Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takk for meg og bye bye iMiev!

Startet av elektro, torsdag 28. januar 2016, klokken 21:25

« forrige - neste »

elektro

Fungerer det å forvarme bilen via CarNet som på e-Golf, både med og uten strøm tilkoblet?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Cydonia

Ja det skal gå. Har ikke car-net selv, men har prøvd forvarming uten lading, ved å bruke hovedbatteriet, ved å programmere avreisetid. Det er en egen innstilling for å tillate oppvarming via hovedbatteriet. Det spiser fort minst 10 km av rekkevidden, så jeg foretrekker å bruke parkeringsvarmeren de gangene jeg ikke står plugget inn. Dette er webasto (ekstrautstyr) som går på bensintanken, og kan virkelig anbefales hvis man ofte må parkere utendørs om vinteren uten lademulighet. Etter 10 minutter er bilen isfri og varm. (Men p.varmeren kan ikke betjenes via car-net, den må programmeres via egen meny i klimaanlegget eller manuell start med fjernkontroll.)
Hyundai KONA electric 2018

elektro

Sitat fra: Cydonia på søndag 27. desember 2015, klokken 01:25
Ja det skal gå. Har ikke car-net selv, men har prøvd forvarming uten lading, ved å bruke hovedbatteriet, ved å programmere avreisetid. Det er en egen innstilling for å tillate oppvarming via hovedbatteriet. Det spiser fort minst 10 km av rekkevidden, så jeg foretrekker å bruke parkeringsvarmeren de gangene jeg ikke står plugget inn. Dette er webasto (ekstrautstyr) som går på bensintanken, og kan virkelig anbefales hvis man ofte må parkere utendørs om vinteren uten lademulighet. Etter 10 minutter er bilen isfri og varm. (Men p.varmeren kan ikke betjenes via car-net, den må programmeres via egen meny i klimaanlegget eller manuell start med fjernkontroll.)

Takk for godt svar! Da høres det ut nøyaktig som på e-Golfen, men naturligvis har man enda mindre strøm å bruke på oppvarming, så Webasto er nok en god idé. Synd man ikke kan bruke CarNet til å starte denne da, som på f.eks. Volvo OnCall, men på den annen side har man et alternativ når den ikke funker.

Grunnen til at jeg spør er for øvrig at jeg vurderer Passat GTE. Men siden det ikke finnes noen norske biler på veien enda, måtte jeg finne en klok Golf GTE eier..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

oaarum

Jeg droppet webasto på passat gte siden den ikke kan brukes under kjøring. Satser heller på å bruke batteriet når det er behov og heller kjøre på bensin hjem hvis batteriet blir tomt. Kan fylle mange liter bensin for prisen på webasto.
Men det store spørsmålet er: kan man forvarme fra batteriet under de berømte 10 minusgradene?
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

oaarum

Og en ting til? Forvarming via car net når man er plugget i fungerer uansett temperatur eller?
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

RayBomb

Sitat fra: oaarum på søndag 17. januar 2016, klokken 10:46
Men det store spørsmålet er: kan man forvarme fra batteriet under de berømte 10 minusgradene?
...
Og en ting til? Forvarming via car net når man er plugget i fungerer uansett temperatur eller?
+1
Er det noen som kan svare på de 2 spørsmålene til oaarum?


- Skrevet med Tapatalk på iPad
💫 I-Pace S Edition X590 (19MY)
💫 Produsert: 01.02.19 | Levert: 15.03.19
⚙️ Telematics: 16.2
⚙️ H264: Verksted(06.01.20)
⚙️ InControl(updOTA:27.05.20): S20A_20.16.5-536345
⚙️ Kart(upd:08.05.20): 08.030.0107.0158

ThomasD

Ja på det siste spørsmålet hvertfall. Har Passat GTE og den varmer uansett om det er 15 minus eller 15 pluss så lenge den er plugget i (har 16A lader hjemme). Blir grei lunk selv godt under 0, men kan ikke sammenlignes med Webastoen.
'19 Mitsubishi Outlander PHEV
'17 Hyundai Ioniq electric

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA