Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10kw/6 streker som forsvant av seg selv i natt ?

Startet av Brorson, søndag 31. januar 2016, klokken 12:41

« forrige - neste »

Brorson

Er det noen som vet hvor en får kjøpt den største husmorkontakten?
Har kjøpt en 16 a i Sverige, men er litt liten for min justerbarer Nissan laderen som jeg bruker på Rav'n

KHL

Med "største husmorkontakt", mener du schuko som håndterer tykk kabel? Jeg ville ha sjekket hva Elektroimportøren har å tilby.

Homecast

Du har ikke kjøpt en industri plugg? en "husmor kontakt" er lik uansett, det er liksom greia med den.
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

Brorson

Det har vært industri plugg overgang til husmor plugg fra USA.
Nå har denne overgangen brent, så da setter jeg pluggen direkte på kabel og kutter overgangen. Trenger da plugg for tykk kabel.

3irikur

Sitat fra: Brorson på tirsdag 29. desember 2015, klokken 10:34
Nå har denne overgangen brent, så da setter jeg pluggen direkte på kabel og kutter overgangen. Trenger da plugg for tykk kabel.

Godt mulig du trenger mer enn det - Nissan har også temperaturmåler i selve pluggen. Hør med en elektriker!
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Rio

Sitat fra: Brorson på tirsdag 29. desember 2015, klokken 10:34

Det er jo gjerne en grunn til at slikt brenner.

Dersom den er på 16 A bør du definitivt bruke en CEE (blå industrikontakt) i stedet.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Brorson

Mulig industrikontakt er løsningen!
Har brukt denne lader'n i over 1 år med overgang fra industri kontakt (USA)til norsk husmorkontakt. Har ladet 20a på den tidligere, men  det siste 3/4 året har vi stilt den ned til 16a.
Har også satt på ny plugg på min 2012 leaf lader, men den har ikke så tykk kabel!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA