Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vedlikeholdsladeren

Startet av adrianse, lørdag 30. januar 2016, klokken 10:21

« forrige - neste »

Endelig

Og problemene fortsetter. Kommer ikke inn hverken via app eller nett. Snodig at Vokswagen tar seg (godt) betalt for en så ustabil (dårlig) tjeneste. Flere som har problemer?
Endelig
Golf 2015 Levert 26.02 m Vp (Solgt)
Tesla S 2015 P85D

Blouberg

Samme erfaring her, i går funket det, i dag helt mørkt..
Jeg skjønner ikke at VW lar dette fortsette. Burde være mulig å levere en stabil tjeneste på dette. Det er faktisk ikke rakettforskning.. Se på globale tjenester som FB, Google, Microsoft osv. Sikkert mange brukere av VW tjenestene, men blir småtteri sammenliknet med de over nevnte.

/B

TomR

Jeg tar bilde av skjermen på tlf eller nettbrett når jeg for feilmelding og så sender jeg mail til kundeservice@moller.no nesten hver gang jeg har problemer. Da blir det opprettet sak og jeg for et standard svar. Grunnet til at jeg gjør dette er dels for å holde trykket oppe og for at jeg er en smule irritert over denne møkka appen
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

Elmo

Onsdag og torsdag klarte ikke jeg å logge inn. Fredag og idag får jeg lest ut status, men når jeg skal starte varmen så er bilen utenfor rekkevidde.
Forbaska tull at de mener bilen er innen rekkevidde ved lesning, men plutselig utenfor rekkevidde når man skal sende aktiveringskommando.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Men idag, som det er søndag og jeg egentlig ikke trenger forvarming, funker alt helt supert.
Har det noe med trafikk/antall aktive brukere å gjøre tro ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

timingbeltkiller

Følgende nettop sendt kundeservice Møller:
eGolf ELxxxxx car-net eRemote har stoppet opp

​Innlogging på eRemote ​viser alle data
slik som parkeringsposisjon, lading, siste kjøretur,
klimanlegg, osv, osv er FROSSET FAST slik de
var tidlig i morges og lar seg ikke oppdatere til slik de er nå.

Feilen gjelder både på PC og mobilversjonen.

Den vanlige feilen fra tid til annet med ordrer som ikke blir utført  er følgelig også på plass.

Er det for tiden noen generell forstyrrelse av ​trafikken
mellom dataleddene i systemet?

Eller er det denne spesielle bilen systemet har fått i vrangstrupen?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

tutti

Alt har fungert 100% hele uken hos meg.

Råde

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 26. februar 2016, klokken 17:43
Følgende nettop sendt kundeservice Møller:
eGolf ELxxxxx car-net eRemote har stoppet opp

​Innlogging på eRemote ​viser alle data
slik som parkeringsposisjon, lading, siste kjøretur,
klimanlegg, osv, osv er FROSSET FAST slik de
var tidlig i morges og lar seg ikke oppdatere til slik de er nå.

Feilen gjelder både på PC og mobilversjonen.

Den vanlige feilen fra tid til annet med ordrer som ikke blir utført  er følgelig også på plass.

Er det for tiden noen generell forstyrrelse av ​trafikken
mellom dataleddene i systemet?

Eller er det denne spesielle bilen systemet har fått i vrangstrupen?
Blir spennende å se hvilket av standardsvarene du får...
e-Golf | X75D

Elmo

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 26. februar 2016, klokken 17:43
Den vanlige feilen fra tid til annet med ordrer som ikke blir utført  er følgelig også på plass.

Jeg har observert siste uka at varmen blir startet til tross for at APPen svarer "bilen er utenfor rekkevidde".  Så det er faktisk ikke lurt å prøve igjen for da toggler den - av - igjen (tror jeg). Heller ta sjansen på et varmen er igang ! ! !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Blouberg

Min erfaring er at det ikke spiller noen rolle å prøve mange ganger. Jg pleier å starte varmen 2-3 ganger, som regen er varmen i gang når jeg kommer ut

timingbeltkiller

Alt funker igjen nå feb 27 06:56.
Hovedproblemet er antakelig server underkapasitet?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Blouberg

Funker ikke her, får ikke endret avgangstid. Prosess avvist..

bno

Har hatt problemer lenge med dette drittprogrammet. Nissan var mye bedre på alle måter. Jeg har i 25 år vært en ihuga VW/Audi person. Det er slutt. Jeg har E-golf nå. Aldri mer VW på meg og det har jeg lovedt meg selv på ære og samvittighet. Out raus.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

timingbeltkiller

Enda en ny feilvariant:

Varselstrekant med tekst "Strøm er ikke tilgjengelig."

Logisk betyr det null strøm i stikkontakten ladestøpslet er kopla til.
FEIL, bilen lader og rekkevidde-km øker jevnt og trutt!

Programmet påstår altså null strøm samtidig som det oppdaterer økende
rekkevidde km i samsvar med faktisk ladeprosess!

Denne feilen er bare på PC portalen.
Ikke på mobilappen.

Er feilmeldingene programmert til å sendes ut etter et slags bingosystem
uten smålig hensyn til om feilen er tilstede eller ikke?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

stefse

CAR-Net funket rimelig greit for et år siden, men det har bare blitt værre og værre.
Uaktuelt å betale for dette, stort sett virker den jo faktisk ikke..
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA