Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av Helenept, lørdag 23. januar 2016, klokken 18:45

« forrige - neste »

Helenept

Er det mulig å låse leaf fra utsiden imens den hurtiglader og er påskrudd? Dette for å holde bilen varm under lading uten å måtte bruke carwings siden den er såpass ustabil. Når jeg bruker den fysiske nøkkelen låses jo bare førerdør.
Mulig det er skrivd om tidligere, men kunne ikke finne noe..

Mazzbot

Har du bilen påskrudd når du hurtiglader ? Eller har du bare på tenningen? 
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Helenept

Sitat fra: Mazzbot på søndag 20. desember 2015, klokken 23:02
Har du bilen påskrudd når du hurtiglader ? Eller har du bare på tenningen?

Mente selvsagt at tenningen er på ja!  ::)

AppleKnocker

Lås dørene fra innsiden.
Gå ut gjennom førerdøren (da forblir de andre dørene låst, i hvert fall på min bil)
Lås førerdør med fysisk nøkkel.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Helenept

Takk for tips! Men da vil bakluka fortsatt være åpen vel? Viktig at også denne blir låst pga verdier i bilen  :)

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 20. desember 2015, klokken 23:46
Lås dørene fra innsiden.
Gå ut gjennom førerdøren (da forblir de andre dørene låst, i hvert fall på min bil)

Electrix

Her kommer en annen løsning som har vært diskutert tidligere, jeg har ikke prøvd den ennå, men den skal fungere ifølge andre:

1 Kjør ned vinduet.
2 Åpne døra, gå ut og lukk døra etter deg.
3 Sjekk at du har nøkkelen med deg!
4 Stikk hånda inn gjennom vinduet og lås bilen via knapp på innsiden av døra.
5 Vær helt sikker på at du har nøkkelen i lomma, ikke i hånda slik at du kan miste den eller legge den fra deg!
6 Kjør opp vinduet, og trekk ut hånda før den blir klemt fast...

Vær obs på at dersom du klarer å legge igjen nøkkelen inne i bilen vil den ikke protestere på dette og du mister all tilgang til bilen. Hvis du er et stykke hjemmefra kan du risikere at den har tappet batteriet helt ned innen du får fremskaffet reservenøkkelen, og da må du kanskje til med ladekabel og skjøteledning for å få ladet den på stedet før du får flyttet den. Det er kanskje litt lettere hvis du står ved en hurtiglader, men likevel, obs obs.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

AppleKnocker

Sitat fra: Helenept på mandag 21. desember 2015, klokken 13:08
Takk for tips! Men da vil bakluka fortsatt være åpen vel? Viktig at også denne blir låst pga verdier i bilen  :)

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 20. desember 2015, klokken 23:46
Lås dørene fra innsiden.

Bakluka låses når man låser alle dører innenfra, og låses ikke opp når førerdøren åpnes. I hvert fall er det slik på min bil. Men merk at det er ulike innstillinger på hvordan dørene låses på Leaf. Dette kan man endre bla via Leaf Spy Pro og noen obskure kombinasjoner av knappetrykk.

Jeg har valgt at alle dører låses når bilen settes i D eller R, ikke automatisk opplåsning ved P/tenning av,  at kun førerdøren låses opp ved bruk av utvendig knapp og at øvrige dører forblir låst når en dør åpnes innenfra. Også kjent som "ghetto mode" ;D

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA