Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt tak på 2016 modell - passer takbøyler?

Startet av satheesh.net, mandag 25. januar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

satheesh.net

Det kommer visst en "Cargo Mode" funksjon på neste firmware til bilen i følge Bonnie. Den kjører automatisk helt frem 2. seterad og klapper sammen 3. seterad.

Kult! :)

Dette står i manualen (se vedlegg).

cstromme

Praktisk!

Jeg er fortsatt ute etter å finne ut hvor mye beinplass det er for andre seterad. Når fremsetene er helt bak, og andre seterad er helt bak, er det da mer plass enn i Model S med fremsetene dyttet helt bak?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Norx

Kommer det rullende ned en slik og? , for ikke å snakke - er det festeopplegg for det.
Som SUV bruker er dette noe av det mest brukte tilbehøret.  Jeg flytter det etter hvor mange passasjerer seter jeg har med bak. (7 seter).  Gir mulighet for å fylle "cargo" til taket uten å være redd for å bråstoppe..

satheesh.net

Her er valget for Trailer Mode. (Se vedlegg.)

Man kan også se at den støtter LTE.

satheesh.net

SunSeeker

Morsomt å se at 19" også er godkjennt. Men tror det kan se litt "pinglete" ut.

Mao

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 07. januar 2016, klokken 00:03
Towing Capacity:

Interessant info om dekk og lastindeks det der. Tyder på at X kan bruke 19", noe som kan være aktuelt for enkelte av oss, særlig når det gjelder vinterhjul. Dessuten at X får samme problem som S mht. lastindeks, slik at det blir vanskelig å få godkjent 22" hjul om bilen ikke er levert med dette fra fabrikk.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

hemi

Det mest spennende her er jo at de sier hengern skal ha brems, i usa så er dette ofte elektriske bremser, ikke pårenns/påløps som i norge, og biler som har massiv hengervekt, med elbrems i usa, har veldig lav hengervekt her, jeg hadde en bil som hadde hele 2000KG mindre i norge, enn i usa :o (5.5 > 3.5)

SunSeeker

Interessant tanke Hemi. Håper du ikke har rett, for da blir det ikke store greierne bak der......

hemi

2 tonn mindre blir det neppe, men kanskje ned i 1500? dette er veldig produsent avhengig, du har fått biler på 1800KG med 3500KG godkjent her, men da har produsenten bevisst skrudd det opp.

Tung/solid chassis er egentlig kravet/beskrivelsen på bra trekkbil, en annen faktor som gjør at vi i norge ofte får lavere, selv enn europa er at vi regner 12% stigning og bakkestart/trekkraft, europa ellers er vel 8% om jeg ikke blander tallene, men bilen har mer enn nok power, det er primært det de ser på, og bremser, på en elbil hvor du kan regenerere voldsomt i nedoverbakker lenge.. så ja.. tror dette blir nytt for de fleste, i teorien er jo en elbil episk trekkbil mtp på at bremsene aldri omtrent brukes og er klare som reserve.

Så som sagt, kan bli spennende da det kan gå litt alle veier

Epleskreller

Hva bilene registreres med er spennende og noe Tesla liker å overraske med..

Blir biler levert med 22" registrert med lavere hengervekt i vognkortet selvom man kjøper 19/20" vinterhjul?  og dersom man velger 20" har man ikke mulighet til lovlig å sette på orginale 22".. Tipper det blir sånn dessverre etter erfaringene med Model S.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

satheesh.net

Litt mer bilder av en 6-seter i ulike setekonfigurasjoner.
(vangogh - TMC)

MeTesla

Sitat fra: satheesh.net på fredag 08. januar 2016, klokken 10:37
Litt mer bilder av en 6-seter i ulike setekonfigurasjoner.
(vangogh - TMC)

Det må jo være en smal sak å få ski inn i bilen med denne 6 seters konfigurasjonen om man legger ned ett av baksetene? Da har man plass til 5 og ski i bilen. Den tilhenger"løsningen" for ski trengs da ikke.

SunSeeker

Du kan ikke "legge ned" setene på 2 seterad, bare justere/tilte frem. MEEEN, tror kanskje det burde gå likevel.
Personlig går jeg nok for 6 seter, men først må de komme med mer utstyr som burde være på en slik bil. Hadde virkelig trodd de skulle komme med mere enn et Hepa filter.
Finnes det ingen på TMC som har tatt mål av "lasterommet" ennå??

MeTesla

Sitat fra: SunSeeker på fredag 08. januar 2016, klokken 11:31
Du kan ikke "legge ned" setene på 2 seterad, bare justere/tilte frem. MEEEN, tror kanskje det burde gå likevel.

Det jeg mente var at om man legger ned ett av setene i tredje rad og har en 6 seters konfig så får man skia inn over det nedlagte setet i tredje rad og gjennom der som midstetet ikke er i andre rad. Det må jo gå fint. Og man har fortsatt plass til 5 i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA