Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: neste 3-serien kommer med 90kWh batteri ifølge Autobild

Startet av Jornenge, mandag 01. februar 2016, klokken 08:39

« forrige - neste »

Jornenge

Opplever at spesielt sideruter bak dugger veldig ved kjøring i minusgrader. Har prøvd å slå av auto å styre luftstrøm opp mot rutene, men tar veldig lang tid å få duggfri bil. Flere som merker dette?

THS

Ja, merker vel dette best når/hvis yttertøy er fuktig, eller vi er fler personer I bilen. Så jeg synes I det store og hele at det er normalt I forhold til de andre bilene jeg har hatt opp igjennom årene.

evole

Opplever samme i trillingen min, og som passasjer i Leaf. Jeg tror duggproblemer er en iboende egenskap ved elbiler sammenliknet med fossilbiler. Fossilbiler har tross alt et voldsomt varmeoverskudd. Toyotas hybridbiler dugger også mye, synes jeg.

Mitt beste tips er å sørge for rene vinduer innvendig. Bruk Zalo eller andre egnede midler. Det reduserer problemet betraktelig. Andre gode tips mottas med takk! Jeg prøvde "torrbollen", men effekten var umerkelig.

EL-Erik

Rene vinduer og AC på... AC tørker ut luften langt mer effektivt enn bare varmluft fra varmeapparatet. Dessuten har AC gost av å bli brukt innimellom, hvis den bare brukes de 6 dagene i året vi har over 23 grader er det stor fare for at den "står seg ihjel"... :)
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

Larry King

Frustrerende dårlig ventilasjon/varmeapparat, etter min mening.
Mye dugg og kaldt på bena. (Ja, rene ruter, AC på og børstet av sne).
I kombinasjon med at bilen "glemmer" innstillingene fra dagen før, blir det irriterende.
Men, selvfølgelig, alt løser seg ved å åpne alle vinduer...
TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

Jornenge

Jepp, er det jeg også føler. Omtrent umulig å bli kvitt dugg på siderutene bake om man er mer enn en i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA