Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brann i Tesla på Brokelandsheia - Og stengt superlader inntil videre?

Startet av Panduck, tirsdag 02. februar 2016, klokken 09:00

« forrige - neste »

Panduck

http://www.aftenposten.no/bolig/Dette-er-de-nye-reglene-for-bolig-fra-1-januar-663261_1.snd

"- Det er trist at de som kjøper nye boliger betaler subsidier til Tesla-folket. Vi burde gitt samme subsidier til folk som kjøper nye boliger med strengere energikrav, som til Tesla-eierne, sier Jæger."

Ja.. hva skal man si...

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Espen Hugaas Andersen

Noen som i det hele tatt skjønner hva han prøver å si?

Jeg kan ikke se at de som kjøper nye boliger betaler subsidier til noen som helst. F.eks så i forhold til de som kjøper brukte boliger slipper de jo unna dokumentavgift.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ingeniøren

Han mener vel at den ekstra kostnaden ved ekstra isolasjon for å spare kloden for energi forbruk bør premieres på like måte som en elbil. I virkeligheten sier han at jeg er en elbil hater  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 30. desember 2015, klokken 12:20
Han mener vel at den ekstra kostnaden ved ekstra isolasjon for å spare kloden for energi forbruk bør premieres på like måte som en elbil. I virkeligheten sier han at jeg er en elbil hater  :)
Jeg kan skjønne at han syns de som bygger nytt og miljøvennlig bør få subsidier, men hvordan han klarer komme frem til at de som kjøper nytt subsidierer "Tesla-folket", det skjønner jeg bare ikke.

Kanskje han bruker en eller annen sær definisjon på "Tesla-folket"? Kanskje "Tesla-folket" er de som selger isolasjon og vannbåren varme?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

OlavEmil

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 30. desember 2015, klokken 12:20
Han mener vel at den ekstra kostnaden ved ekstra isolasjon for å spare kloden for energi forbruk bør premieres på like måte som en elbil.

Eg trur ikkje det er det han meiner. Eg trur han meiner at kravet om vannbåren varme er komen for å sikre at straumforbruket ikkje aukar så mykje at "Tesla-folket" får dyrare straum til bilane sine, og at den kostnaden utbyggjarane har ved montering av dette, er subsidie til "Tesla-folket".

Det han får best fram, er at han er elbilhatar, samt dum som eit juletre.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Rio

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 30. desember 2015, klokken 12:07

Jeg kan ikke se at de som kjøper nye boliger betaler subsidier til noen som helst. F.eks så i forhold til de som kjøper brukte boliger slipper de jo unna dokumentavgift.

Sannsynligvis så tenker han at alle miljøtiltak (uansett hva) skyldes miljøbevegelsen, som han kaller "Tesla-folket".

Så kjøper man en Tesla er man altså ansvarlig for alt miljøbevegelsen har gjort! :D :D :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Ingeniøren

Sitat fra: Rio på onsdag 30. desember 2015, klokken 16:02
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 30. desember 2015, klokken 12:07

Sannsynligvis så tenker han at alle miljøtiltak (uansett hva) skyldes miljøbevegelsen, som han kaller "Tesla-folket".

Så kjøper man en Tesla er man altså ansvarlig for alt miljøbevegelsen har gjort! :D :D :D

Tesla er vel lik Bellona Hauge da det sies han har eierinteresser der....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ketill Jacobsn

Vanvittig med krav om vannbåren varme i bygninger over 1000 kvm. Det er vel krav til passivhusstandard til slike bygg også og da er behovet for oppvarming minimalt. Et 1000 kvm bygg skal ikke bruke mer enn 15000 kWh til oppvarming per år i følge krav til passivhus. Vannbåren varme vil koste minst en million i anleggskost alene.

Rio

Sitat fra: Ketill Jacobsn på torsdag 31. desember 2015, klokken 18:31
Vanvittig med krav om vannbåren varme i bygninger over 1000 kvm. Det er vel krav til passivhusstandard til slike bygg også og da er behovet for oppvarming minimalt. Et 1000 kvm bygg skal ikke bruke mer enn 15000 kWh til oppvarming per år i følge krav til passivhus. Vannbåren varme vil koste minst en million i anleggskost alene.

Det viktige her er at det er Elon Musks skyld! :nemlig:
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Griffel

Sitat fra: Ketill Jacobsn på torsdag 31. desember 2015, klokken 18:31
Jeg har nettopp kjøpt ny leilighet med vannbåren varme. Det var godt å få det på trykk, at det er de som har kjøpt seg en Tesla som er grunnen til at leiligheten ble såpass dyr. (Jeg har sikkert betalt minst en PD++ i tillegg til huset).

Sitat fra: Rio på torsdag 31. desember 2015, klokken 19:04
Det viktige her er at det er Elon Musks skyld! :nemlig:
Nei det er de i Norge som kjører Tesla. :'(
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

stefse

Sitat fra: Panduck på onsdag 30. desember 2015, klokken 10:44
http://www.aftenposten.no/bolig/Dette-er-de-nye-reglene-for-bolig-fra-1-januar-663261_1.snd

"- Det er trist at de som kjøper nye boliger betaler subsidier til Tesla-folket. Vi burde gitt samme subsidier til folk som kjøper nye boliger med strengere energikrav, som til Tesla-eierne, sier Jæger."

Ja.. hva skal man si...

For en fjompete kommentar. Han må ha misforstått opplegget helt. En bolig slipper ikke ut skadelig eksos.
Kanskje han har forlest seg på kullkraft-i-Norge argumentasjon. Fyllingen i kraftmagasinene har i år slått alle rekorder, med store utsikter til at denne værtypen blir vanlig fremover.

Man burde ta i bruk MER kraft i Norge, på områder der vi tradisjonelt har brukt fossilkraft. Veivedlikehold f.eks. Man kunne på enkelte steder lagt varmekabler istedet og spart kloden for utslipp knyttet til utvinning, frakt og påføring av salt. Skadene saltet påfører miljø og kjøretøy kommer i tillegg.

Edit: Ser at Jaeger ønsker elektisk oppvarming av større bygg, så det kan man vel nesten ikke kritisere han for i dette henseende. Men koblingen til veitrafikk blir likevel feil.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA