Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: NY HURTIGLADER I HOLMESTRAND

Startet av sindreut, søndag 24. januar 2016, klokken 22:37

« forrige - neste »

sindreut

Gleder meg til denne er tilgjengelig for markedet

LA-Thing

Nå som bilen kan kjøre og parkere selv tror jeg denne funksjonen kan løses enklere v.h.a. en type docking stasjon som robotgressklippere har. En slags fastmontert type 2 plugg som bilen selv kan rygge inn i.
Drammen, Tesla Model S #2510

elbilmanne

Hvorfor så mange ledd? Det gjør jo bare armen mindre pålitelig. Flere ledd = mindre nøyaktig kinematikk og flere deler som kan gå i stykker.

En hvilken som helst robotarm kan klare den enkle oppgaven å plugge i ladekontakten. Man parkerer på stort sett samme sted i garasjen hver dag, man trenger ikke rare området som armen kan rekke over, og kravet til nøyaktighet er heller ikke særlig stort. Trenger antagelig en slags kinetic-sensor eller 3d vision for å finne kontakten.

Kjøp en slik: http://www.universal-robots.com/ - er på markedet allerede.

Hodetelefoner

Vurderte en brukt ABB :p pris på en slik arm?  Definitivt morsommere enn å lage en enkel stygg sak selv :D

BMW850

De burde helle få den jævla ladeluka til å åpne hver gang isteden  >:( Jævlig irriterende når jeg står klar med kontakten og den forbanna luka nekter å åpne. Ja, jeg måtte bare få det ut  ;) Er det noen som egentlig vet eksakt hva som er problemet? Jeg snakker da om de tilfellene hvor man må frem med kredittkortet og hjelpe.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sindreut

Nå har jeg foreløpig ikke fått min bil, så det er kanskje ett åpenbart svar på dette - men er det slik at ladeluken kun er ment å åpnes automatisk når laderen nærmer seg eller finnes det også en "knapp" for å åpne denne?

fonberg

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 22. desember 2015, klokken 07:33
De burde helle få den jævla ladeluka til å åpne hver gang isteden  >:( Jævlig irriterende når jeg står klar med kontakten og den forbanna luka nekter å åpne. Ja, jeg måtte bare få det ut  ;) Er det noen som egentlig vet eksakt hva som er problemet? Jeg snakker da om de tilfellene hvor man må frem med kredittkortet og hjelpe.

Fukt som fryser. Smør silikon på magneten som holder luka.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Øyvind.h

Sitat fra: fonberg på tirsdag 22. desember 2015, klokken 08:44
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 22. desember 2015, klokken 07:33
De burde helle få den jævla ladeluka til å åpne hver gang isteden  >:( Jævlig irriterende når jeg står klar med kontakten og den forbanna luka nekter å åpne. Ja, jeg måtte bare få det ut  ;) Er det noen som egentlig vet eksakt hva som er problemet? Jeg snakker da om de tilfellene hvor man må frem med kredittkortet og hjelpe.

Fukt som fryser. Smør silikon på magneten som holder luka.

Finnes det fortsatt forumlesere som bruker bankkort til å åpne luka?? Magneten flekser. Trykk hardt på luken et par ganger og se om den løsner tilstrekkelig. Gikk det ikke hjelper man til ved å trykke med finger eller ladepistol innerst der luken er hengslet. Har fungert hver eneste gang når jeg prøver.  Bankkort testet jeg en gang, men det er veldig klønete og upraktisk.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tuxedo

Sitat fra: sindreut på tirsdag 22. desember 2015, klokken 08:44
Nå har jeg foreløpig ikke fått min bil, så det er kanskje ett åpenbart svar på dette - men er det slik at ladeluken kun er ment å åpnes automatisk når laderen nærmer seg eller finnes det også en "knapp" for å åpne denne?
Det er en knapp på ladepluggen, ja.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

SunSeeker

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 22. desember 2015, klokken 07:33
De burde helle få den jævla ladeluka til å åpne hver gang isteden  >:( Jævlig irriterende når jeg står klar med kontakten og den forbanna luka nekter å åpne. Ja, jeg måtte bare få det ut  ;) Er det noen som egentlig vet eksakt hva som er problemet? Jeg snakker da om de tilfellene hvor man må frem med kredittkortet og hjelpe.

Et tips som er nevnt tidligere:
(For å hindre dette ved regnvær)
Riv en tynn stripe gaffa tape, og legg den over magneten på bilen. Den skal dekke bare en liten del av magneten og det er nok til at de " ikke limes sammen" når vann kommer inn gjennom luka. Luften imellom hindrer dette.

Nuvolari

Trykk bakerst på luka med 1 finger i det du trykker på åpne knappen så åpner luka fint.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

BMW850

Har prøvd alle triks utenom teip på deler av magneten, og det skjer like mye om det ikke er eller har vært minusgrader. Burde nevnt det ved service men det glemte jeg. Uansett er det noe Tesla burde finne en løsning på.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

elbilmanne

Sitat fra: KristofferH på tirsdag 22. desember 2015, klokken 06:56
Vurderte en brukt ABB :p pris på en slik arm?  Definitivt morsommere enn å lage en enkel stygg sak selv :D

Du får nok en brukt arm til rundt 50-100k. En sånn universial robotics-arm koster rundt 250 000.

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 22. desember 2015, klokken 09:47
Sitat fra: fonberg på tirsdag 22. desember 2015, klokken 08:44
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 22. desember 2015, klokken 07:33
De burde helle få den jævla ladeluka til å åpne hver gang isteden  >:( Jævlig irriterende når jeg står klar med kontakten og den forbanna luka nekter å åpne. Ja, jeg måtte bare få det ut  ;) Er det noen som egentlig vet eksakt hva som er problemet? Jeg snakker da om de tilfellene hvor man må frem med kredittkortet og hjelpe.

Fukt som fryser. Smør silikon på magneten som holder luka.

Finnes det fortsatt forumlesere som bruker bankkort til å åpne luka?? Magneten flekser. Trykk hardt på luken et par ganger og se om den løsner tilstrekkelig. Gikk det ikke hjelper man til ved å trykke med finger eller ladepistol innerst der luken er hengslet. Har fungert hver eneste gang når jeg prøver.  Bankkort testet jeg en gang, men det er veldig klønete og upraktisk.
Nei, noen av oss bruker faktisk nøkkel  :P  Nybilen ble utlevert med denne feilen som manifesterte seg allerede første gang jeg skulle sette den på lading. Her er det magneten som ikke slipper. Ikke frost, fukt eller at luka kiler seg mot ett eller annet.

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 22. desember 2015, klokken 20:05
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 22. desember 2015, klokken 09:47
Sitat fra: fonberg på tirsdag 22. desember 2015, klokken 08:44
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 22. desember 2015, klokken 07:33
De burde helle få den jævla ladeluka til å åpne hver gang isteden  >:( Jævlig irriterende når jeg står klar med kontakten og den forbanna luka nekter å åpne. Ja, jeg måtte bare få det ut  ;) Er det noen som egentlig vet eksakt hva som er problemet? Jeg snakker da om de tilfellene hvor man må frem med kredittkortet og hjelpe.

Fukt som fryser. Smør silikon på magneten som holder luka.

Finnes det fortsatt forumlesere som bruker bankkort til å åpne luka?? Magneten flekser. Trykk hardt på luken et par ganger og se om den løsner tilstrekkelig. Gikk det ikke hjelper man til ved å trykke med finger eller ladepistol innerst der luken er hengslet. Har fungert hver eneste gang når jeg prøver.  Bankkort testet jeg en gang, men det er veldig klønete og upraktisk.
Nei, noen av oss bruker faktisk nøkkel  :P  Nybilen ble utlevert med denne feilen som manifesterte seg allerede første gang jeg skulle sette den på lading. Her er det magneten som ikke slipper. Ikke frost, fukt eller at luka kiler seg mot ett eller annet.
Så luken klikker ikke i det hele tatt? Tror Tesla burde gjort luken motorisert for lenge siden. Alternativt the good old fjær/hakeløsningen som har fungert for fossilbiler i årevis. Lurer på hvor mye penger Tesla kunne spart ved å gå for løsninger som virker fremfor å finne opp hjulet på nytt  8)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA