Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøp av elbil

Startet av rmr, søndag 24. januar 2016, klokken 00:04

« forrige - neste »

rmr

Hei,

Har nå etter å ha bestilt 2 ganger hos BuyInCoins , og fått feil begge ganger , så nå har jeg gitt opp hele Buyincoins :(

Har sett DYI tråden.

Forslag til hvor jeg kan kjøpe 36 mm LED skiltlys pærer, som ikke koster mye? Buyincoins er jo sykt billige, men hjelper lite når de ikke klarer å sende korrekte pærer , fikk kun 40 mm pærer hver gang.

Har også hørt at nye Teslaer blir levert med LED skiltlyspærer , stemmer dette? Og kan jeg kjøpe disse pærene løst hos Tesla?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

F_P

Du kan få kjøpe av meg ;)

107,- + frakt

Si fra så legger jeg ut link til nettbutikken
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Muffinman

Kjøpte også fra buincoins, men fikk problemer med at metallkroppen på pæra kortsluttet i holderen selv om pæra hadde riktig lengde. Endte med å kjøpe pærer uten metallkropp på ebay. De var litt korte, men null problem så lenge de ble satt inn i holderen i bilen og ikke i selve lykta.

Ville handlet hos F_P om jeg skulle gjort det igjen. Da er du sikker på å få noe som fungerer, og det er heller ikke så dumt å støtte nisjeaktører i Norge. Spesielt ikke entusiaster som i tillegg deler raust av kunnskapen sin på forumet.

F_P, du kan gjerne legge ut linken, men anbefaler å sjekke at det er i tråd med admin sine retningslinjer. Det ble overreagert en smule på slike ting for noen måneder siden :)

Tuxedo

Det er jo flust av lenker til diverse nettbutikker i mange innlegg på forumet her, så det bør jo gå greit.  Det spiller liten rolle om F_P selv legger ut lenken eller noen andre gjør det.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

F_P

Jo takk til de siste to talere. Jeg legger den ut så får heller admin korrigere om det blir feil 

http://www.bilkomponenter.no/products/c5w-led-36mm

Rabattkode = elbilforum14

lunitiks

Jeg mottok også for store (39mm) fra BuyInCoins for ANDRE gang i forrige uke. Når jeg nå leser at også andre opplever dette, så gir jeg dem herved opp nå.

Har sett at de selger noen 36mm "premium qualiy" på BilXtra til under hundrelappen. Skal prøve disse
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

F_P

Klarte å få 39mm på bilen min, og har derfor solgt noen slike i god tro til flere Model S eiere. Det har jeg nå sluttet med, og sender ut 36mm pærer som erstatning når neste batch kommer inn. 39mm er for lange, og knekker/bøyer seg når man monterer de.

rmr

Sitat fra: F_P på mandag 21. desember 2015, klokken 10:39
Jo takk til de siste to talere. Jeg legger den ut så får heller admin korrigere om det blir feil 

http://www.bilkomponenter.no/products/c5w-led-36mm

Rabattkode = elbilforum14

Takk , da kommer en bestilling :) Takk for tips folkens :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

petersv

Skal oppdatere DIY-en med ny lenke ;)

EDIT: Hvis man har tid til å vente kan man bruke disse. Jeg har testet ett sett, og de er hakket sterkere enn BIC sine, men virker like solide og sprer lyset godt.

guneiv

Svart S85D

lunitiks

Hva har skjedd her??? Vanvittig korrosjon!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Ikke skrudd til skikkelig? Ser ut som det har kommet inn vann.

Thomas Magnussen

P85D mars 2015

nortrahof

Sitat fra: guneiv på søndag 17. januar 2016, klokken 10:01
Mine pærer fra oktober....
Du bør snarest utbedre klemfatningen til pærene dersom du ikke allerede har gjort det!?

Dette for å unngå større følgeskader. - Har merket at det er dårlig tilgjengelighet for å skru skruene på plass grunnet nummerskiltet. - Treffer du ikke tidligere gjengespor, kan skruen stoppe opp før den "bunner". Da får du ikke trykk på pakningen som ligger rundt lykteglasset og det lekker vann. Kommer det saltlake inn, så korroderer det kraftig som det ser ut for i ditt tilfelle.
Jeg hadde rengjort med vann og tørket opp. Deretter pusset soklene med glassfiberbørste og smurt inn med et tynt lag vaseline da fortinningen sikkert er borte.

Et tips for å hindre at korrosjon utvikler seg i bokser og lykter som er utsatt for kondens, er et stoff som heter CORTEC. Det er mye brukt offshore og i skipsfart for å hindre dårlig kontakt. (Er et eller annet slag "lurium"- jeg vet ikke hva men det virker!)

- Ellers har Biltema 36mm. lange LED-pærer. De virker noe for korte til å passe helt perfekt i holderen på lykteglasset. Jeg har benyttet disse og trykket dem på plass i soklene før jeg monterte lykteglasset. De sitter skikkelig i soklene, så jeg er ikke bekymret for at de løsner. Dersom de skulle gjøre det - så støtter holderen i lykteglasset slik at de ikke faller ut av soklene.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

guneiv

Mente jeg hadde skrudd skikkelig til og sentrert pakning mellom glass og skrue. Ingen tvil om at det har kommet inn vann... Må bytte pæreholderne, skal snart på service. Satt inn org pærene og sjekker om noen dager.
Svart S85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA