Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Levering av nye Leaf

Startet av ELskverdig, fredag 29. januar 2016, klokken 13:33

« forrige - neste »

ELskverdig

Jeg trenger litt råd. Kjøpte en brukt elbil i høst og er ny i denne verden

kodalse

Ladekabel får du vel for rundt 1500 - 2500. Å ta dette på forsikring koster deg vel fort 8000 - 12000 i det lange løp avhengig av egenandel og bonustap.

Kanskje en resett ved å frakoble minuskabel til 12V batteriet et par minutter hjelper?
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

svingen

du har prøvd og lade en annen plass?
dvs annen kontakt? hus? kan være noe med jording etc som gjør det her.
enkleste er og ta din kabel til en naob som har elbil og ser om den virker der.
tipper det er feil på der du lader jeg :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Ingeniøren

Du har 5 års reklamasjonsrett på ladere. I praksis betyr det ny lader med mindre selger kan bevise at du har ødelagt den  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elbil-1

Er det ladeledningen det er rødt lys på og rød "fault" diode som lyser på ladeledningen?

elektrolux

Siden du kjøpte bilen brukt har du kun 1 års reklamasjonsrett. Men selger kan gå videre mot han som solgte til han. Var det en norsk forhandler gjelder 5 års regelen. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ZOE

Panduck

Sitat fra: kodalse på lørdag 26. desember 2015, klokken 19:33
Ladekabel får du vel for rundt 1500 - 2500. Å ta dette på forsikring koster deg vel fort 8000 - 12000 i det lange løp avhengig av egenandel og bonustap.

En ladekabel koster da langt mer enn 1500-2500, det er jo ikke snakk om en type2->type1 kabel dette. En god, trygg kabel koster fort en 5000kr eller mer.

Ingeniøren

Sitat fra: elektrolux på søndag 27. desember 2015, klokken 17:42
Siden du kjøpte bilen brukt har du kun 1 års reklamasjonsrett. Men selger kan gå videre mot han som solgte til han. Var det en norsk forhandler gjelder 5 års regelen. ;)

Interessant tema du tar opp der. Biler i dag har typisk 5 års mekanisk garanti og 8 år garanti på batteri. Du kan ikke mene at denne faller bort ved eierskifte ?
Tenkte meg ikke om da garanti er bedre enn 5 års reklamasjon og dermed burde laderen dekkes, men hvis denne faller bort ved eierskifte vil ikke jeg kjøpe brukt elbil...

Edit: Garantien følger bilen
http://www.dinside.no/25959/nybilgaranti-skal-folge-bilen
https://www.naf.no/kjop-og-salg/kjope-bil/bilkjop-med-garanti/

Videre har man 2 års reklamasjonsrett ved kjøp mellom private med mindre annet er avtalt. Greit å vite folkens  :)
http://www.dinside.no/922069/dine-rettigheter-ved-private-bruktkjop

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ELskverdig

Sitat fra: elbil-1 på søndag 27. desember 2015, klokken 11:04
Er det ladeledningen det er rødt lys på og rød "fault" diode som lyser på ladeledningen?

det er grønt lys på ready, gult lys på charging og rødt på fault

ELskverdig

Sitat fra: svingen på lørdag 26. desember 2015, klokken 23:03
du har prøvd og lade en annen plass?
dvs annen kontakt? hus? kan være noe med jording etc som gjør det her.
enkleste er og ta din kabel til en naob som har elbil og ser om den virker der.
tipper det er feil på der du lader jeg :)

Har prøvd ulike stikkontakter ja. Har ingen nabo med leaf som kan være behjelpelig desverre. Og her jeg bor er det satt opp ladestasjon til elbil,så tipper det ikke er det

ELskverdig

Jeg mener jeg har 5 års garanti på batteriet,usikker på laderen. Visst jeg må kjøpe ny blir det lett over 5000.. sure penger nå, så håper virkelig den går på garantien. Jeg kjøpte bilen gjennom en forhandler i Aug.  Den skal til verksted i neste uke

Ingeniøren

Sitat fra: ELskverdig på onsdag 30. desember 2015, klokken 11:52

Jeg mener jeg har 5 års garanti på batteriet,usikker på laderen. Visst jeg må kjøpe ny blir det lett over 5000.. sure penger nå, så håper virkelig den går på garantien. Jeg kjøpte bilen gjennom en forhandler i Aug.  Den skal til verksted i neste uke

Ta det med ro, om noe er feil på lader eller batteri så går det på garantien, for den er vel ikke så gammel... Muligheten er at der er en jordfeil der du lader. Prøv å koble den et annet sted i boligen uten å lade. Kjenner ikke Leaf så sjekk manualen for bilen for hva lampene betyr.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

pudderjagar

Hvis ladaren slår ut på jordfeil så hjelper da ikkje å flytte ladaren rundt i huset. Du må finne ein kontakt som er knytta til ein anna transformator hjå kraftlaget ditt. Så ta deg ein kjøretur til ein offentleg ladeplass eit godt stykke unna huset og plugg inn. Då først får du eleminert jordfeilen som feilkilde.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA