Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bytte lyspærer til fjernlys

Startet av dosmont, mandag 01. februar 2016, klokken 10:13

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:59
Klart kablene kan brukes. Men det forutsetter jo kjøp av tilgang. Og andre produsenter ønsker tilsynelatende ikke samme sømløse brukeropplevelse for bileiere, så det spørs om noen kjøper seg inn.


Men kjøp av tilgang kan jo lett gjøres enten via RFID eller web/app. Det er ikke noe problem.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sturle

#166
Innlegg slettet, bruker utestengt

Lars
Forum admin

Rio

Sitat fra: kos på onsdag 30. desember 2015, klokken 20:00
Du kan drømme om at tesla skal sponse VW verdens største svindler organisasjon skal få lure flere. Nei det kommer ikke til å skje - heller at VW går konkurs og med den direktivet til EU og CCS pluggen. Større sansynlighet det - enda har de ikke fått klarhet i hvor mange milliarder de må ut med erstatning. Og nasjonene står i kø med krav.

Hvem er det som mener Tesla skal sponse VW?

Eller var det bare enda mer vås du finner på, fordi du ikke har argumenter?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sturle

Sitat fra: Rio på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:25
For det andre, både VW og BMW har da gjort sitt innen elbilverdenen. VW ligger langt foran på salgsstatistikken for tiden.
VW sel i praksis berre elbilar i Noreg.  BMW marknadsfører knapt elektrisk i3 utanfor Noreg.  Der går det i i3 hybrid.

Øyvind.h

Sitat fra: Rio på onsdag 30. desember 2015, klokken 20:03
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:59
Klart kablene kan brukes. Men det forutsetter jo kjøp av tilgang. Og andre produsenter ønsker tilsynelatende ikke samme sømløse brukeropplevelse for bileiere, så det spørs om noen kjøper seg inn.


Men kjøp av tilgang kan jo lett gjøres enten via RFID eller web/app. Det er ikke noe problem.
Det er jo Tesla som bestemmer prismodellen i sitt ladenettverk.
Tesla har hverken sms, brikkekaos eller annet.
Men andre produsenter kan selvfølgelig kjøpe tilgang om de ønsker, så det er ikke noe problem om de ønsker å tilby Teslas ladeopplevelse til sine bileiere.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kos

Våset i denne tråden og flere med står stort sett du for - nå har du hevdet og trollet og manupulert hele denne side for å drite ut SC nettet til tesla for at det skal bli lite eller ikke fungerende - hva ellers er det du driver å forfekter.

Det er i hvertfall ikke å forsvare verdens beste filosofi av ladesystem for elbiler - Kjøper deg inn og så kan du bruke det fritt på langkjøring - kan det bli stort bedre for en forbruker - Det er det ødeleggende synet du representerer.

Griffel

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:31
@Griffel
Du skrev:
SitatEuropeisk bilindustri er enig om Europisk CCS som standard for DC lading.

Når du skriver det slik oppfattes det som man er enige. (Alle har felles syn). Det er å dra det vel langt.
Verdens største elbilprodusent Renault-Nissan gruppen støtter ikke CCS.
Så må du gjerne problematisere at et så stort konsern er delt på hurtiglading.
De har ihvertfall ikke omfavnet CCS som noe bedre.
Punktet som diskuteres er EU krav til kontakt for DC hurtiglading jeg tror ikke CHAdeMO var et aktuelt alternativ.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Rio

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. desember 2015, klokken 20:07
Det er jo Tesla som bestemmer prismodellen i sitt ladenettverk.
Tesla har hverken sms, brikkekaos eller annet.
Men andre produsenter kan selvfølgelig kjøpe tilgang om de ønsker, så det er ikke noe problem om de ønsker å tilby Teslas ladeopplevelse til sine bileiere.

Neida, det er ikke det i dag, men det kan jo bli det. :)

CCS går på individnivå, ikke fabrikant. Det er hele poenget med standardisering.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: sturle på onsdag 30. desember 2015, klokken 20:05
Sitat fra: Rio på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:25
For det andre, både VW og BMW har da gjort sitt innen elbilverdenen. VW ligger langt foran på salgsstatistikken for tiden.
VW sel i praksis berre elbilar i Noreg.  BMW marknadsfører knapt elektrisk i3 utanfor Noreg.  Der går det i i3 hybrid.

Og?

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: kos på onsdag 30. desember 2015, klokken 20:07
Våset i denne tråden og flere med står stort sett du for - nå har du hevdet og trollet og manupulert hele denne side for å drite ut SC nettet til tesla for at det skal bli lite eller ikke fungerende - hva ellers er det du driver å forfekter.

Det er i hvertfall ikke å forsvare verdens beste filosofi av ladesystem for elbiler - Kjøper deg inn og så kan du bruke det fritt på langkjøring - kan det bli stort bedre for en forbruker - Det er det ødeleggende synet du representerer.

Kanskje du burde lese det jeg faktisk skriver?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

kos

Det du skriver er stort sett noe du har snappet opp og blir ført videre som en sannhet som du neppe forstår - og som ingen andre har forståelse for heller - er stort sett bare ødeleggende ideer om at dette skal vekk og stort sett alt som virkerer proteksjonisme og lite kundevennlig - selv om du ikke finner en eneste som sier at SC nettet til tesla er noe dritt. - Men du vil helst ha det til at dette skal vekk - og du har ca 1000 innlegg med det samme.

Øyvind.h

#176
Sitat fra: Rio på onsdag 30. desember 2015, klokken 20:10
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. desember 2015, klokken 20:07
Det er jo Tesla som bestemmer prismodellen i sitt ladenettverk.
Tesla har hverken sms, brikkekaos eller annet.
Men andre produsenter kan selvfølgelig kjøpe tilgang om de ønsker, så det er ikke noe problem om de ønsker å tilby Teslas ladeopplevelse til sine bileiere.

Neida, det er ikke det i dag, men det kan jo bli det. :)

CCS går på individnivå, ikke fabrikant. Det er hele poenget med standardisering.
Men det er fortsatt fritt frem å lage en uovertruffen ladeopplevelse selv om man baserer seg på en ferdig standard, selv om det ikke ser slik ut pt.

Tesla kan jo alltids gjøre sin løsning til godkjent standard slik ar vi får en tredje standard i Europa. Men det endrer jo ingen ting.
Det viktigste for meg er å beholde ladeopplevelsen jeg har, og den ser jeg at ikke påvirkes av om Tesla blir en standard eller ei.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sturle

#177
innlegg slettet ,bruker utestengt

Lars
Forum admin

Rio

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. desember 2015, klokken 20:16

Men det er fortsatt fritt frem å lage en uovertruffen ladeopplevelse selv om man baserer seg på en ferdig standard, selv om det ikke ser slik ut pt.

Altså, jeg parkerer foran laderen, setter kontakten i bilen, sveiper RFID-foran leseren, og ladingen begynner.

Joda, man kan hoppe over RFID-delen (den tar meg 5 sekunder), men det endrer neppe noe spesielt mye på "opplevelsen".

Greit at enkelte mener jeg er nerd, og i overkant interessert i elektro/elektronikk, men ikke engang jeg er spesielt opphengt i "opplevelsen" av å plugge i kontakter. ;)  Det er noe man gjør.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sturle

Sitat fra: Rio på onsdag 30. desember 2015, klokken 19:54
Sturle: Det jeg skrev var at direktivets krav om ekstra CCS-kontakt gjelder Tesla (Teslas ladenettverk). Ikke at Tesla var nevnt ved navns nevnelse.
Kanskje det var det du meinte, men det du skreiv var fylgjande:

Sitat fra: Rio
Og spesifiserer at det også gjelder for Teslas ladenettverk.

Frå ordboka:
spesifisere v2 (frå m.lat. av, lat. species 'art' og facere 'gjere') rekne opp kvar for seg; nemne i detalj

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA