Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tur til Kroatia (sibenik) Model S

Startet av Roffen, søndag 24. januar 2016, klokken 08:47

« forrige - neste »

Roffen

Hvordan fungerer kamera i praksis. Kona syntes bilen er for stor, men jeg håper ting som 360 kamera kan vær med på å overtale henne. Det er parkering og manøvrering i p-hus osv hun er redd for. Er det nye 360 kamera til stor hjelp ved trang manøvrering? Får man bla bilde foran når man kjører inn på en trang P plass, slik at man unngår å ta hjørne på fronten...

LarsErikOsterud

Når jeg prøvekjørte reagerte jeg på at kameraene bare slo seg på når jeg rygget :-(
Men har blitt gjort oppmerksom på at de kan slås på med en knapp på rattet.
Jeg reagerte på dårlig kontrast. Vanskelig å se hvor bred garasjen var (klarte ikke å skille vegger og gulv på bildet). Kanskje jeg må male veggene i en annen farge så det er lettere å se på bildet :-)
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

kalea

Det er fullt mulig å slå på kamera fremover med ett trykk på en knapp på rattet ja. Men dette bildet slår seg av umiddelbart når bilen settes i revers for da kommer ryggekamera opp. Det er ikke mulig å koble inn kamera fremover, mens bilen står i revers, men du vil få opp sidekamera samtidig i en 2-delt skjerm.
360 gr. bilde vil du også få opp med samme knappen. Bilde på sidene av bilen får du opp grunnet kamera som er montert under sidespeilene.
Kjerringa er svært fornøyd med løsningen og hun mente også at bilen var for stor, men hun endret fort mening når hun nå har fått prøvd den en stund.
2016 Mitsubishi Outlander PHEV - Instyle+

LarsErikOsterud

Sitat fra: kalea på mandag 21. desember 2015, klokken 12:20
Det er fullt mulig å slå på kamera fremover med ett trykk på en knapp på rattet ja. Men dette bildet slår seg av umiddelbart når bilen settes i revers for da kommer ryggekamera opp. Det er ikke mulig å koble inn kamera

OK, så jeg som må rygge frem/tilbake 3 ganger for å komme inn i garasjen vil slite litt :-)

Knapp, kjøre frem til vegg, rygge tilbake til vegg bak, knapp, kjøre frem til vegg, rygge tilbake til vegg, knapp, kjøre inn i garasjen. Kommer til å bli sprø :-)   Blir nok å bruke pipingen fra sensorene som før tenker jeg :-)

PHEV-ftw

Når du først har trykket på knappen for kameraet foran en gang så kommer bildet opp igjen etter at du har kjørt i revers. Bilen skjønner da at du er i en parkeringssituasjon.

LarsErikOsterud

Sitat fra: PHEV-ftw på mandag 21. desember 2015, klokken 14:37
Når du først har trykket på knappen for kameraet foran en gang så kommer bildet opp igjen etter at du har kjørt i revers. Bilen skjønner da at du er i en parkeringssituasjon.

Puh :-)   Da må jeg bare male litt i garasjen så jeg ser hva som er vegger å gulv.  Ble bare en stor grå smørje.  Hadde ikke sjans til å se avstanden mellom bilen og porten når jeg kjørte inn.  Måtte ta det på "feelingen" :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA