Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: I disse kalde tider

Startet av pudderjagar, søndag 24. januar 2016, klokken 23:49

« forrige - neste »

leafnor

Tak kan godt vente for min del, mer interessert i at laderne kommer i drift.
Forøvring, bare litt oppfriskende å ut å starte lading. Kortere tid det enn å pumpe 40 liter bensin.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Olee

Men når laderne allerede er i drift og man må prøve et par ganger, og kanskje ta en telefon til kundeservice før man får startet lading, så hadde det ikke vært feil med tak.
Muligens noen synes det er oppfriskende i styrtregn!  ;)

leafnor

Sitat fra: Olee på tirsdag 22. desember 2015, klokken 21:47
Men når laderne allerede er i drift og man må prøve et par ganger, og kanskje ta en telefon til kundeservice før man får startet lading, så hadde det ikke vært feil med tak.
Muligens noen synes det er oppfriskende i styrtregn!  ;)
Ser utfordringen! 8)
Leaf 2012/Aug 160.000 km

03P05

Hadde vært fin om en eller flere av selskapene kunne få opp noen ladere på strekningen Elverum - Trysil - Engerdal (Rv 25 og Rv26) også,  ikke bare på Rv 3.
2016 VW E-Golf, Pacific blue met.
2013 VW Multivan, 4-motion, DSG, 180 hk TDI, Black perle met.
2003 Toyota Rav4, D-4D, Dark blue met.

jan-c

2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

TM

For ikke å snakke om Kongsberg. "Teknologibyen" som fikk sin første hurtiglader for over 3 år siden. Da var det kun ChaDeMo som fantes og siden den gangen har ingenting skjedd. Når skal Kongsberg få Combo lader for å dekke korridoren Drammen - Kongsberg - Geilo ?

Panduck

Sitat fra: jan-c på torsdag 24. desember 2015, klokken 00:25
Rjukan Rjukan Rjukan
La Ikke Rjukan bli en blindtarm :)

Det kan være turistnæringene på flere steder må sjekke litt hva de trenger, og bla opp litt penger for ladere selv.

Charge and Drive

Hei,

Hurtigladerne som settes opp i dette prosjektet vil ha tak :-)

God jul
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

alr

Hei!
Jeg har funnet liste over plassering på alle de nye Fortumladerne, men ikke de som skal komme på rv3 Østerdalen
Noen som vet noe mere, eller er flinkere å google enn meg?
Rød S85D
Love it to pieces!!

pudderjagar

Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

leafnor

#40
Sitat fra: pudderjagar på torsdag 24. desember 2015, klokken 10:07
Kan du legge ut link eller lista til dei du har funne?

Nederst her står lokasjoner, samt at Rv3 blir oppdatert.

http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3694-gladnyhet-150-nye-hurtigladere-neste-ar

Den grafiske fremtillingen er helt sikkert mer en illustrasjon enn en presis angivelse, men med litt fantasi og 50km avstand mellom går det å finne omtrentlig plassering.

Kan se ut som i nærheten av:
Kvikne
Tynset
Alvdal
Hanestad
Tiur'n Kro
Evenstad
Rena
Kolomoen



Leaf 2012/Aug 160.000 km

PokerFjes

Sitat fra: TM på torsdag 24. desember 2015, klokken 08:02
For ikke å snakke om Kongsberg. "Teknologibyen" som fikk sin første hurtiglader for over 3 år siden. Da var det kun ChaDeMo som fantes og siden den gangen har ingenting skjedd. Når skal Kongsberg få Combo lader for å dekke korridoren Drammen - Kongsberg - Geilo ?
Fortum har combolader i Kongsberg, satt i drift for 2-3 måneder siden. Den står riktignok på Kiwi Moane, vest for sentrum, så den er ikke optimal for kjøring opp Numedalen, men bedre enn ingenting :)
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Bolfus

Eneste som bekymrer meg er dette


Om vi antar at hurtigladere på E6 sør og nord for dovre kommer i Otta og Oppdal, så er det en distanse på ca. 125 km - en strekning som inneholder over 1000 meter høydeendring, lave temperaturer og ofte dårlig vær. For meg vil det bety at jeg på vinteren enten må spørre om lån av 10a schuko på Hjerkinn, eller å hoste opp løsepenger til AR.

Edit: I det aller minste burde det være et alternativ til AR i Dombås. Her står det jo forøvrig en flott KIWI butikk med stor parkeringsplass...

Panduck

Sitat fra: Bolfus på onsdag 30. desember 2015, klokken 12:36
Edit: I det aller minste burde det være et alternativ til AR i Dombås. Her står det jo forøvrig en flott KIWI butikk med stor parkeringsplass...

Jeg trodde kravet var at de skulle ha ladeplass hver 50km på disse strekningene? Dvs, at Fortum skal ha, ikke nødvendigvis basere seg på at det er en AR lader der?

pudderjagar

Slek eg kan lesa da ut av anbudet så kan Fortum rekna med andre ladeoperatører i sine anbud. Så hvis AR har ein dobbeltlader der så kan dei bruka den. Men fjerner AR ladaren sin så må Fortum setja opp ein ny.

På Dale utanfor Bergen er da ein slek deal som er gjort. BKK har ein lader der men skal bygge ut til 2 ladere og drifte stasjonen. På Trengereid har BKK 2 ladarar. Denne stasjonen er og med i denne dealen.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA