Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prisøkning pga valuta er et faktum. Hva gjør dere med X reservasjon?

Startet av Achilles, søndag 31. januar 2016, klokken 13:50

« forrige - neste »

Achilles

Hei!

Jeg har lagt inn bestilling på 90D  ;D Skal ha beige skinnseter og svart alcantara i  tak (med panoramatak). Det store spørsmålet er da om jeg skal gå for matt abachi eller karbon??? Jeg vet at dette har vært diskutert også tidligere og at dette åpenbart er subjektivt... men vil gjerne ha innspill hvis noen har vurdert tilsvarende kombinasjon og evt erfaringer???

takk takk
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

Digiman

Vi er meget fornøyd med matt treverk og beige interior. Synes det er litt mere klasse over det personlig. Men dette er selvsagt en stor smaksak.

TRM

Sitat fra: Achilles på mandag 28. desember 2015, klokken 20:51
Hei!

Jeg har lagt inn bestilling på 90D  ;D Skal ha beige skinnseter og svart alcantara i  tak (med panoramatak). Det store spørsmålet er da om jeg skal gå for matt abachi eller karbon??? Jeg vet at dette har vært diskutert også tidligere og at dette åpenbart er subjektivt... men vil gjerne ha innspill hvis noen har vurdert tilsvarende kombinasjon og evt erfaringer???

takk takk
Jeg synes matt Abachi ser feiende flott ut. Kona hater det, og likte bedre Piano svart som vi hadde før. Smaken er som baken. Søk på nettet etter biler med kombinasjonen du vurderer. Bildesøk på google, eller finn.no.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

vnm

Med beige seter ville jeg gått for matt abachi. Med grå eller sorte seter ville jeg valgt karbon.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Li-Ion

Hadde Karbon på min forrige Model S...i kombo med Perlehvit utvendig og lysgrå interiør.... Denne gangen har jeg valgt akkurat samme fargekombo - men byttet ut karbon med med matt abachi.... + sort alcantara i taket... synes det så veldig bra ut...  8)
Be afraid...

ihlhaug

Jeg har beige next gen, sort tak og carbon, ser supert ut :)
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Øyvind.h

Matt abachi, helt klart! Lekkert og moderne.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

turfsurf

Med beige seter synes jeg treverket gir en fin kontrast. Har selv sorte seter, og valgte da Carbon, og ville valgt det igjen. Er foresten veldig glad for at Tesla har både matt Carbon og treverk. Synes høyglans ser ut som plastikk (og føles sånn ved berøring og).
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Achilles

Takk for respons.
Kona tvilte seg til matt abachi før jeg spurte, så når flere andre også mener at dette er en OK kombo blir det nok det. (Hun har jo uansett veto, men lettere for meg at flere synes at dette funker =)
TMS 90D ventes mars-16

Cobos

Jeg antar du allerede har gjort det, men syntes det å stikke innom en Tesla butikk og så bruke de fargeprøvene de har var en grei måte å få en feel for hvordan det så ut. Ihvertfall var det viktig for min kone. Spesielt gunstig var det at man kunne stikke en tur ut i sollyset med hele prøven så man kunne se lakken i forskjellige lysforhold.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Achilles

Ja, har vært på Tesla. De hadde kun prøver og ikke bil med de ønskede kombinasjonene, så det var derfor jeg trengte litt tilbakemelding også her... =)
TMS 90D ventes mars-16

sap_2000

Løfter denne tråden da jeg sitter i sluttfasen på konfiguratoren og sliter med å velge matt eller blank Abachidekor.
Bilen er sølv 90D med panotak og sort nextgen skinn og sort alcantara i taket. Hva mener folket tar seg best ut?

Har bare sett Carbon og piano live. Aller helst ville jeg hatt en lysere børstet alu look eller tilsvarende for å bryte opp alt det sorte, men det er dessverre ikke noe valg..

Takker for input  :)
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Toonster

Sitat fra: sap_2000 på tirsdag 02. februar 2016, klokken 23:20
Løfter denne tråden da jeg sitter i sluttfasen på konfiguratoren og sliter med å velge matt eller blank Abachidekor.
Bilen er sølv 90D med panotak og sort nextgen skinn og sort alcantara i taket. Hva mener folket tar seg best ut?

Har bare sett Carbon og piano live. Aller helst ville jeg hatt en lysere børstet alu look eller tilsvarende for å bryte opp alt det sorte, men det er dessverre ikke noe valg..

Carbon alle dager :)

Cookie Monster

Ikke velg blankt. Blir lett riper, fettmerker og støv vises veldig godt på spes pianosort. Det værste med blank er uansett gjenskinn fra sola og at man ser gjennskinn fra trær og alt man kjører forbi. Lånte en Tesla med piano sort og synes det var veldig irriterende. Mulig det ikke er fult så ille på blank abachi men matt er det som gjelder i interiør.
Er en god grunn til at bilfabrikanter bruker mest mulig matt på dashbord osv.
2015 P85D

Øyvind.h

Sitat fra: sap_2000 på tirsdag 02. februar 2016, klokken 23:20

Jeg ville (og har) gått for matt abachi. Det er en moderne og lekker overflate som ikke på noen måte kan sammenlignes med hvordan treverk har vært i biler før. Hadde dette på forrige bil og har valgt det på bilen som kommer nå. Ingen  refleksjoner, blir ikke ripete/får merker og passer veldig bra inn på dashen!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA