Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeutstyr - funnet ladekladd i3

Startet av Lawerve, lørdag 30. januar 2016, klokken 09:22

« forrige - neste »

Lawerve

Hei og god jul alle sammen!

Bestemte meg for å kjøpe ny Tesla Model S 70D i medio november. Hadde da en muntlig avtale om at jeg skulle få en ålreit pris for min innbyttebil. Problemet var at jeg etter en uke fikk et skikkelig skambud og så meg nødt til å glemme den elektriske verdenen for denne gang.

I mellomtiden solgte jeg innbytte bilen til en akseptabel pris privat dvs 125 000,- over hva jeg fikk i innbytte pris hos Tesla motors. Så når jeg derretter gikk inn på hjemmesiden for å bestille bil så jeg at prisene hadde steget med nærmere 5%. Fikk faktisk melding fra sales adviser etter prøvekjøring at prisøkning ville skje i løpet av kort tid... Ringte da rett til sales adviser og lurte på om det var noen alternativer som kunne være aktuelle på lager til gammel pris eller "inventory" som dem sier :) Han kom da med tilbakemelding om at det var noen alternativer (3 stk) som var aktuelle etter mine spec-ønsker og slo til på en sort 70D og betalte depositum på 15 000,-.

Etter 7 dager ringte sales adviser meg opp igjen og sa jeg måtte betale 15 000,- på nytt da "inventory" bilene kun ble reservert i 7 dager. Fikk melding om at de først innsatte 15 000,- skulle bli overført asap. Dette skjedde ikke og fikk ny melding om at de ville komme i løpet av 30 dager. Da begynte jeg å lure på hva som faktisk skjer og om dette er folk jeg virkelig skal kjøpe min sålangt dyreste bil av eller om servicesenteret rett og slett ikke har erfaring da dette er et nytt servicesenter. Alle har vært utrolig hyggelige der men ingenting går egentlig etter planen eller etter hva de sier/lover.

Et par dager senere ringer det ei hyggelig dame fra Tesla Drammen som kan meddele at jeg kan hente bilen min 30. desember. I tillegg tok hun i mot bestilling av gulv-/bagasjematter og vinterdekk. Vinterdekk trodde jeg var bestilt da dem stod i kjøpsavtalen. Ble jo litt spørrende etter denne samtalen da sales adviser på servicesenteret hadde sagt jeg skulle få ut bilen hos dem. Egentlig ingenting går etter planen men jeg er jo happy med å få bilen 30.desember ettersom jeg bestilte den 7. desember. Tenkte også at det er like greit å ta ut bilen i Drammen da de virker til å ha mer kontroll/erfaring enn det ferske servicesenteret jeg har vært i dialog med.

Så i dag er det altså 3 dager til min rekkevidde angst starter :D

Noen erfaringer/tips dere vil gi en kommende Tesla eier?

Og er det noen som har erfaring rundt disse såkalte "inventory" bilene og hvordan jeg eventuelt kan sjekke når den ble produsert og ankomst Drammen? (VINnr 1128xx)
70D, Solid Black Paint, Pano, Premium Interiør, NextGen, Autopilot og Vinterpakke - Bestilt 7. des - Utleveres 30. des - VIN 112xxx.

petersv

Litt surr er det, definitivt. Bare husk å trekk fra de 15k på totalfskturaen, så ber du de droppe å kreditere det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA