Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde - Vinter

Startet av Havebigfun, mandag 25. januar 2016, klokken 21:46

« forrige - neste »

kos

Jammen jammen - du har i flere tråder tatt ordet for at det kommer biler som kan kjøre 40 mil osv - skal ikke de bilene lades - trenger ikke å svare - det er bare tull.

Rio

Sitat fra: kos på onsdag 30. desember 2015, klokken 02:02
Jammen jammen - du har i flere tråder tatt ordet for at det kommer biler som kan kjøre 40 mil osv - skal ikke de bilene lades - trenger ikke å svare - det er bare tull.

Selvsagt kommer det biler som kan kjøre 40 mil, og da vil det også være sentrale hurtigladere med mer effekt. Ikke noe problem.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

kos

Og hvem skal koste de samme laderne - og hva blir prisen - for å si det enkelt - noen tror at det er noe som heter gratis mat - men faktisk er det noen som skal betale for det. Og det er tydelig at man ikke forstår at ingen kommer til å sette de opp. Og tesla er ikke interessert å betale konkurentenes kunder med gratis elektrisitet - er det vanskelig å forstå - heller ikke kundene til tesla- jeg tror at med flere slike holdninger så blir tesla sine ladere for tesla eiere og at de andre kommer til å ende opp med å betale mer for kraften enn hva bensin koster. Bare vent til staten oppdager at supsidiereingen av ladestasjonene egentlig er supsidiering av bilprodusenter. tenker at da stopper hele satsingen opp. - og om de andre merkene etter vert ønsker tilgang til laderne til tesla så kommer de alt annet enn å være gratis -og vi som eier tesla biler kommer til å kjøre gratis så lenge vi har bilen.

PS - ikke si det til noen men jeg hadd kjøpt meg en tesla om jeg var deg -

Rio

Ser du noen her som har skrevet det skal være gratis å lade der?

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

kos

Da er jo problemet løst - første lading på en tesla stasjon med CCS koster det samme som for en tesla eier 20 000 kr + omkostninger + moms+ påslag for videre drift og oppsetting av nye stasjoner - merke tillegg for produsent som ikke har avtale med tesla. Så verså god det er nok det som blir prisen om du ønsker å lade på en tesla CCS - tenker at det blir mange. Men da har du gjort opp for deg. Noe annet ville jo være å la tesla eiere betale for andres produsenters kunder. - Så dum er ikke tesla. For å si det enkelt - tesla er ikke avhengig av andres ladesystem for å tilfredstille sine kunder - vi kundene er vel heller redd for at det fantastiske ladesystemet skal bli besudlet slik som du ønsker det- det betyr et ødelagt system. Hadde vel tilfredsstilt deg da - i ordboka du ga meg står det misunnelse.

Rio

Det går nok fint med betaling per minutt/kWh også.

Fortum tar 2,50 kr, men formodentlig er Teslas system så effektivt at det blir billigere?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

kos

Da foreslår jeg at du holder deg til de primetive ladesystemene - da du ikke har råd til det beste.

Rio

Sitat fra: kos på onsdag 30. desember 2015, klokken 04:07
Da foreslår jeg at du holder deg til de primetive ladesystemene - da du ikke har råd til det beste.

Takk for at du så åpenlyst tilkjennegir dine holdninger. Jeg tror ikke de er så vanlige, men det forklarer jo enkeltes fordommer mot Tesla-eiere.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sturle

Sitat fra: Rio på onsdag 30. desember 2015, klokken 01:36
Sitat fra: kos på onsdag 30. desember 2015, klokken 01:28
Det er lite sansynlig at tesla går konkurs - mye større mulighet for at 50 kw laderne går konkurs grunnet stor konkuranse og lav bruk av disse underdimensjonerte ladesystemet.
Ladesystemet er perfekt dimensjonert til bilene de skal lade - samtlige har batterier mellom 16 og 30 kWh, og INGEN av dem kan lade med mer enn 50 kW.
Dersom dei ikkje vil lade Tesla, er det vel ikkje noko problem at Tesla byggjer opp sitt eige ladenettverk?

Sitat fra: Rio på onsdag 30. desember 2015, klokken 01:36
Akkurat som for bensinstasjoner. Tror du virkelig noen seriøst vil forsvare Ford-bensin, Toyota-bensin, osv.?
Du har jo nettopp i denne tråden og andre trådar, insistert på at Tesla superladarar er offentleg tilgjengelege ladarar som skal ha krav på subsidiar dersom dei heng på ein CCS-kontakt som ingen kan bruke.  Er ikkje det forsvar, veit ikkje eg.  (No er du åleine om den tolkninga, men det er no so..)

Men som du og har påpeikt: Det er dei same elektrona.  Tesla kan lade både Ford-straum og Toyota-straum.  Dersom dei andre produsentane byggjer bilar som er i stand til ta imot effekta superladarnettverket leverer (som du påpeikar over kan dei ikkje det i dag), kan det hende dei vil kjøpe seg inn.

kos

jeg representerer nok de fleste tesla eiere når jeg sier at vi ikke ønsker å få SC ødelagt, ved at alle andre merker skal få tilgang til de uten å betale slik som anti tesla han selv åpenlyst og besudlende prøver å fremskaffe holdninger og meninger. At dette systemet skal bli almen tilgjengelig uten at de nye brukerne skal betale det samme som tesla eierne må. Er holdninger som hører hjemme i et snylte samfunn der noen ønsker helt åpenlyst å være gratis passaskjerer.Også underbygge hat mot tesla eiere - slik som man hevder at ved å mene at tesla sin SC skal være for alle som kommer forbi til en lavere inngangsbelett berettiger HAT mot tesla eiere, fordi man faktisk ønsker å bevare det fantastiske elbil produktet som tesla er. Angrep på produktet og nedsnakking av det, for ikke å skaffe seg et slikt produkt men for å ødelegge det - ja det taler for seg.

Rio

Sitat fra: kos på onsdag 30. desember 2015, klokken 12:24
jeg representerer nok de fleste tesla eiere når jeg sier at vi ikke ønsker å få SC ødelagt, ved at alle andre merker skal få tilgang til de uten å betale slik som anti tesla han selv åpenlyst og besudlende prøver å fremskaffe holdninger og meninger. At dette systemet skal bli almen tilgjengelig uten at de nye brukerne skal betale det samme som tesla eierne må. Er holdninger som hører hjemme i et snylte samfunn der noen ønsker helt åpenlyst å være gratis passaskjerer.Også underbygge hat mot tesla eiere - slik som man hevder at ved å mene at tesla sin SC skal være for alle som kommer forbi til en lavere inngangsbelett berettiger HAT mot tesla eiere, fordi man faktisk ønsker å bevare det fantastiske elbil produktet som tesla er. Angrep på produktet og nedsnakking av det, for ikke å skaffe seg et slikt produkt men for å ødelegge det - ja det taler for seg.

Og alt det der ("hat mot Tesla eiere", "angrep på produktet") på grunn av et direktiv om å sette en CCS-kontakt på en lader.

:D


Det minner veldig om et brev som ble sendt til en "båtforening", hvorpå det kom et svar om at de ikke var noen "båtforening", men en "yachtklubb".

Heldigvis er de fleste Tesla-eiere meget hyggelige folk, og uten de holdningene du kommer med her.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

fredag

Sitat fra: sturle på onsdag 30. desember 2015, klokken 08:40
Du har jo nettopp i denne tråden og andre trådar, insistert på at Tesla superladarar er offentleg tilgjengelege ladarar som skal ha krav på subsidiar dersom dei heng på ein CCS-kontakt som ingen kan bruke.  Er ikkje det forsvar, veit ikkje eg.  (No er du åleine om den tolkninga, men det er no so..)

Med fare for å mate trollet:

Det er ikke noen sammenheng mellom eller automatikk i om en hurtiglader defineres som offentlig tilgjengelig i henhold til EU-direktiv 2014/94/EU og om det får subsidier, annet enn i din fantasi.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

kos

Beklager men det trollet er nok foret altfor mye allerede , får håpe det sprekker til slutt.

kos

Sitat fra: Rio på onsdag 30. desember 2015, klokken 13:02
Sitat fra: kos på onsdag 30. desember 2015, klokken 12:24
jeg representerer nok de fleste tesla eiere når jeg sier at vi ikke ønsker å få SC ødelagt, ved at alle andre merker skal få tilgang til de uten å betale slik som anti tesla han selv åpenlyst og besudlende prøver å fremskaffe holdninger og meninger. At dette systemet skal bli almen tilgjengelig uten at de nye brukerne skal betale det samme som tesla eierne må. Er holdninger som hører hjemme i et snylte samfunn der noen ønsker helt åpenlyst å være gratis passaskjerer.Også underbygge hat mot tesla eiere - slik som man hevder at ved å mene at tesla sin SC skal være for alle som kommer forbi til en lavere inngangsbelett berettiger HAT mot tesla eiere, fordi man faktisk ønsker å bevare det fantastiske elbil produktet som tesla er. Angrep på produktet og nedsnakking av det, for ikke å skaffe seg et slikt produkt men for å ødelegge det - ja det taler for seg.

Og alt det der ("hat mot Tesla eiere", "angrep på produktet") på grunn av et direktiv om å sette en CCS-kontakt på en lader.

:D


Det minner veldig om et brev som ble sendt til en "båtforening", hvorpå det kom et svar om at de ikke var noen "båtforening", men en "yachtklubb".

Heldigvis er de fleste Tesla-eiere meget hyggelige folk, og uten de holdningene du kommer med her.

Det finnes vel ikke en eneste tesla eier som er enig med deg om at SCtrenger eller må ha CCS kontakt - hva skal vi med det - ubegripelig vrøvl.

Rio

Sitat fra: kos på onsdag 30. desember 2015, klokken 13:20
Det finnes vel ikke en eneste tesla eier som er enig med deg om at SCtrenger eller må ha CCS kontakt - hva skal vi med det - ubegripelig vrøvl.

Du representerer ikke andre Tesla-eiere enn deg selv. Heldigvis.

De fleste Tesla-eiere klarer fint å lese direktivet, og jeg vil tro at svært mange av dem faktisk ser det som noe positivt for elbilutviklingen i Europa.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA