Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: I disse kalde tider

Startet av pudderjagar, søndag 24. januar 2016, klokken 23:49

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: pudderjagar på onsdag 30. desember 2015, klokken 13:35
Slek eg kan lesa da ut av anbudet så kan Fortum rekna med andre ladeoperatører i sine anbud. Så hvis AR har ein dobbeltlader der så kan dei bruka den. Men fjerner AR ladaren sin så må Fortum setja opp ein ny.

Det er dumt, men jeg tror det kommer løsninger uansett. Nå skal jo GK også få opp en rekke ladere og vil prioritere hovedveier. I AR sine øyne er jo de laderene de har der så avlegs og gammeldagse at de kan jo bare selge de til Fortum først som sist :)

OlavEmil

Vi er med andre ord støkk med Bilkraft-appen, og kan ikkje nytte oss av RFID-brikka til Elbilforeningen sjølv når dette anbodet er utbygd? Det var då forbaska.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Charge and Drive

Hei,

Hurtigladere som var etablert når utlysningen ble lagt ut teller når dekningen med 2 hurtigladere pr 50 km beregnes. Også hurtigladere driftet av andre en den som får tilsagnet.
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Panduck

Sitat fra: Charge and Drive på onsdag 30. desember 2015, klokken 20:34
Hurtigladere som var etablert når utlysningen ble lagt ut teller når dekningen med 2 hurtigladere pr 50 km beregnes. Også hurtigladere driftet av andre en den som får tilsagnet.

Men dere har sikkert full forståelse for at vi ikke ønsker å benytte AR, og gjør sikkert det dere kan for at vi skal få slippe det. Ikke sant? ;)

evole

Jeg har sett nærmere på strekningen E18 Oslo-Grenland-Kristiansand, som ifølge nyhetsartikkelen skal få 12 nye hurtigladere. Eller misforstår jeg, slik at det i realiteten kun kommer en liten håndfull nye?

Drammen (Buskerud)
To nye? Hvor?

Holmestrand (Vestfold)
En ekstra hurtiglader på Kiwi Kleivbrottet?

Gulli (Vestfold)
Er lokasjonen Gulli identisk med Flykafeen (som allerede er operativ med to hurtigladere)?

Tvedestrand (Aust-Agder)
Her må det komme to nye hurtigladere.

Grimstad (Aust-Agder)
Sørlandsparken (Vest-Agder)
Her er det vel allerede to hurtigladere begge steder?

frodeseverin

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på tirsdag 22. desember 2015, klokken 09:56
Hei,

Våre utbyggingsplaner er helt uavhengige av Enova. For oss er det ikke noe nederlag å ikke få Enova- støtte. Vi la søknaden vår på det nivået vi mente var rimelig for å bygge ut strekninger med lavt trafikkgrunnlag. At Fortum er villig til å bygge dette billigere enn oss, gjør at vi heller konsentrerer oss om byer og godt trafikkerte korridorer, hvor vi får vesentlig høyere bruk, og dermed bedre lønnsomhet. For oss er lønnsomhet svært viktig, fordi det gir oss overskudd vi kan bruke til å bygge flere ladere. Om vi legger alle investeringene våre i ladere med lite bruk, blir det desto vanskeligere å finansiere nye ladere.

Mvh Ole Henrik

Har dere i Grønn Kontakt vurdert å sette opp en hurtiglader på Maurset i Eidfjord?
Strekningen fra Eidfjord sentrum til Geilo er lang og bratt, og knapt forserbar en sommerdag med e-Golf en vinterdag. Joda, jeg kjørte der i fjor sommer, men da startet jeg med fulle batterier i Øvre Eidfjord, etter å ha toppladet på 220V strøm over natten. Det rakk helt til Ål, men bare så vidt. :P

En hurtiglader på Maurset kan betjene både trafikk på Rv. 7 til Oslo og til hyttefeltet i Sysendalen.

Green Race viser at en e-Golf bruker ca. 40% av full rekkevidde fra Eidfjord til Mauset, og ca. 50% av full rekkevidde fra Maurset til Geilo. Denne utregningen er for en tørr sommerdag. Vintersdagen, med fullastet bil, vil det være innenfor komfortgrensen med hurtiglading opp til 80% i Eidfjord og ny lading til 80% på Maurset.

http://jurassictest.ch/GR/?lang=en

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA