Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zapcharger Smart på nett

Startet av Raftepapp, onsdag 27. januar 2016, klokken 12:03

« forrige - neste »

Raftepapp

Jeg har hatt E-Golf i snaue 2 uker nå.
I dag var den inne på sitt 3. verkstedbesøk for å få fikset de siste feilene...
Alt virker forsåvidt nå, men en ting jeg la merke til når jeg fikk tilbake bilen var at AUTO (på selve bryteren) lyser i oransje når jeg setter lysbryteren i AUTO.

Godt mulig det skal være sånn, men jeg stusser litt siden den tidligere har blitt svart (altså ikke lys i AUTO teksten).
Hvordan er det hos dere andre? I Cockpit sammenheng pleier Oransje å bety at noe trenger oppmerksomhet...

hemi

er noe orange og grønt som lyser derfra ish har jeg registrert, auto er vel orange, neste er vel grønn.

kipt å høre du har hatt feil

Raftepapp

Har lest litt i manualen. Tolker det sånn at det lyser Oransje når lysene har slått seg på automatisk.
Bryteren min var alltid mørk når den sto i Auto, så da er det nok noe som har fikset seg "selv", kanskje de har tatt en software oppdatering eller noe i dag.

Raftepapp

Trenger litt mer info fra dere andre eier her...

Som sagt lyser AUTO oransje og det er kanskje normalt...?

Det jeg legger merke til nå er at "nærlysene" på bilen alltid lyser, samt baklysene og instrumentlys. Er det ikke sånn at dette skal slås av automatisk i dagslys med bryter i Auto? Selv midt på dagen i solskinn er fortsatt Auto lyset oransje og alle lys på.

Er det noen innstillinger jeg kan gjøre? Har endret på "lysassistent" tidlig, middels, sent uten forandring. Har jeg nok en feil på bilen? Har eid den i 2 uker og hatt den 3 ganger hos Møller allerede, begynner å bli lei...

hemi

tror mine har vært på siste tiden også, er jo knaptnok dagslys nå om dagen, så da er de vel konstant på.

jonste

auto lyser oransje, og lyser så lenge instrumentbelysningen er på, på samme vis som lys i andre knapper. I auto tennes hovedlys og baklys når det blir mørkt ute. Her i trøndelag skjer det vel sjelden at de ikke lyser på denne tiden av året. Det skal ikke mye skumring/overskyet til før de tennes.

Endring på tidlig, middels, sent avgjør bare hvor raskt hovedlys tar over for drl. feks når man kjører inn i tunell.

Raftepapp

Ganske merkelig det her.
Som sagt lyste det Oransje Auto etter forrige verkstedbesøk der de fikset feilmeldingene på auto hold og park brake.

Når jeg skulle kjøre i går kveld kom begge de feilmeldingene tilbake igjen (Jippi...). Det jeg la merke til da var at Auto lyset sluttet å lyse, siden har det vært borte. En eller annen sammenheng har det, tror bilen min er full av bugs.

Da blir det ny runde på verksted igjen, 4. gangen på en 3 uker gammel bil - Flott...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA