Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gummimatter

Startet av Griffel, søndag 31. januar 2016, klokken 10:39

« forrige - neste »

Griffel

http://www.tu.no/kraft/2015/12/28/slik-skal-kraftverket-levere-fornybar-elektrisitet-24-timer-i-dognet
TU:
Sitat
Hybridkraftverk med solkraft og hydrogenproduksjon.

Løsningen, som forskerne presenterte rett før jul, er hybridkonseptet Hydricity, som kombinerer konsentrert solkraft med produksjon av hydrogen, hvor resultatet av å smelte de to prosessene sammen ifølge forskerne skal føre til en rekke forbedringer for effektiv energilagring....

Forskerne mener konseptet er et langt bedre alternativ enn å lagre fornybar energi i batterier......

Møller-Holst viser til at andre har beskrevet lignende konsepter, blant annet i EU-prosjektet Hythec.....

– Flere ulike teknologier er lansert tidligere. Mange av disse har ligget brakk lenge, men nå som store mengder sol- og vindkraft fører til perioder med negativ strømpris på grunn av de store variasjonene produksjonen, gir det nye muligheter for investeringer i hydrogenproduksjon. Likevel, Hydricity er åpenbart bare en av mange løsninger. Samtidig vil det ikke bare være en løsning for energilagring, påpeker Marstein.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA