Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BMW i3 50% lengre rekkevidde på 2017 modell

Startet av ElRune, tirsdag 02. februar 2016, klokken 18:27

« forrige - neste »

ElRune

Tesla Model 3 (reservert 01.04.2016)
Hyundai i40 1.7 crdi - 2011
OPEL Astra H 1.6 Twinport - 2005 (solgt)
Alfa Romeo 156 2.5V6 - 1998 (solgt)
SAAB 9-3 SS 1.8t - 2003 (solgt)
Lancia Thema Turbo i.e - 1987 (spiker)

Bosted: Drammen

evole

Hyundai First EV(IONIQ) System - battery supplied by LG Chem:

(Teksting påkrevd  :))

Salgsflopp dersom informasjonen om batterikapasitet på 25 til 30 kWh stemmer.

Ellers interessant om denne bilen vil bli levert med Chademo eller CCS. Mye tyder på sistnevnte (i alle fall i Europa), som i så fall vil si Kia kommer til å benytte CCS på fremtidige elbiler.

bno

#2
Sitat fra: evole
Salgsflopp dersom informasjonen om batterikapasitet på 25 til 30 kWh stemmer.
Vi må kunne anta at man i 2016 etter hvert har kommet forbi dette rekkevidde stadiet (Leaf 30 er vel bare en prøveballong ? ....). 2017 med ny Leaf, Bolt og TM3 noe senere vil vise dette. Om man ikke  innfrir lengre rekkevidde enn Leaf 30 tror også jeg at den flopper sammen med andre som fortsetter å levere BEVer med "5 liters tank". Jeg tror ikke det skjer.
Bemerk at på slutten av videoen (2.17) sier de at sitat: "Eventually, Hyundai extends the driving range".
Det gjenstår da å se om dette stemmer etter som det har gått rykter om langt lengre rekkevidde. Man forventer dette nå ellers blir markedet meget skuffet. Vi (folk flest og myndigheter) kan ikke være som prøvekaniner i det uendelige. Man må nå få til et etterlengtet paradigmeskiftet på rekkevidde spørsmålet. Tesla har bevist at det går ann selv med "gårsdagens" batteriteknolologi.

Ser frem til neste måneds debut og mer detaljer rundt denne og andre spennende biler bl.a VW camper bus.  ;D
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

OlavEmil

Ingen skal iallefall kunne kome og seie at den ikkje ser ut som ein bil. Er jo ein heilt ordinær bil på alle måtar utsjånadsmessig. Keisam, spør du meg, men så spelar ikkje utsjånaden veldig stor rolle så lenge resten er bra.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

ElRune

Tesla Model 3 (reservert 01.04.2016)
Hyundai i40 1.7 crdi - 2011
OPEL Astra H 1.6 Twinport - 2005 (solgt)
Alfa Romeo 156 2.5V6 - 1998 (solgt)
SAAB 9-3 SS 1.8t - 2003 (solgt)
Lancia Thema Turbo i.e - 1987 (spiker)

Bosted: Drammen

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: evole på torsdag 31. desember 2015, klokken 01:42Salgsflopp dersom informasjonen om batterikapasitet på 25 til 30 kWh stemmer.

Ellers interessant om denne bilen vil bli levert med Chademo eller CCS. Mye tyder på sistnevnte (i alle fall i Europa), som i så fall vil si Kia kommer til å benytte CCS på fremtidige elbiler.
Utifra volumet på batteripakken tror jeg ikke det er snakk om veldig mye mer enn 30 kWh. (Ca 1,5 ganger så stort som batteripakken til Volt, og noe økt energitetthet.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

eivhelle

#6
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 03. januar 2016, klokken 15:43
Utifra volumet på batteripakken tror jeg ikke det er snakk om veldig mye mer enn 30 kWh. (Ca 1,5 ganger så stort som batteripakken til Volt, og noe økt energitetthet.)
I videoen ser det ut som at batteriet er delt i to enheter. Til sammen ser disse ut til å ha volum tilsvarende det man finner i e-Golf. Så det er derfor ikke urimelig at man kan ha 192 celler i batteriet slik det blir spekulert i. I så fall vil man ha en potensiell kapasitet på 65Ahx3.65Vx192 som gir ca 46kWh. Med to parallelle stacker på 96 celler vil i så fall batteriet ha en kapasitet på 130Ah/350V.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

tutti

Dersom den kan leveres i september i Europa så åpnes det vel for bestillinger allerede på våren?

Djur1

Visstnok aksepteres bestillinger i Korea allerede.  (ikke nord-korea)
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Ferry


rullemann

Noen som har forhørt seg med forhandlere her i Norge om de har mottat noe informasjon? Dette kan gjerne være den bilen som danker ut dieseldroget mitt som eneste bil i heimen.

ElRune

I følge selger hos Hyundai mottar salgsapparatet / lokale importører informasjon først samtidig som bilene offisielt lanseres på messer. Hyundai holder informasjon tett til brystet, antagelig for å minimere risiko for uønskede lekkasjer til media.
Tesla Model 3 (reservert 01.04.2016)
Hyundai i40 1.7 crdi - 2011
OPEL Astra H 1.6 Twinport - 2005 (solgt)
Alfa Romeo 156 2.5V6 - 1998 (solgt)
SAAB 9-3 SS 1.8t - 2003 (solgt)
Lancia Thema Turbo i.e - 1987 (spiker)

Bosted: Drammen

Gnilre

Det er vel bare hybridene som kommer nå, og som da evt kan bestilles i mai ?
Jeg har forstått at den rene elbilen kommer senere en gang.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

evole

Flere bilder av PHEV-utgaven:
http://auto-view.kr/220593056377

Modellen skal vises første gang offisielt 14. januar i Sør-Korea. Nedturen er at kun PHEV-utgaven blir tilgjengelig for salg i første omgang. ICE og BEV kommer først i 2017.  :-\

Stort forbehold om troverdigheten på nyhetskildene jeg skummet gjennom...

Amoss

Sitat fra: evole på mandag 11. januar 2016, klokken 23:39
Stort forbehold om troverdigheten på nyhetskildene jeg skummet gjennom...

Jeg ville også revurdert den kilden dersom den snakker om ICE utgaven. Så vidt jeg vet skal denne kun komme i 3 versjoner - hybrid, plugin hybrid og BEV.  Men klart, kan jo være de helgarderer seg med en ren ICE utgave i fall disse "nymotens batteri bilene" flopper :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA