Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilparkering i Oslo sentrum kan bli stengt om noen dager

Startet av Kåre_S, onsdag 03. februar 2016, klokken 23:00

« forrige - neste »

65lars

Hahahaha!  Morsom og interessant lesing.  Elsker el-sykkelen min, og setter ned giret for å få "kjørt meg" så mye som mulig, og må også etterhvert vurdere og bygge meg en ny en.  Men dårlig med brøyting hvor jeg bor, det regner, fryser over, sner, regner litt igjen fryser på nytt, en typisk vinter i Fredrikstad! :D  Og el-sykkel går jo fort, ofte litt for fort, hvilket nok er grunnen til at jeg har trynet skikkelig noen ganger, men heldigivs, nærmest mirakuløst, uten å brekke bein!

Men er veldig dårlig til beins blitt, og det skal bli deilig og få seg en liten bil.  Har vært uten i 5 år.  Også når det pøsregner med liten kuling.  Og spesielt for å komme seg litt rundt, både til kjøpesenter, slektninger og venner, selv om jeg foretrekker toget til Oslo.

Har vært i kontakt med en selger i Askim, som har 3 Leafs liggende på Finn, og lurer litt på dette her med "superforsikring" til 800 kr/mnd - hvorfor trenger man det?   Sønn av en venn jobber for et leasing selskap, hvor de har en del brukte el-biler til salgs, og han skal undersøke litt for meg til uka.  Hører mye godt om denne I-miev fra Mitsubishi.  Og ser ikke ut som om det er en Nissan forhandler i Fredrikstad, men kun i Saprsborg og Moss....

Har mye å lære først - og skal dele erfaringene mine!
:-)
Trilling, bestilt KIA

Ingeniøren

Få deg en liten elbil du - burde passe behovet ditt perfekt. Du har vel tilgang til strøm for lading ?

Superforsikringer selges det mye av og noe de færreste har behov for - er nok mest lønnsomt for selger.... Kjøper du en ikke for gammel bil har du fortsatt garanti som dekker det meste. Resten tar bilforsikring og evnt innbo/tabbe forsikring seg av.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

evole

Sitat fra: 65lars på søndag 03. januar 2016, klokken 10:23Har vært i kontakt med en selger i Askim, som har 3 Leafs liggende på Finn, og lurer litt på dette her med "superforsikring" til 800 kr/mnd - hvorfor trenger man det?
Haha! Artig kar det. Jeg kom bokstavlig talt kjørende etter kortesjen hans på lille julaften for å lade på Marienlyst i Drammen. Så da ble jeg en halvtime forsinket til julelunsj. Ladekø er en del av livet som elbilist.

Han selger importerte biler fra USA. Sikkert god forretning, for de er mulig å få tak i for langt under 100.000 kroner der borte. Om det er gode kjøpe er jeg mer tvilsom til. Kan sikkert variere mye avhengig av historikken til bilen.

Vintersykling og i-Miev er to av spesialitetene mine. Komforten i en i-Miev er upåklagelig sammenliknet med førstnevnte. ;D

En Leaf er selvfølgelig bedre, men så koster de også en god del mer. Både Leaf og i-Miev/trilling kan fås til overkommelige priser brukt.

arthur

Sitat fra: evole på søndag 03. januar 2016, klokken 11:41
Sitat fra: 65lars på søndag 03. januar 2016, klokken 10:23Har vært i kontakt med en selger i Askim, som har 3 Leafs liggende på Finn, og lurer litt på dette her med "superforsikring" til 800 kr/mnd - hvorfor trenger man det?

Vintersykling og i-Miev er to av spesialitetene mine. Komforten i en i-Miev er upåklagelig sammenliknet med førstnevnte. ;D

Er også "spesialist" på Miev og el-sykkel, veldig glad i begge, men må nok også innrømme at comforten i Miev'en er bedre enn på elsykkelen. Apropos comfort kan jeg sterkt anbefale en Miev med fjernstyrt varme mens man også lader! Dog blir det nok el-sykkelen som blir brukt hvis langtidsvarselet stemmer med rolig kaldt vær og opphold. Har heller ikke noe problem med å få god mosjon på en el-sykkel, bare å tråkke til det og sette ned hjelpen som motoren gir, holder godt nok for meg siden min deltagelse i Tour-de-ski blir fra sofakroken!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

65lars

Takk skal dere ha! 8)
(Selv om jeg føler at jeg kanskje har tatt denne "tråden" - litt vekk fra "Kjøpe El-Bil".)[/i)

Jeg finner dette forumet så nyttig som det går an å bli.  Har lest i minst 10 timer her nå, og også mange lenker, men har minst 20 timer mer å lese, før jeg "kjøper".   :)

Samtidig leser jeg andre steder, har en mappe med 20 lenker allerede, til nyttige ting å  vite.

For en "newbie" som meg, er det jo en Jungel, der ute!
Takk igjen!
:)
Lars
Trilling, bestilt KIA

Sungrazer

Plugg inn tallene i denne kalkulatoren så kommer du kanskje nærmere svar på spørsmålet ditt:

https://www.skedsmo.kommune.no/Teknisk-sektor/Energi-og-klima/Elbilkalkulator/
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA