Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når skal kapasiteten bli god nok på verksted? Logistikk problemer?

Startet av Breivik, tirsdag 02. februar 2016, klokken 19:37

« forrige - neste »

Breivik

Synes ryggelyset har dårlig virkning når det er mørkt og regnfullt ute ( stort sett hele året på vestlandet).
Noen som har tips til å forbedre ryggelyset ?
Pærebytte eller ekstra led lys ?
The Prodigy

PhevVest

Enig - dette burde vært mye bedre.

Dykkern

Støttes veldig - bor i Bergen og er misfornøyd med styrken på ryggelyset.

Karl Naust

Eg har bestilt led på ebay. Bak skal dette være lett å montere. Framme får eg motor forum på Kråkenes til å strekke kabel og montering av led bar. Skal legge ut bilete og erfaring når dette er gjort.

Pris på montering er omlag 3000.  Dette synest eg høyrest bra ut.

PhevVest

Hvis det finnes en kraftig LED pære som passer i sokkelen til ryggelyset hadde jo det vært det enkleste. Noen som vet om det finnes en slik LED pære - og lysstyrken på denne?

kajaaen

i følge håndboka så skal den passe, w21w er angitt for både tåke og ryggelys.

jokke

Spørs om led pæra passer da, tenker på lengde og omkrets?

kajaaen

led pæra er 53 mm lang mot 47 for std glødep. diameter er samme ca 20 mm. sokkel identisk. Det finnes en kortere fra Phillips, 7440, men med lavere effekt.

jokke

Da bør pæra passe ja  :D
Noen som har byttet pære? Er den lei å komme til?

teimann

Jeg har byttet pære på min 2014 modell. Det var enkelt. Greit forklart i brukerhåndboken. Men jeg fikk ikke noe særlig bedre lys. Pæren kjøpe jeg et eller annet sted på nett, husker ikke helt. Jeg vurderer å kjøpe den som er henvist til ovenfor. Er det noen som har prøvd den?

PhevVest

Sitat fra: teimann på torsdag 07. januar 2016, klokken 20:02
Jeg har byttet pære på min 2014 modell. Det var enkelt. Greit forklart i brukerhåndboken. Men jeg fikk ikke noe særlig bedre lys. Pæren kjøpe jeg et eller annet sted på nett, husker ikke helt. Jeg vurderer å kjøpe den som er henvist til ovenfor. Er det noen som har prøvd den?

Byttet du til LED pære? Type?

teimann

Det var 10 watt led pære w21w jeg byttet til. Jeg vet ikke merkenavn men den kom fra Kina tror jeg. Lyset ble som sagt ikke noe særlig bedre. Den passet fint og det var enkelt å bytte.

Breivik

:) Kjøpte LED pære hos ekstralys.no og blitt mye bedre ryggelys. Men da burde vert 2stk ryggelys på bilen :-\
The Prodigy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA