Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilket forbruk har du typisk på din D modell?

Startet av Quintilian, fredag 29. januar 2016, klokken 08:05

« forrige - neste »

Harlex

#45
Sitat fra: Trustno1 på fredag 27. oktober 2017, klokken 21:55
Sitat fra: Harlex på fredag 27. oktober 2017, klokken 21:43
Ok. Såpass. Forstår at du har ok peiling ja. Låter vel helt greit det der kan jeg tenke meg. Jeg har en forventning i forhold til min oppgradering fra BRS og det er at det er merkbart bedre enn org. ultra hifi og sinnsykt bedre enn standard. Og hele anlegget skal være tilpasset/skjult.

Vil tro det funker bra, skal ikke så mye til for å få betraktelig bedre lyd. Den originale "hifi" kassa i plast er ikke så mye å skryte av :)
Håper det. På ultra hifien klarte jeg no å få frysninger ved gitte anledninger. Nå med standard tar jeg meg selv i å kjøre volumet på 11 og allikevel har jeg grinetryne :'(
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

petersv

Pass på at de ikke tillegger bakluka for mye vekt hvis de skal lyddemper den som du skriver på forrige side her. Kan få uante og uønskede konsekvenser ;-)

Trustno1

Sitat fra: petersv på lørdag 28. oktober 2017, klokken 09:51
Pass på at de ikke tillegger bakluka for mye vekt hvis de skal lyddemper den som du skriver på forrige side her. Kan få uante og uønskede konsekvenser ;-)

Jess, akkurat dette problemet har jeg fått. Litt avhengig av i hvilken vinkel bilen står parkert, så lukker luka seg automatisk rett etter den er åpnet opp nå.

Tre alternativer jeg har, som jeg ikke helt har tatt stilling til hva jeg vil velge enda:

1. Høre med Tesla om det er mulig å deaktivere den automatiske lukkingen ved for mye motstand (tviler på de vil/kan gjøre dette)
2. Sette inn en gassdemper som avlaster noe av vekten. Dette vil bli litt arbeid å få til bra.
3. Bite i det sure eplet, fjerne hele det digere klumpete dekslet igjen, og ta vekk noe av dempingen.

petersv

Du glemte det siste alternativet.

4. Forsegle luka og fylle den med helium. ;-)

Men er nok lurt å høre om det finnes noe effektivt lett å dempe med. Kanskje fp har noen superlette(tynne) butylplater?

Trustno1

Sitat fra: petersv på lørdag 28. oktober 2017, klokken 12:54
Du glemte det siste alternativet.

4. Forsegle luka og fylle den med helium. ;-)

Men er nok lurt å høre om det finnes noe effektivt lett å dempe med. Kanskje fp har noen superlette(tynne) butylplater?

Joda, jeg har dempet med både lette og tunge materialer. Men så var det dette med fysikk og akustikk da..
Lette materialer er fint for å dempe høye frekvenser, men når det gjelder lavfrekvente lyder og vibrasjoner, så er det vekt som må til dessverre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA