Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når skal kapasiteten bli god nok på verksted? Logistikk problemer?

Startet av HaraldN, torsdag 28. januar 2016, klokken 23:00

« forrige - neste »

HaraldN

Noen som har en ECU "Hjerne" tilsalgs Citroen saxo eller Peugeot 106?

elektrolux

Les av versjon nr på lappen øverst på hjernen.

Har flere på lager. Kan få en for 3000 kr inkl moms
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#2
Sitat fra: HaraldN på lørdag 26. desember 2015, klokken 00:17
Noen som har en ECU "Hjerne" tilsalgs Citroen saxo eller Peugeot 106?
Forkortelsen ECU kan brukes om så mangt.
Tenker du på bare denne

eller hele denne

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Den nederste på bildet koster nå 230 000 kr fra Peugeot + montering. ;D

Jeg tenker på den øverste.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trygve B

Du kan få kjøpe hele sagemboksen av meg for 2000kr pluss frakt :)
Citroen Saxo 2002 mod  
Nissan Leaf 2015 mod

Karmøy

HaraldN


HaraldN


Elmo

#7
Hva er problemet med den du har ??  Har du forsøkt å laste nye parametre ??
PS: hvor holder du til HaraldN ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Godt poeng!

Om ikke ECU programeres til bilens fartspedal er det ikke sikkert den vil starte.

Grunnen til dette er at ECU forventer en verdi fra fartspedalen ved start. Er dette feil, kan det oppfattes som om noen gir fart, og bilen skal da ikke starte. Programering gir ECU verdiene til den aktuelle fartspedalen. Starter ikke bilen med opprinnelig fartspedal, kan denne være slitt akkurat i nullpunktet. Da kan nullpunktet flyttes mekanisk, og ECU reprogrameres ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

saxo56

Hur gör man för att programmera in nya parametrar i ECU´n?
Jag har upptäckt att värdena synkroniserar vid laddning.

Elmo

Sitat fra: saxo56 på mandag 28. desember 2015, klokken 16:43
Hur gör man för att programmera in nya parametrar i ECU´n?
Jag har upptäckt att värdena synkroniserar vid laddning.
Hvilken type instrument har du ?? (hvor du ser at verdiene synkroniserer).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

saxo56

Jag har Lexia. I en av menyerna kan man se volttalet på fartpedalen, efter byte av ECU hade jag olika värden på ärvärde och börvärde men när jag startade laddning såg jag att de började kalibrera sig och slutade på samma värde.

Elmo

Verdiene under "Battery Maintenance" er lagret i ECUens flash (EEPROM?) memory så de vil ikke synkroniseres, men bare telles videre opp fra ECUen du satte inn.
Verdiene du ser under "Diagnostic" måles i bilen når du åpner siden, så de er alltid korrekte for bilen ECUen sitter i.
Sitat fra: saxo56 på mandag 28. desember 2015, klokken 16:43
Hur gör man för att programmera in nya parametrar i ECU´n?
Om jeg husker rett så heter denne menyen Lexia "Downloading/Configuration". Det er her snakk om program-parametre, bla ladestrøm (og ikke bilens lagrede batteri-maintenance-tellere).
Noen biler stopper å gå, og må få "pushet" disse program-paramtrene på nytt relativt ofte, uten at man helt vet hvorfor.

Det er også menyer for å lese ut lagrede batteri-maintanace-telleree (overlading osv) fra "gammel" ECU og  lagre dem i PCen så de kan lastes tilbake i "ny" ECU etter bytte så den får bilens korrekte batteri tellere.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA