Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teslamotors.com nede for oppdatering

Startet av async3phase, mandag 01. februar 2016, klokken 11:43

« forrige - neste »

async3phase

De siste månedene har bilen blitt stående i lengre perioder uten bruk på grunn av reiseaktivitet. Hver gang har bilen respondert på Tesla's Android App 8 - 10 dager, for så å miste kontakten. To av gangene på Gardermoen, en gang hjemme. Begge lokasjonene har bra Telenor signal.

Nå vet jeg ikke hva som har skjedd denne gangen, vi kommer tilbake til en snødekt og iskald bil på Gardermoen i morra, men første gang på Gardermoen måtte reset til for å få 3G opp å gå igjen. Da det skjedde hjemme var storskjermen helt sort, og ventilasjon etc virket ikke før skjermen ble resatt.

Nå var jo dette ustabilt for en god stund siden, men opplevde ingen problemer siden "den store fixen" på dette området før nå.

Er det bare tilfeldig, er app kontakt med bilen fremdeles ustabilt? Noen flere som opplever tilsvarende, eller har noen teorier

Kan også nevne at bilen nå står med "always connected", mot "energy saving" tidligere.


Bilen er en S85, levert i februar 2014.





VL

Opplevde det du beskriver der over en lengre periode tidligere i høst... Måtte reset til flere ganger daglig.. Hadde også problemer med å koble opp mot nettet hjemme og Telenor signal uansett hvor jeg befant meg.. Men nå har det ikke vært noe problem på en stund, så satser på det ikke kommer igjen  ;D  :)... Tesla kunne ikke gjøre noe med det, da de ikke hadde registrert det hos dem, men fikk beskjed å ringe neste gang det ble et problem men det har ikke skjedd siden.
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Cirion

Ring parkeringsselskapet, og få en til å plugge ut lader fra stolpe og vente 10 sec før han plugger tilbake. Da starter lading og bilen vekkes. Du bør få kontakt med den igjen og fyr opp varmen en runde. Funker sikkert fint neste dag også. Om ikke annet, så er den kanskje snøfri.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

async3phase

Cirion,  takk for tips!

Parkeringsselskap er nå kontaktet, så får vi se om det hjelper, det ville vært gull!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA