Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Passat GTE

Startet av e-curious, torsdag 28. januar 2016, klokken 23:06

« forrige - neste »

e-curious

Jeg fikk opp melding om at jeg ikke fikk ladet på BKK laderen på Oppedal for noen dager siden.  Telefonen fikk gitt melding til laderen, laderen registrerte at den var tilsluttet bilen, men fikk feilmelding da laderen skulle kommunisere med bilen.  Det var mye regn den dagen, jeg hadde kjørt langt, ABB lader. Noen som vet hva problemet kan være? Noe jeg gjør galt eller bilen?

Rio

Bilen må være av. Helt av.

Jeg har vært nødt til å restarte laderen hos Statoil noen ganger (ikke at det behøver å være det samme), men (tilfeldig eller ei) tror jeg det var mer problemer de gangene dørene var låste. Altså, ikke lås bilen før ladingen er i gang.

Ellers må man passe på å følge instruksjonene nøyaktig, og pass på at CCS-kontakten er helt inne i laderen (slik at den registrerer den) før du tar den ut.

Jeg har dog aldri hatt problemer med e-Golf og ABB. Det har funket som en klokke.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

elektro

Sitat fra: Rio på lørdag 26. desember 2015, klokken 00:34

Jeg har vært nødt til å restarte laderen hos Statoil noen ganger (ikke at det behøver å være det samme), men (tilfeldig eller ei) tror jeg det var mer problemer de gangene dørene var låste. Altså, ikke lås bilen før ladingen er i gang.

Ellers må man passe på å følge instruksjonene nøyaktig, og pass på at CCS-kontakten er helt inne i laderen (slik at den registrerer den) før du tar den ut.

Jeg har dog aldri hatt problemer med e-Golf og ABB. Det har funket som en klokke.

Skal teste dette, har alltid problemer på Statoil, men jeg låser nok bilen først i og med at jeg forlater bilen for å betale i kassen. (Veldig irriterende å kaste bort tid på dette for øvrig..)
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Rio

Sitat fra: elektro på lørdag 26. desember 2015, klokken 23:01
Sitat fra: Rio på lørdag 26. desember 2015, klokken 00:34

Skal teste dette, har alltid problemer på Statoil, men jeg låser nok bilen først i og med at jeg forlater bilen for å betale i kassen. (Veldig irriterende å kaste bort tid på dette for øvrig..)

Det sikreste er å sjekke at ladekontaktene står i hurtigladeren. Så trykker man på "den store røde knappen", og så høyre "stopp"-knapp til den restarter.

Sett så kontakten i bilen, og betal. La dem starte, sjekk at lyset på hurtigladeren forblir blått i mer enn 30 sekunder, og lås bilen.

Da virker det på min bil.

Og ja, de som skrev software skulle hatt bank! :D

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA