Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Defekt lader i Leaf og ladekabel

Startet av Erik182, lørdag 30. januar 2016, klokken 22:07

« forrige - neste »

Erik182

Dette er min første vinter med Leafen. Etter dagens første snøfall oppdaget jeg det har kommet snø inn i ladehuset.

Før noen prøver å kommentere at løsningen er å parkere innendørs så har ikke jeg muligheten til det...  :(
Vet at Nissan selger en beskyttelsesboks til rundt 3000,- som ikke gjør jobben helt.

Er det noen som har en DIY løsning på en slags beskyttelse for ladeluken?
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

Einar_S

Kjøp en kost og børst av det verste før du plugger i. Jeg har ikke hørt at det er et problem, og jeg plugger i og regner med at dette har de tenkt på. Er det snø innenfor ladeluka så fjern den før du åpner ladeporten og plugger inn.

Så går du til sengs og nynner på tiddelibomm og huttemegtu...

Om det er viktig at du har fullt batteri dagen derpå, så lad med det samme og sjekk at ikke RCB har slått ut.

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

kavorland

Er i samme situasjon, og vurderte den beskyttelsen. Selgar sa at dette ikkje var noko problem. Bilane hos forhandlar står med regn og snø rett imot ladeluka og dette tålte dei untan problem.
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

Homecast

Er rimelig sikker på at dersom det hadde vært et problem så hadde det vært slått opp her rimelig kraftig! er jo ganske mange leaf som er ute på veien nå.
Dersom ikke problemet kommer opp etter et søk her så vil jeg tenke at det ikke er noe å bry seg spesielt om =)
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

Bekkenes

i fjor hadde jeg med meg to ting:
1 plastikkpose
1 håndhåndkle.

Jeg la håndkle over ladeluken slik at det dekket alt, og når jeg kom ut igjen, ristet jeg av snøen og la håndkle i plastikkposen :p
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Erik182

Det var jo ikke dumt. Kommer til å prøve det ved neste snøfall :-)
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

vartli

Jeg opplevde en gang at luka hadde fryst fast i lukket stilling. Hele fronten var da dekket av noen millimeter is. Ble enkelt løst ved å tømme et par liter lunkent vann på luka. Har i etterkant hatt en runde med silikonstift på pakningene. Har også den beskyttelsen, men kun montert festene og testet at den passer.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA