Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilket forbruk har du typisk på din D modell?

Startet av hauern75, fredag 29. januar 2016, klokken 09:56

« forrige - neste »

hauern75

Mitt spørsmål er todelt:

• Er det helt samme Bose anlegg i Leaf 2016 som i tidligere modell?
  • Er det noen som vet hvor man kan lese om spec rundt dette anlegget som er montert i Leaf? Effekt, størrelse på elementer m.m.

Mulig jeg er dårlige til å lete, men da håper jeg noen her er bedre enn meg på det.

2012 Leaf, solgt jun.15
2016 Tekna 30, februar 2016 --->

Bjoris

Rimelig sikker på at Nissan hadde gjort ett nummer ut av det om de hadde endret anlegget til det bedre:)

Her er en link med litt info, men påfallende litt vurdering rundt om på nettet, i det fleste tester står det bare at det er Bose og intet mere

https://globalpressroom.bose.com/us-en/assets/view/192

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

hauern75

Sitat fra: bjoris på lørdag 26. desember 2015, klokken 15:11
Rimelig sikker på at Nissan hadde gjort ett nummer ut av det om de hadde endret anlegget til det bedre:)

Her er en link med litt info, men påfallende litt vurdering rundt om på nettet, i det fleste tester står det bare at det er Bose og intet mere

https://globalpressroom.bose.com/us-en/assets/view/192

Takk for hjelpen. Ser frem i mot å teste lyden i ny bil. Vittig at anlegget er "energi effektivt"  ::) Vil jo ikke bruke opp 12V batteriet heller...
2012 Leaf, solgt jun.15
2016 Tekna 30, februar 2016 --->

Bjoris

Nå lades 12 v fra det store batteriet selvsagt så strøm er ett poeng, men det er ikke det største poenget nei:)

Vi får håpe Bosen blir bedre med RDS radioen, det er litt vanskelig å få fatt i hva som er så dårlig med anlegget hos de som klager, ser noen skriver at det er dårlig med FM radio og slik var det også i Teslaen med Hifi pakken, du må ha sikkelig lydkilde, det blir litt sånn "skit inn, skit ut"...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA