Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trykkedører mer pålitelige enn sprette-ut-håndtak?

Startet av fbostad, lørdag 30. januar 2016, klokken 12:11

« forrige - neste »

fbostad

Jeg har en MB B-Electric originalt fra Tyskland med command module. Virker så klart ikke i Norge (!) men har funnet dette på nett:
http://bluedunapp.blogspot.no/2012/04/mb-comand-online-and-android-phones.html
I min Audio 20 finnes det menyer for MB Apps, og Internet radio. Vet ikke om det finnes på biler levert i Norge.
Jeg har satt opp kommunikasjon med min Sony Z3 Compact over Blutooth. Så langt ser jeg i Bludun at kommunikasjon settes i gang, men har ikke fått kontakt med MB server. Audio 20 skal koble seg opp på internet via MB, ikke direkte. Usikker på hvorfor det ikke virker, men mistenker at det er en enkel setting ett eller annet sted. Noen som har fiklet med dette, eller har kunnskap om dette? Hadde vært kult å fått apper med blant annet Google Maps navigering til å fungere.
Har ingen problemer med oppkobling av mobil for telefon eller streaming av musikk.
Mercedes B Electric

mrjic

Google Maps funker kun for de med Command og ikke med Audio 20, hjelper lite med com module. Det eneste du får gjort er høre forhånd valgte nettradio kanaler, da er det bedre å bruke tunein app da utvalget er bedre der

Christian Hjorth-Johansen

Har ingen problemer med å komme på internet via iPhone.
Tilgang til app som ladestasjoner med automatisk navigasjon til ladepunktet
TuneIn Radio
MB Radio
Nyheter RSS

Bruker det lite, mest en kuriositet.

fbostad

Endelig ser det ut som Mercedes Me Connect er tilgjengelig i Norge for de med riktig utstyr (05U/06U).
Mercedes B Electric

rsomby

Jeg har en 2015 tysk-importert med connect me (commodul som funker i tyskland) som jeg nå fikk kjørt gjennom den norske registreringsprosessen med. Må innom forhandler for å verifisere at jeg er jeg og aktivere sier de. Spennende!

runesig

Sitat fra: fbostad på lørdag 27. februar 2016, klokken 12:02
Endelig ser det ut som Mercedes Me Connect er tilgjengelig i Norge for de med riktig utstyr (05U/06U).

Hvordan vet man om man har 05U/06U? Jeg har en 2016 model.

fbostad

Sitat fra: runesig på mandag 29. februar 2016, klokken 11:01
Sitat fra: fbostad på lørdag 27. februar 2016, klokken 12:02

Hvordan vet man om man har 05U/06U? Jeg har en 2016 model.
Det står i spesifikasjonene til bilen din. Du kan også slå opp bilen på internet med VIN nummer.
http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes
Mercedes B Electric

tfossnes

Hvordan går man fram for å ta dette i bruk. Jeg får registrert meg og får etterhvert melding om at det ikke er tilordnet et kjøretøy. Hvordan får du til det?

fbostad

Klikket bare på "dine kjøretøy" og "legg til kjøretøy".
Var hos BOS i dag og fikk beskjed om at de ville kunne registrere oss mot bil fra midten av neste måned.
Mercedes B Electric

Thomas_Bodø

Er det noen kostnad forbundet med installering eller månedlig/årlig? Jeg har en bruktimportert bil levert med 05U/06U.

fbostad

Det er mange forskjellige tjenester. Noen gjelder hele bilens levetid, andre 3 år, og enkelte 1 år.
Se i vedlegget for liste.
Mercedes B Electric

runesig

Min har visst 05U/06U  :) BOS begynner visst å rulle ut Connect Me fra i dag til nye biler.

fbostad

Min ble aktivert av BOS i går. Har enda ikke fått kontakt med bilen, men regner med at det er fingertrøbbel og at jeg snart kan fjernlade og sjekke status. Det blir jo festlig  ;)
Mercedes B Electric

runesig

Prøver å få meg registrert også, men det er visst ikke helt problemfritt.  :-\ Ser frem til å kunne styre varme/AC samt følge med på lading ja.

runesig

Sitat fra: runesig på onsdag 02. mars 2016, klokken 17:25
Prøver å få meg registrert også, men det er visst ikke helt problemfritt.  :-\ Ser frem til å kunne styre varme/AC samt følge med på lading ja.

Da fungerer Connect Me for min B Electric også! Supert å kunne følge med på lading og styre varme selv om det er litt tregt foreløpig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA