Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elektrosystem feil- vinter

Startet av RuneW, mandag 25. januar 2016, klokken 11:48

« forrige - neste »

RuneW

Har ikke noe annet sted å skrive dette, men det bare må ut!

Gratulerer med vellykket landing, Elon Musk!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mr.Hansen

Gratulerer med perfekt utført mission SpaceX!

Det var bare helt utroligt og se alt gikk etter planen.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Hodetelefoner

Falt en tåre eller to når motoren slukket! Fantastisk bragd! Vi har definitivt kjøpt bil av rett mann :D


satheesh.net

Altså, noen få ganger gjennom tidene får man være med på noe historisk. Dette er vel en av de få gangene. Fikk grøssninger gjennom hele kroppen da den ble stående. Fantastisk bragd! :)

Salvesen

Godt jobbet! Bare synd han ikke vant recet og ble først :/
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

SurSnasen

Av og til kan man begynne å lure om Elon Musk driver enmannsforetak...

Jeg vil heller si: Gratulerer SpaceX! Som for øvrig ligger temmelig langt unna Model S. Og temmelig langt unna elbil også (elbilforum.no). Denne launchen brant vel noe sånt som 30 000 gallons med fossilt brennstoff. Det må jo ha stinket noe så inn i granskauen mye!

petersv

Space X ble ikke startet som et kollektiv av alle de nåværende ansatte... Så Spase X er Elon Musk. Selvfølgelig er denne bragden kollektiv innsats, men det ville høyst sannsynlig ikke skjedd uten Elon i dag.

o.b.lix

Sitat fra: StianSalG på tirsdag 22. desember 2015, klokken 10:50
Gratulerer SpaceX! Som for øvrig ligger temmelig langt unna Model S.

Hvis min hukommelse ikke tuller med meg så delte disse to fabrikklokaler en god stund?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Amoss

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/romfart/amerikansk-rakett-skrev-historie/a/23584334/

Sitat
Amerikansk rakett skrev historie

Selskapet SpaceX har skrevet romfartshistorie ved å lande en ubemannet rakett nær oppskytningspunktet etter få minutter i luften.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Cobos

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 22. desember 2015, klokken 12:50
Sitat fra: StianSalG på tirsdag 22. desember 2015, klokken 10:50
Gratulerer SpaceX! Som for øvrig ligger temmelig langt unna Model S.

Hvis min hukommelse ikke tuller med meg så delte disse to fabrikklokaler en god stund?
Det har de såvidt jeg vet aldri gjort. Tesla sin fabrikk ligger nær SF. Det samme med Tesla sitt gamle HQ (som vel var fabrikken for Roadsteren). Tesla sitt design senter derimot ligger i sør-California i utkanten av LA, i Hawthorne. SpaceX og Tesla sitt designsenter ser ut til å være 20m fra hverandre like ved flyplassen i Hawthorne, men tror ikke det faktisk produseres noenting i de bygningene.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Cookie Monster

Rart mange av de som er så anti forbrenning plutselig er så positiv til forbrennigsmotor når Elon Musk står bak ;D
2015 P85D

vrom

Vel, bilen er jo bygd på "fossil fules" og stort sett drevet av "fossil fuels" (globalt)..

Men I norge er det jo uansett helt andre årsaker til at folk kjøper tesla

Trustno1

#14
Mye rart man skal klage på.

For det første så er det ikke mulig med dagens teknologi å lage en rakett uten forbrenningsmotor
For det andre, så hadde feks ikke gps systemet i Tesla fungert uten at noen skyter opp raketter.
For det tredje så er faktisk denne bragden miljøbesparende, nettop pga man kan gjenbruke raketten isteden for å kassere 1. trinn hver gang.

Dessuten:
For å se det på en annen måte, så tipper jeg dagens flåte med Tesla har bespart inn mange ganger i fossile drivstoff hva denne raketten brukte på oppskytningen.
Og i fremtiden vil det helt sikkert bli mulig å skyte opp raketter på fornybare kilder (faktisk ett mulig fornuftig bruk av hydrogen)

Det handler ikke om å være "anti-forbrenning", men å bruke ressursene på rett plass.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA