Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 2016 Leaf - nytt batteri og ny standard for lading

Startet av Tesla P85D, mandag 01. februar 2016, klokken 22:48

« forrige - neste »

Tesla P85D

Bilen setter seg opp i high på fjæringen uten at jeg velger high. Virker som dette skjer kun der hvor jeg har justert opp bilen tidligere på grunn mye snø osv. Er det noen måte å deaktivere dette på slik at den "glemmer" hvor jeg har gjort dette?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

boppus

Vent! Leste du manualen?

Der du velger høyde vil det dukke opp et valg for å slette/"glemme" valget, når bilen er ved stedet der høyden ble valgt.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Muffinman

Denne funksjonen er bra idiotisk laget. Man burde heller aktivt velge å lagre lokasjonen istedet for å måtte trykke vekk dette bittelille krysset hver gang man skal over en snøskavl eller isklumper etter brøytebilen. Både jeg og samboeren min bommer av og til, og da bærer det til værs neste gang også selv om hindringen ikke er der lengre. I tillegg er ikke posisjonene såpass nøyaktige at man unngår automatisk heving når man kjører forbi lagret sted i nabogata til tider.

turfsurf

Liker egentlig funksjonen bra, men kunne vært tre endringer:


  • Slå av/på funksjonaliteten i sin helhet
  • Retningsbestemt
  • Mulighet til å fjerne ett punkt vha f.eks kartet
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

nortrahof

Synes ikke noe om funksjon knyttet til GPS/lokalitet.

Har jeg valgt å kjøre så høyt løftet som mulig, burde ikke bilen på egenhånd overprøve dette. Nå mener jeg ikke at man skulle kjøre i "very high" i +80 km/h, så det kunne eventuelt vært satt justerbare hastighetsgrenser for hver hevemode på en annen måte enn det som er i dag.

Vet ikke om kompressoren i dag har et innebygget silicagel-filter som fjerner fuktighet? - Man risikerer at pneumatikken etter hvert som årene går blir mer og mer "hydraulikk" grunnet kondensvann som følger med luften. Dersom bilen heves og senkes hele tiden vil dette i så fall skje raskere.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Salvesen

Jeg har ikke helt fått dreisen på denne, har satt bilen til å alltid kjøre i low og så løfter jeg den ved behov og lagrer. Men når jeg kommer tilbake står den bare i low. enten så lagrer det seg ikke eller så er bilen alltid low pga jeg har satt den til det?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Wattson

Og hvordan får man bilen ned igjen?
Har ett bestemt sted hvor jeg må ha "høy" for å komme over, men ser ikke ut som om den går ned igjen av seg selv?
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

o.b.lix

Trykk på knappen på skjermen for ønsket høyde, eller kom over 35 / 55 km. 35 er maks for høyeste, 55 for nivået under.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Lynet

Sitat fra: Salvesen på onsdag 30. desember 2015, klokken 11:31
Jeg har ikke helt fått dreisen på denne, har satt bilen til å alltid kjøre i low og så løfter jeg den ved behov og lagrer. Men når jeg kommer tilbake står den bare i low. enten så lagrer det seg ikke eller så er bilen alltid low pga jeg har satt den til det?
Det er nitrogen i et lukket system. Derfor må kompressoren også gå ved senking.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Philip Marlowe

Jeg synes dette systemet fungerer utmerket og kan derfor ikke se at Tesla bør gjøre noen endringer.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Muffinman

Hva med å gjøre det valgfritt om man aktivt må lagre eller ikke, samt mulighet for å slå det helt av. Da får du det som du vil, og alle vi andre som irriterer oss over det blir også fornøyd.

SunSeeker

Systemet fungerer perfekt og akkurat slik det er tiltenkt. Om det bare skal være en "1 gangs  hevning" så er det bare å trykke på x'n.
Tar en nano sekund og koster knapt en kalori.

Muffinman

Fordi det fungerer bra for deg betyr det ikke at det fungerer som tiltenkt eller at alle er fornøyd.  Lista over ting Tesla har gjort som umulig kan være gjennomtenkt begynner å bli veldig lang etterhvert. For oss har det vært en unyttig funksjon som kun har vært til irritasjon helt siden den kom, og det er ufattelig at man etterhvert ikke har implementert en av/på-knapp. Påtvunget funksjonalitet passer sjelden alle.

FU73

Må si meg enig i at det kunne vært fint om man selv kunne gjort valg om hvordan slike ting fungerer ja. litt på samme måte som man gjør på pc. burde ikke være problematisk å få til. Tesla ville bare risikert å fått ei stor stjerne i margen, altså flere fornøyde brukere :)
2016 Model S 70D

TeslaSvein63

Bilen min siger ned etter parkering med høye knirkelyder. Knirkesmell. Noen som har erfart dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA