Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Arctic Roads forts.

Startet av Svesa, lørdag 23. januar 2016, klokken 10:18

« forrige - neste »

Svesa

Hei.
Har nå to biler som begge har energimeter som ikke rikker seg fra null. Har EVlite og har ladet begge to opp til 100% og testet og kjørt, og ladet på nytt og de ligger fortsatt helt nede.... Evlite viser riktig %...

Den ene var død når jeg fikk den. Byttet da hele el-boksen (og rekondisjonerte batteripakka) og den tok da lading og alt ble bra, bortsett fra dette med Energimeteret. Den sto en stund og batterispenningen falt ned i under 30V, og jeg måtte derfor gi den "førstehjelp" ved å koble den til en annen bil via en ombygd varmeovn. (Noe jeg gjør stadig vekk og fungerer utmerket. (Går da opp til over 100V i løpet av ca 1 min..)

Problemet var at jeg klarte å kortslutte klypene etter de var tilkoblet bilen som fikk spenning.. Med resultat at klypene ble delvis borte... :-)  Når jeg da etter hvert fikk ordnet dette så virket ikke energimeteret på giverbilen heller.. Jeg vet ikke om denne hadde dette problemet fra før, eller om den tok skade av kortsluttningen... Kan den ha blitt skadet av dette?

Begge bilene fungerer utmerket men e-meteret ligger helt i bunn på begge to...
Hva som kan være feil?

Har tidligere opplevd at km måleren på andre PSA biler har ligget på bunn mens bilen har kjørt, og med et par slag på dashbordet har pila løsnet og flydd opp og vist riktig. Har prøvd dette nå på energimeteret, men det ser ikke ut til at det er feilen nå...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA