Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prisøkning pga valuta er et faktum. Hva gjør dere med X reservasjon?

Startet av Achilles, søndag 31. januar 2016, klokken 13:50

« forrige - neste »

sap_2000

Takker for svar folkens  :)
Er selvfølgelig en smakssak dette med farger. Tenker selv på dette med blank finish, refleksjoner og at støv og riper synes.
Da har man igjen Carbon og matt Abachi.

Hadde nok gått for Carbon på en P bil med spoiler osv, men heller nå mot matt Abachi på denne bilen. Skulle som sagt ønske det fantes en lysere dekorvariant for å bryte opp alt det sorte.
Har sett noen tråder hvor folk har foliert panelene, men så ut som det måtte mye demontering til.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Sole

Aldri skjønt poenget med tredetaljer i bil, eller enda verre: etterligning av tre. Det blir et fremmedelement, i tillegg til å gi et ørlite inntrykk av amerikansk billig og dårlig smak. Spesielt blir det unaturlig i en slik bil som i den grad er ment å skulle peke mot framtida.
Unntaket fra regelen er enkelte engelskproduserte klassikere.

Det naturlige valget, spesielt i en bil med alu-karrosseri, ville vært børstet aluminium. I mangel på dette blir karbon "riktigst", i tillegg til å se bra ut samt greit å holde rent.

boppus

Sitat fra: vnm på mandag 28. desember 2015, klokken 22:14
Med beige seter ville jeg gått for matt abachi. Med grå eller sorte seter ville jeg valgt karbon.

Enig!
Selv har jeg grå next-gen seter, sort alcantara i (panorama) tak, ....og karbontrim. Lekkert!
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Fraberg1

Hadde samme dilemma selv. Svart med svarte NG seter og beige tak(standard). Har alltid syntes at carbon hører gatebilverden til, men det som er i Tesla er ser veldig bra ut derfor ble det et dilemma. Endte opp på matt abachi da jeg syntes det ga bilen et eksklusivt løft. Fin i gulvet mellom setene også. Jeg syntes det ble veldig fint i mørk bil med svart skinn også, selv om det kanskje er finest til beige skinn.
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

F_P

Det må være matt!
Hilsen fra idioten som trodde pianolakk skulle bli bra  :o
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

twinpeaks

Sitat fra: boppus på onsdag 03. februar 2016, klokken 11:47
Sitat fra: vnm på mandag 28. desember 2015, klokken 22:14
Med beige seter ville jeg gått for matt abachi. Med grå eller sorte seter ville jeg valgt karbon.

Enig!
Selv har jeg grå next-gen seter, sort alcantara i (panorama) tak, ....og karbontrim. Lekkert!

Også enig. Har samme kombinasjon (men standard seter) og er fremdeles veldig begeistret for denne kombinasjonen. Bilen er sølv og med panorama tak og da synes jeg at interiøret matcher 100 % med utsiden.
Jeg ville uten tvil gått for matt abachi med beige seter, men da blir bilen veldig "amerikansk" (men uten tvil stilig).
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Sole på onsdag 03. februar 2016, klokken 10:42
Aldri skjønt poenget med tredetaljer i bil, eller enda verre: etterligning av tre. Det blir et fremmedelement, i tillegg til å gi et ørlite inntrykk av amerikansk billig og dårlig smak. Spesielt blir det unaturlig i en slik bil som i den grad er ment å skulle peke mot framtida.
Unntaket fra regelen er enkelte engelskproduserte klassikere.

Det naturlige valget, spesielt i en bil med alu-karrosseri, ville vært børstet aluminium. I mangel på dette blir karbon "riktigst", i tillegg til å se bra ut samt greit å holde rent.
Har aldri forstått poenget med plastikkarmert karbon i bil som ikke har utpreget bruk av dette i konstruksjonen. Heller ikke kunstpels på dashbordet. Treverk er miljøvennlig fornybart materielle som helt naturlig hører hjemme i en fremtidsrettet elbil som ikke benyttet fossilbasert polymer mer enn strengt nødvendig. Når det er sagt så er det kun mine preferanser. Jeg valgte matt abachi og sort skinn og synes det passer bedre enn (litt p85d wannabe) karbon.

Her er det kun personlige preferanser som gjelder. Jeg respekter andre som velger karbon og forventer at andre respektere mitt valg også.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Toonster

Sitat fra: Elbil fundamentalist på onsdag 03. februar 2016, klokken 21:46
Sitat fra: Sole på onsdag 03. februar 2016, klokken 10:42
Aldri skjønt poenget med tredetaljer i bil, eller enda verre: etterligning av tre. Det blir et fremmedelement, i tillegg til å gi et ørlite inntrykk av amerikansk billig og dårlig smak. Spesielt blir det unaturlig i en slik bil som i den grad er ment å skulle peke mot framtida.
Unntaket fra regelen er enkelte engelskproduserte klassikere.

Det naturlige valget, spesielt i en bil med alu-karrosseri, ville vært børstet aluminium. I mangel på dette blir karbon "riktigst", i tillegg til å se bra ut samt greit å holde rent.
Har aldri forstått poenget med plastikkarmert karbon i bil som ikke har utpreget bruk av dette i konstruksjonen. Heller ikke kunstpels på dashbordet. Treverk er miljøvennlig fornybart materielle som helt naturlig hører hjemme i en fremtidsrettet elbil som ikke benyttet fossilbasert polymer mer enn strengt nødvendig. Når det er sagt så er det kun mine preferanser. Jeg valgte matt abachi og sort skinn og synes det passer bedre enn (litt p85d wannabe) karbon.

Her er det kun personlige preferanser som gjelder. Jeg respekter andre som velger karbon og forventer at andre respektere mitt valg også.

Jeg må vel bare respektere at du mener en Tesla er mer lik en Yacht enn en bil med sportsbilegenskaper som fortjener carbon :)

TRM

Sitat fra: Toonster på onsdag 03. februar 2016, klokken 23:37
Sitat fra: Elbil fundamentalist på onsdag 03. februar 2016, klokken 21:46
Sitat fra: Sole på onsdag 03. februar 2016, klokken 10:42
Aldri skjønt poenget med tredetaljer i bil, eller enda verre: etterligning av tre. Det blir et fremmedelement, i tillegg til å gi et ørlite inntrykk av amerikansk billig og dårlig smak. Spesielt blir det unaturlig i en slik bil som i den grad er ment å skulle peke mot framtida.
Unntaket fra regelen er enkelte engelskproduserte klassikere.

Det naturlige valget, spesielt i en bil med alu-karrosseri, ville vært børstet aluminium. I mangel på dette blir karbon "riktigst", i tillegg til å se bra ut samt greit å holde rent.
Har aldri forstått poenget med plastikkarmert karbon i bil som ikke har utpreget bruk av dette i konstruksjonen. Heller ikke kunstpels på dashbordet. Treverk er miljøvennlig fornybart materielle som helt naturlig hører hjemme i en fremtidsrettet elbil som ikke benyttet fossilbasert polymer mer enn strengt nødvendig. Når det er sagt så er det kun mine preferanser. Jeg valgte matt abachi og sort skinn og synes det passer bedre enn (litt p85d wannabe) karbon.

Her er det kun personlige preferanser som gjelder. Jeg respekter andre som velger karbon og forventer at andre respektere mitt valg også.

Jeg må vel bare respektere at du mener en Tesla er mer lik en Yacht enn en bil med sportsbilegenskaper som fortjener carbon :)
Blir Tesla'en mer sportslig av carbon i interiøret? Er det i såfall den lave vekta på carbon som gjør det?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Sole

Nei. Men moderne industrielle materialer som carbon gir sportslige assosiasjoner. Mørkt treverk bringer tankene mine til amerikanske Forder fra 70-tallet. Eller til sjøgående fartøyer, som noen nevnte. Samme med "yacht-gulvet", som jeg heller ikke synes har noe i en bil å gjøre

Cookie Monster

#25
Bare utseende det går på ja. Billig plast det meste uansett. Er bare lagt en tynn carbon duk over plasten og matt klarlakk over. Samme er tilfelle for tre finish, nesten bare plast. Panelene er laget i Tyrkia står det på baksiden.

Så han over som tror plast træverket som er laget i Tyrkia og sendt med fly til Usa er miljøvennlig  ;D

Treverk og moderne bil får jeg heller ikke til å stemme. Skal inrømme at abachi er ikke det som ser værst ut.
Men må vel tilbake til 1970/1980 tallet på de stasjonsvognene de hadde i Usa som hadde træverk på hele sidene utvendig for å finne når træverk var "inn"  :P





2015 P85D

Øyvind.h

Matt abachi er lekkert og kan ikke på noen måte sammenlignes med glorete glossy mørkt treverk som fantes i biler før. En sammenligning med hva treverk var i gamledager faller på sin egen urimelighet :)

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Brede

Jeg har aldri hatt sansen for treverk i bil, men Tesla har gjort det lekkert syns jeg. (Jeg gikk likevel for carbon selv)

En skal uansett ikke bry seg for mye om hva andre sier.. Det finnes store mengder mennesker der ute som mener at elmotorer ikke har noe i en bil å gjøre også.

Toonster

Min forrige kommentar var selvsagt ment som fleip.

Dette er bare en ren smakssak, og egentlig meningsløst å be om råd :)

Man må velge det man synes er fint selv, enkelt og greit.

Selv valgte jeg svart metallic bil, med svarte nex seter, svart premium interiør og carbon.

Vet om mange som synes at svart bil ikke er noe fint, det bryr meg midt i ryggen så lenge jeg synes det er fint :)

Man bør ikke kjøpe bil for at andre skal synes den er fin, men for at man selv skal ha en herlig følelse når man skal ut på veien :)

Achilles

Fint å se at det er mye meninger her =)

Jeg syntes dette kanskje var det vanskeligste valget i bilen, da både matt abachi og karbon har sine "styrker og svakheter" utsenemessig og jeg åpenbart kunne levd godt med begge valgene.

Største nedside slik jeg ser det er at Karbon kan fremstå harry og matt abachi har litt gammelmann over seg. Begge er uansett veldig stilige =)

Med rød bil, beige seter og svart alcantare i tak ble det under tvil KARBON. Får bilen i slutten av mars og gleder meg stort!
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA