Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppgradere lys i bagasjerommene

Startet av Bushy, onsdag 03. februar 2016, klokken 08:02

« forrige - neste »

Bushy

Hei. Lurer på om noen har et godt forslag til det lokale alpinsenteret ved hytta. Jeg har spurt om ladetilbud der. De har en 400v 63a kontakt. Men jeg tenkte å foreslå noe ALA egen sikringsboks med 63a hoved og3 x 16amp uttak. Så flere har mulighet. Det virket som dem ikke hadde tenkt noe på dette. Så skal nok være billigst mulig. Lite sted...
Noe forslag?
S75D sept. 17

Rio

Er all effekten (43 kW) tilgjengelig, og er de villig til å gi den bort gratis?

Dette er formodentlig et sted hvor folk står parkert litt tid, så det holder med 3,6 kW? Ev. 11 kW?

Det flotteste er jo å sette opp 3 x type 2 uttak, med sikringsskap, osv.

Det billigste, og "mest effektive", er å sette opp en liten "sentral" (med type B vern), og 3 blå CEE 16 A industrikontakter.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Bushy

Pris var noe dem måtte se på. De hadde ikke fått forespørsel før. Så var ukjent. 43 Kw tilgjengelig ja. Så for min del hadde det passet best med 3x 400 16a. Altså 3x 11kw
Men vet ikke åssen dette passer andre biler. Er jo mulig å kjøpe inn noen 400v overganger til 230 men..
Greit å ha litt konkret å vise til. Å siden jeg var første som spurte. Ser dem vil ikke helt nytten enda
S75D sept. 17

Rio

Sitat fra: Bushy på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:28
Pris var noe dem måtte se på. De hadde ikke fått forespørsel før. Så var ukjent. 43 Kw tilgjengelig ja. Så for min del hadde det passet best med 3x 400 16a. Altså 3x 11kw
Men vet ikke åssen dette passer andre biler. Er jo mulig å kjøpe inn noen 400v overganger til 230 men..
Greit å ha litt konkret å vise til. Å siden jeg var første som spurte. Ser dem vil ikke helt nytten enda

Det er nok langt billigere å "begynne i det små" med 3 stk 16 A CEE blå industrikontakter. Ev. kan man ha et par rød 3 x 16 A trefase industrikontakter i tillegg.

Type 2 er selvsagt best, men det koster ganske mye per plass.



a
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Her er et eksempel på en byggsentral fra Clas Ohlson. Jeg tror faktisk ikke denne er helt lovlig i Norge, men det er en annen sak.

Dersom stedet dette handler om ligger øde til, kan man få en elektriker til å lage noe slikt med B-vern og riktige vern, og så plugge det inn på dette stedet?

Mulig elektrikeren må dit for å sjekke uansett.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sturle

Sitat fra: Bushy på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:05
Hei. Lurer på om noen har et godt forslag til det lokale alpinsenteret ved hytta. Jeg har spurt om ladetilbud der. De har en 400v 63a kontakt. Men jeg tenkte å foreslå noe ALA egen sikringsboks med 63a hoved og3 x 16amp uttak.
Kvifor ikkje 4?  Dersom du set opp Type2-kontaktar, kan du avgrense ein av dei til 15A.

Bushy

Får ta med et par forslag. Å sjekke dem opp før jeg tar dem med. Snakket også med Rendalen kommune for en stund siden. De hadde et mål om å få opp noen lademuligheter. Så får sjekke om det kan bli et samarbeid. Da må det sikkert bli litt mer seriøst opplegg men. Har hytte uten strøm. Så dette vil jeg veldig gjerne få til
S75D sept. 17

Eip

Sitat fra: Rio på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:31
Sitat fra: Bushy på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:28
Pris var noe dem måtte se på. De hadde ikke fått forespørsel før. Så var ukjent. 43 Kw tilgjengelig ja. Så for min del hadde det passet best med 3x 400 16a. Altså 3x 11kw
Men vet ikke åssen dette passer andre biler. Er jo mulig å kjøpe inn noen 400v overganger til 230 men..
Greit å ha litt konkret å vise til. Å siden jeg var første som spurte. Ser dem vil ikke helt nytten enda

Det er nok langt billigere å "begynne i det små" med 3 stk 16 A CEE blå industrikontakter. Ev. kan man ha et par rød 3 x 16 A trefase industrikontakter i tillegg.

Type 2 er selvsagt best, men det koster ganske mye per plass.



a

Prisen på 3 stk 400V 16A koster vel akkurat det samme som 3 stk CEE 16A
VIN: 509XX PD

Rio

Sitat fra: Eip på onsdag 30. desember 2015, klokken 22:45
Sitat fra: Rio på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:31
Sitat fra: Bushy på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:28
Pris var noe dem måtte se på. De hadde ikke fått forespørsel før. Så var ukjent. 43 Kw tilgjengelig ja. Så for min del hadde det passet best med 3x 400 16a. Altså 3x 11kw
Men vet ikke åssen dette passer andre biler. Er jo mulig å kjøpe inn noen 400v overganger til 230 men..
Greit å ha litt konkret å vise til. Å siden jeg var første som spurte. Ser dem vil ikke helt nytten enda

Det er nok langt billigere å "begynne i det små" med 3 stk 16 A CEE blå industrikontakter. Ev. kan man ha et par rød 3 x 16 A trefase industrikontakter i tillegg.

Type 2 er selvsagt best, men det koster ganske mye per plass.



a

Prisen på 3 stk 400V 16A koster vel akkurat det samme som 3 stk CEE 16A

Du mener 3-fas og 1-fas CEE. Joda, men det er langt flere som har 1-fas 16A adapter/ladekladd.

Derfor foreslo jeg 3 stk 1-fas, og 2 stk 3-fas (som et eksempel).
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Bushy

Det er bra med alternativer. Da jeg tenker slike ladeplasser burde være mest mulig tilgjengelig for alle. (Og gi meg litt Power når jeg er på hytta
S75D sept. 17

Eip

#10
Sitat fra: Rio på torsdag 31. desember 2015, klokken 00:06
Sitat fra: Eip på onsdag 30. desember 2015, klokken 22:45
Sitat fra: Rio på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:31
Sitat fra: Bushy på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:28
Pris var noe dem måtte se på. De hadde ikke fått forespørsel før. Så var ukjent. 43 Kw tilgjengelig ja. Så for min del hadde det passet best med 3x 400 16a. Altså 3x 11kw
Men vet ikke åssen dette passer andre biler. Er jo mulig å kjøpe inn noen 400v overganger til 230 men..
Greit å ha litt konkret å vise til. Å siden jeg var første som spurte. Ser dem vil ikke helt nytten enda

Det er nok langt billigere å "begynne i det små" med 3 stk 16 A CEE blå industrikontakter. Ev. kan man ha et par rød 3 x 16 A trefase industrikontakter i tillegg.

Type 2 er selvsagt best, men det koster ganske mye per plass.



a

Prisen på 3 stk 400V 16A koster vel akkurat det samme som 3 stk CEE 16A

Du mener 3-fas og 1-fas CEE. Joda, men det er langt flere som har 1-fas 16A adapter/ladekladd.

Derfor foreslo jeg 3 stk 1-fas, og 2 stk 3-fas (som et eksempel).

For å være enda mere øknomomisk siden du foreslo det så anbefaler jeg denne

http://tinyurl.com/glfnym3
VIN: 509XX PD

fredag

Sitat fra: Eip på fredag 01. januar 2016, klokken 12:22
For å være enda mere øknomomisk siden du foreslo det så anbefaler jeg denne

http://tinyurl.com/glfnym3

Ikke lov å sette opp schuko for elbillading på 16A kurs.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Eip

Sitat fra: fredag på fredag 01. januar 2016, klokken 17:19
Sitat fra: Eip på fredag 01. januar 2016, klokken 12:22
For å være enda mere øknomomisk siden du foreslo det så anbefaler jeg denne

http://tinyurl.com/glfnym3

Ikke lov å sette opp schuko for elbillading på 16A kurs.

Høytrykksvask?
VIN: 509XX PD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA