Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en S60 bruke 85kWh batteri?

Startet av Rearden86, søndag 31. januar 2016, klokken 10:57

« forrige - neste »

Yaz

Jeg bestilte i august 2015.

Vurderer om jeg burde gå for Active Info display eller ikke. Har businesspakke og transportpakke. Men at man MÅ ha Discovry PRO for å ha Active Info er sprøtt!!

sap_2000

Sitat fra: Yaz på mandag 08. februar 2016, klokken 13:24
Hei,

Jeg har fått bekreftet produksjon av bilen i uke 11 med levering i uke 15:)

Fikk telefon forrige uke jeg også, men ble plutselig i tvil om han sa uke 10 eller 11 :o levering blir etter påske.
Opprinnelig estimat var produksjon i slutten av april og lev i mai.
Bestilte tidlig i januar og hoppet på en bil som lå i systemet og kunne endre konfig.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Yaz

Fikk vite i dag at bilen vår kommer èn uke tidligere enn antatt. Leveringsklar i uke 14

Blouberg

Da ble det jammen en Passat på meg og..

Mortenf

Da ha jeg fått bekreftet at bilen min ble produsert 4. februar og at den står klar i Bremen for transport til Norge. Levering trolig i uke 9.

Mortenf

Gode nyheter fra Møller i dag. Jeg får bilen levert torsdag 25. februar.

Yaz

tutti

hm. Jeg bruker Salto boks til min egolf. Da får jeg også nøkkel som kan brukes på mange saltobokser rundt om i landet i tilfelle sikringen går.

Akkurat nå synes jeg denne modellen er den mest fleksible: To uttak med fleksibel strømregulering. Bedre blir det ikke :)

gamleboyen

Har hatt en Passat GTE fra i går til i dag, og skal snart levere den tilbake etter prøvekjøring. Veldig fin bil, men jeg er smått kritisk til ladehastigheten. Etter å ha stått hele natta (10 timer+) på lading har den kun 9 km rekkevidde. Det nå vel være noe galt der? Det virker ikke å være noe galt med kursen den har ladet på (16 A).

Får høre med forhandler, men jeg regner med at selger vi si at det er noe galt med elanlegget mitt.

Jeg lånte en Golf GTE i sommer og hadde ingen problemer med lading på eksakt samme kurs.

Noen som har noen tanker eller lignende erfaring? Jeg kan jo legge til at ladekladden lå nede på bakken, da stikket er ganske lavt. Men ser ikke at det skulle være så mye kaldere å ligge på betong enn å henge i lufta?

oaarum

Da må det være noe gæli. Kan være flere ting.
Jordfeil på anlegget ditt.
Lagt inn avgangstid med feil innstillinger på ladegrense.
Plugg ikke helt inne i bilen.
Kan få feil hvis du plugger i bilen før veggen.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

gamleboyen

Elanlegget er nytt, med jordfeilbrytere og alt  :)
Og som sagt, det har gått fint å lade andre biler. Ladinga så helt grei ut på GTEen, det var slik pulserende grønt lys, mens den lada og konstant grønt når den var ferdig. Det eneste jeg kan tenke meg som var forskjell fra tidligere var at jeg brukte en skjøteledning siden bilen må stå lenger unna huset pga snø. Men det er en veldig robust ledning som er gradert 16A, så jeg kan ikke skjønne at den skulle være problemet.

Skal låne en annen plug in hybrid i ettermiddag, så jeg får nå sett om det er problemer da også.

oaarum

Kan være jordfeil hos naboen din også. Eller på et apparat du har plugga inn. F.eks. en varmeovn som kobler inn og ut på termostat. Ladekabelen er veldig følsom på sånt. Men da hadde du fått annet lys.
Har du levert bilen ennå? Hvis ikke sjekk øvre og nedre ladegrense. De bør stå på 100%
Bruker du skjøteledning bør du ha en med 2.5mm2. De fleste er bare 1.5mm2.

Hva skal du låne etterpå?
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

gamleboyen

Det er bare billaderen som står på den kursen, og det er ikke jordfeil på noen av kursene mine (ble sjekka i høst etter oppussing). Skjøtelednignen er 2.5mm2 ja  ;)

Har levert bilen, så får ikke sjekket den noe mer.

Skal låne Outlander PHEV senere i dag.

gamleboyen

Er det mulig å hente noe rabatt på GTE forresten? Selger sa de hadde kampanje på at vinterhjul var inkl i prisen, det utgjør vel kanskje rundt 15-17000? Men utover dette, dere som har kjøpt?

oaarum

Har nok fått noe mer enn det ja. 28' lurer jeg på.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA