Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når skal kapasiteten bli god nok på verksted? Logistikk problemer?

Startet av Jornenge, tirsdag 02. februar 2016, klokken 17:22

« forrige - neste »

Jornenge

Hva ligger snittforbruket til dere her inne? Selv klarer jeg ikke komme under 19,5kwt med vinterdekk og klima på 22 auto. Prøver å kjøre så rolig som mulig med forbruksmeter mest på grønt. 

OlavEmil

Har òg lege på rundt 20 når det er kaldt og vindig. Køyrer klima på 19 (ikkje for å spare straum, men fordi det er den temperaturen eg alltid har trivdes med i alle bilar).

No når det er 12 grader og tørre vegar, sprett rekkjevidda opp att til (nesten) somarrekkjevidde.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

HenryJac

Kommer ann på hvor langt jeg skal. Alt ifra 15-21Kwt
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

Soulbolle

ligger mellom 15kw og 18kw - alt etter føre/utetemp. Et tipps: Ikke bruk autoinstilling på klimaanlegg. Jeg bruker A/C og knappen til frontruteoppvarming for å unngå dugg. Har vifta på lav hastighet i tillegg - da bruker den bare litt mere strøm i begynnelsen av kjøringen (oppvarmingsfase), så pendler den seg inn på mellom 0,5 og 1kw alt etter utetemp.

Godt Nyttår :)

kennethdelbekk

Min bil ligger på 18,6 jevnt nå...  kjører stort sett korte turer i 60-80 soner.. varme på auto og 22gr.
Fenstad
2014 Modell S85
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

Jornenge

Prøvde meg på en tur inn til byen og hjem igjen med full fokus på økonomisk kjøring. Havnet på 17,5 da, men ser etter noen småturer hit og dit at forbruket kryper opp mot 20. Litt kronglete veier med både forholdsvis bratte oppover og nedoverbakker så regner med det er innafor hva man kan forvente med vinterdekk og snøføre. Estimert kjørelengde ligger på ca 12 mil ved fulladet batteri nå om dagen. Har ikke hatt bilen på sommerstid så blir spennende å se hvor mye kjørelengden øker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA