Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteriene i MS kan vare 17 000 000 kilometer

Startet av LarsErikOsterud, søndag 24. januar 2016, klokken 08:11

« forrige - neste »

LarsErikOsterud

Mens jeg venter på min nye PHEV (kommer i mars/april) leser jeg litt manualer :-)
Og da dukket det opp noen spørsmål som kanskje noen andre her kan svare på....

1)  Fint at kartene er fra HERE (veldig fortnøyd med HERE på mobil). Men 1.500 for oppdatering????? Vet dere om det finnes noen billigere løsning (bare Norge f.eks.) eller abonnementsløsning? På mobil får man jo oppdateringer fortløpene gratis (er jo viktig å alltid ha oppdaterte kart).

2)  Ser i beskrivelsen av instillinger at man kan justere ting på lysautomatikken. Betyr det at mulig å få baklysene til å stå på også om dagen i "Auto". Eller i det minste justere når de slår seg på (så de slår seg på så fort som mulig). Liker ikke det nye tullet med ingen baklys om dagen (passer ikke i mørke Norge). Spes ikke når de er så trege til å slå seg på (bilene er jo ute av andre enden av tunellen før baklysene slår seg på :-)

3)  Vet dere om det er mulig å justere lydstryrken på varselsignaler. Når jeg prøvekjørte reagerte jeg på at varsellydene for parkeringssensorer og feltskifte var så lave at jeg nesten ikke hørte dem. Kan de økes?
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA