Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Billigste 16A ladekabel LEAF?

Startet av xref, tirsdag 02. februar 2016, klokken 00:39

« forrige - neste »

xref

Hei!

Har nettopp satt inn en ny server i parken min og sitter å lurer på hva jeg skal bruke den til. Vurderer å sette opp et norsk Teslaforum men usikker på om det er noe særlig interesse for det? Vi har jo elbilforum, men SMF er så håpløst dårlig.

Hva synes folket?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Muffinman

Tror nok interessen blir laber for et rent forum. Da må det nok være noe mer som gjør at folk finner det naturlig å bruke en slik arena. Ofte driftes forum i regi av foreninger eller klubber. Sateesh gjorde et forsøk for en tid tilbake og det er fremdeles oppe og går, men så vidt jeg kan se koker det ikke av aktivitet. Mulig han har noen inspill.

http://www.teslaforum.no/

lunitiks

Sitat fra: xref på onsdag 30. desember 2015, klokken 08:49
Vurderer å sette opp et norsk Teslaforum men usikker på om det er noe særlig interesse for det? Vi har jo elbilforum, men SMF er så håpløst dårlig.

I utgangspunktet ingen dum tanke. [size=78%]Jeg er uforbeholdent enig i at brukervennligheten her inne er under middels. Jeg sliter f.eks. noe j... med autoformateringen av innlegg. (Disse setningene er et eksempel på dette. Elbilforum bare fant ut at det skulle forminske skriften, uten at jeg ba om det. Jeg gjorde ingenting annet enn å trykke Backspace for å flytte et avsnitt opp. I tillegg: Hver gang jeg skriver noe her, oppstår det doble avsnitt. Må derfor inn og slette avsnitt hver gang. Idiotisk!) [/size]

EDIT: Situasjoner som vist på vedlagte skjermbilder har dessuten begynt å bli et stadig mer tilbakevendende problem for min del...

Fordelen med elbilforum er imidlertid den enorme, allerede etablerte informasjonsbasen, som jo er hele vitsen med forumet. Innleggene i "DIY-tråden", "Mine første timer", "CP85OWW", "Dekk og felgguiden" etc. etc. etc. er ekstremt nyttige oppslagsverk og vil neppe bli reprodusert i et nytt forum... [size=78%]I tillegg bør det nevnes at mange forumister eier, eller har interesse for, flere elbiler enn Tesla. Slik sett er elbilforum et praktisk fellesforum. Jeg tror det blir vanskelig å få et større antall til å migrere herfra og over på et nytt, dedikert Tesla-forum. [/size]

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

satheesh.net

Som nevnt av Muffinman, jeg gjorde et forsøk for en god stund siden. Det var faktisk før jeg i det hele tatt visste at det fantes et elbilforum.no

Teslaforum.no lever den dag i dag, men uten den store folkemassen og diskusjonene. Men hvis folk ønsker og ta den i bruk er det selvsagt bare å kjøre på! :)

Vi (TOCN) leker litt med idéen ved å ha et eget dedikert forum, på lik linje med elbilforum.no og det kan være at teslaforum.no blir denne samleplassen. Men dette er ikke tatt noen standpunkter til, men er nevnt som et forslag.

[EDIT:]
Her følger noen linker fra tidligere (til dels heftige) diskusjoner:
- satheesh.net og teslaforum
- Administrator og avgjørelser + informasjon

krl

Jeg ser ikke behovet for dette.. Så lenge elbilforum unngår for hard moderering. Det er ikke sååå mange brukere av denne typen forum, så tviler på at det er hensiktsmessig å spre folk utover for mye.

Carl Anton Stenling

Det som kan være smart er at de som har forbedringsforslag melder seg til tjeneste for å hjelpe til rundt elbilforumet. Vi har nå verdens mest aktive elbilforum og det vil stadig være behov for å forbedre og følge opp et såpass aktivt forum.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Toonster

Sitat fra: Carl Anton Stenling på onsdag 30. desember 2015, klokken 10:42
Det som kan være smart er at de som har forbedringsforslag melder seg til tjeneste for å hjelpe til rundt elbilforumet. Vi har nå verdens mest aktive elbilforum og det vil stadig være behov for å forbedre og følge opp et såpass aktivt forum.
+1

GOS

Hei!

Har nettopp satt inn en ny server i parken min og sitter å lurer på hva jeg skal bruke den til. Vurderer å sette opp et norsk Teslaforum men usikker på om det er noe særlig interesse for det? Vi har jo elbilforum, men SMF er så håpløst dårlig.

Hva synes folket?

Elbilforum duger
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

eldanz

Hei!

Hva synes folket?

Det kan bli vel mange forum å følge med på, men .....

Hva betyr SMF?
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Veggen

Nei takk.
Ser ingen fordeler med å splitte opp menigheten i flere fora.

RaBalder

Sitat fra: eldanz på onsdag 06. januar 2016, klokken 18:41

Hva betyr SMF?

Ta en titt nederst på denne siden.
Der står det SMF. Klikk på den linken....

RaBalder

Jeg tror heller ikke det er lurt med et eget Tesla-forum.

• Vi er ikke så spesielle at vi ikke klarer oss i en egen avdeling her.
  • Kjørereglene her på forumet er ikke så spesielle at det ikke er mulig å innrette seg.
  • Hvis man tester litt med formatering og slikt, så er det mulig å få en posting til å se ok ut. Og gjør den det ikke, så er det innholdet som betyr noe. Ikke hvordan det ser ut.
  • Enda et forum-nettsted vil sansynligvis spre brukerne enda mer. Det er uheldig siden det er en stor brukermasse som er den største verdien.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA