Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brann i Tesla på Brokelandsheia - Og stengt superlader inntil videre?

Startet av Bjoris, mandag 01. februar 2016, klokken 08:18

« forrige - neste »

Bjoris

Har prøvd å finne ut av dette, men det er mest US info om dette på nettet så litt uklart hvordan det fungerer så fint om noen som har fått bil hadde tatt seg tid til en liten info, det skulle vel bli levert ut biler fra romjulen av?

Ellers nyskjerring på leveringstid ifht avtalt tid, da jeg har sett at mange har fått beskjed om forsinkelser og vi er litt despo pga bare en bil siden vi solgt i nov og det er rimelig pes i hverdagen:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

sjossang

Har hørt at samtlige 2016-biler står på kaien i Drammen og venter. Mulig det var fortolling eller typegodkjenning eller noe sånt...

Samtidig har jeg fått en invitasjon fra Nissan på releaseparty den 14. januar. Håper ikke de skal ha en lansering den dagen :(

http://nissanleafawards.com/owner/

Skal prate med min kontakt i morgen, så får jeg mer info :)

Ellers trodde jeg ikke det var noen forskjell i Nissan Connect på ny og gammel Leaf.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

3irikur

#2
Sitat fra: sjossang på tirsdag 29. desember 2015, klokken 14:34
Har hørt at samtlige 2016-biler står på kaien i Drammen og venter. Mulig det var fortolling eller typegodkjenning eller noe sånt...

Samtidig har jeg fått en invitasjon fra Nissan på releaseparty den 14. januar. Håper ikke de skal ha en lansering den dagen :(

http://nissanleafawards.com/owner/

Skal prate med min kontakt i morgen, så får jeg mer info :)

Ellers trodde jeg ikke det var noen forskjell i Nissan Connect på ny og gammel Leaf.

Spennende! men det er sikkert bare norsk release av 30kwh-versjonen...
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

TMDF80

Da jeg bestilte fikk jeg estimert levering 30.12.15. Jeg har fått mail om at leveringen utsettes til medio/ultimo januar. Ikke fått noen bestemt dato. Sendte mail til Birger N. Haug i dag tidlig, men ikke fått svar enda.
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

Bjoris

#4
Sitat fra: sjossang på tirsdag 29. desember 2015, klokken 14:34
Har hørt at samtlige 2016-biler står på kaien i Drammen og venter. Mulig det var fortolling eller typegodkjenning eller noe sånt...

Samtidig har jeg fått en invitasjon fra Nissan på releaseparty den 14. januar. Håper ikke de skal ha en lansering den dagen :(

http://nissanleafawards.com/owner/

Ellers trodde jeg ikke det var noen forskjell i Nissan Connect på ny og gammel Leaf.

Skal prate med min kontakt i morgen, så får jeg mer info :)


Relaseparty, hehe, ok, ikke blitt invitert nei!

Joda, NissanConnect er ett bra løft iflg USA sidene iallefall... Dette er det beste jeg har funnet om du orker den overivrige Amerikanske selgeren som snakker på inn og utpust så ett stykke ut i videoen går han igjennom en del av Nisssan Connect, ser egentlig helt ok ut syns jeg:) Visia kommer også med noe nytt, men har ikke alt som Acenta og Tekna har, men Accenta og Tekna er like her tror jeg:)

Ellers høres det ikke bra ut med leveringen, jeg er lovet 20.1 og har ikke fått noe endring så det høres jo langt fra bra ut om noen skulle få i slutten av Dec nå får i slutten av Jan! Bra jeg har i kontrakten at vi skal ha gratis bil av Nissan om den ikke blir levert senest 20.1



I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

Ja, gratis bil var vel å ta litt hardt i, gratis leiebil tror jeg vi ser;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

sjossang

Har fått beskjed om at bilene vil bli levert til forhandlere fra slutten av neste uke, så da kan det godt stemme at flere får bilene sine rundt den 22. januar...
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Yeyeye

Vi fikk beskjed om å komme å hente vår 11. jan kl 1100. Håper vi slipper utsettelse på den;)
Bilen vet vi jo greit av, så NissanConnect og pratisk rekkevidde for oss, er av de få store spørsmålene!

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Bjoris

Sitat fra: Yeyeye på onsdag 30. desember 2015, klokken 17:48
Vi fikk beskjed om å komme å hente vår 11. jan kl 1100. Håper vi slipper utsettelse på den;)
Bilen vet vi jo greit av, så NissanConnect og pratisk rekkevidde for oss, er av de få store spørsmålene!

AR

Høres bra ut, ett punkt nr 3 er ladefart på hurtiglader i den grad det er viktig for dere så skal det være vesentlig forbedring da batteriet er større og bedre og dermed tåler mer strøm inn mye lengre enn dagens, det som også ser lovende ut er at den lader friskt også etter 80% SOC så det kan bety veldig mye for denne bilens even til å ta unna langturer...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Yeyeye

Ladehastighet på hurtiglading er selvsagt meget posetivt, men håpet var å slippe dette i vesentlig grad på det meste av våre turer. Vi kjører en del Trondheim-Hitra og turen er ca 160 km.(150 på jurassictest) Sjelden vi tar den turen på svartvintern med skikkelig dårlig vær, og de gangene må vi vel ha en ladestopp på Orkanger.(dumt med eneste lademulighet kun etter 32km) Håpet er å få til denne turen størst mulig del av årstidene uten ladestopp spessielt pga at lademulighet er etter kun kort tur og en ikke er mye under 80% enda
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

TMDF80

Sitat fra: TMDF80 på tirsdag 29. desember 2015, klokken 17:58
Da jeg bestilte fikk jeg estimert levering 30.12.15. Jeg har fått mail om at leveringen utsettes til medio/ultimo januar. Ikke fått noen bestemt dato. Sendte mail til Birger N. Haug i dag tidlig, men ikke fått svar enda.

Ny estimert levering 29.01 :-\
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

Østfold

Sitat fra: TMDF80 på torsdag 31. desember 2015, klokken 17:35
Sitat fra: TMDF80 på tirsdag 29. desember 2015, klokken 17:58
Da jeg bestilte fikk jeg estimert levering 30.12.15. Jeg har fått mail om at leveringen utsettes til medio/ultimo januar. Ikke fått noen bestemt dato. Sendte mail til Birger N. Haug i dag tidlig, men ikke fått svar enda.

Ny estimert levering 29.01 :-\

Æsj. Har ikke fått noen ny leveringsdato. Regner med at bilen kommer før påske :-/

Når bestilte du?

Bjoris

Litt rart med 1 mnd utsettelse; kanskje det e enkelte versjoner/nye fargen som er problemet?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

TMDF80

Sitat fra: Østfold på fredag 01. januar 2016, klokken 03:46
Æsj. Har ikke fått noen ny leveringsdato. Regner med at bilen kommer før påske :-/

Når bestilte du?

Jeg bestilte 22 oktober.

Jeg har sendt mailer til BNH - hadde jeg ikke "mast" hadde jeg nok ikke hørt noe. 29.01 var også oppgitt som "ca" - så helt sikkert er det jo enda ikke.
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

Mag

Frekhaug
Svart Nissan Leaf 30 kWh januar 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA