Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: carnet

Startet av Mippen, fredag 22. januar 2016, klokken 20:12

« forrige - neste »

Mippen

VW kommer med en hel-elektrisk camping bil inspirert av klassikeren T1. Produksjonen starter tidlig i 2017.

http://adventure-journal.com/2015/12/vw-to-introduce-all-electric-long-range-camper-van/
Fremtiden er elektrisk.

pudderjagar

Artig lien sak dette. Litt snålt design men kan fort værta ein suksess.

Kanskje den kjem som stasjonsvogn med 5 eller 2 seter. Da kunne vore bra.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Mippen

Det er en konseptbil, så endelig design og bruksområder er ikke helt fastsatt. At bilen skal komme er sikkert men ikke alle detaljene.
Fremtiden er elektrisk.

1000kwh

De burde vel strengt tatt begynne med en stasjonsvogn eller SUV.. :/

elektrolux

VW plans to build the Camper in Mexico beginning in 2017

Håper det ikke betyr kompromisser på kvaliteten på innredningen. Westfalia har tross alt nesten 70 års erfaring på dette.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

02jan

Golf alltrack ville sikkert vært interessant for mange, men mulig jeg tar feil , Micro campingbil er nok tingen for el-bil folket.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: elektrolux på søndag 20. desember 2015, klokken 18:44
VW plans to build the Camper in Mexico beginning in 2017

Håper det ikke betyr kompromisser på kvaliteten på innredningen. Westfalia har tross alt nesten 70 års erfaring på dette.
VW kuttet samarbeidet med Westfalia for noen år siden.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Mippen på søndag 20. desember 2015, klokken 11:58
VW kommer med en hel-elektrisk camping bil inspirert av klassikeren T1. Produksjonen starter tidlig i 2017.

http://adventure-journal.com/2015/12/vw-to-introduce-all-electric-long-range-camper-van/
Jeg syntes denne så veldig interessant ut, ikke minst hvis VW kunne samarbeide med Tesla på hurtigladesiden.

Eneste elektriske alternativ til nå har for dårlig rekkevidde.
http://www.hillsideleisure.co.uk/campervan-range/dalbury-electric-camper/



Mippen

Siden VW kommer med en slik bil med bra rekkevidde vil vi nok snart se Golf og kanskje Passat etter hvert med tilsvarende.
Fremtiden er elektrisk.

Kavorka

Hvis man benytter campingplasser har man vel tilgang på strøm og slikt. Men med så store flate tak hadde det kanskje hatt noe for seg med lettvekts solcellepanel? Kan jo fort bli noen kWh i løpet av en dag..

PokerFjes

#11
Sitat fra: Kavorka på tirsdag 22. desember 2015, klokken 09:28
Hvis man benytter campingplasser har man vel tilgang på strøm og slikt. Men med så store flate tak hadde det kanskje hatt noe for seg med lettvekts solcellepanel? Kan jo fort bli noen kWh i løpet av en dag..
Et ganske bra 100W solcellepanel dekker ca 0,5m2. På min lange Caravelle har jeg ca 3m2 brukbar takflate, men den nye microbussen er nok en god del mindre enn en lang VW T4.
Hvis det er 2m2 takflate snakker vi om 400W solcellepaneler. Med ti timers optimal sol på en dag (når har vi det her til lands) snakker vi om teoretiske 4kWh ekstra til batteriet. Det er bare såvidt 5% av den foreslåtte 75kWh-pakka i microbussen.

Vi burde bruke takarealet på bil til solcellepaneler, men vi må være realistiske med tanke på hvor stor nytten av dette er.

Ellers har jeg store forhåpninger til denne bilen! Håper det kommer mer info på CES denne uka og at den ser ut som denne lekkerbiskenen

2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Mippen

Sitat fra: PokerFjes på mandag 04. januar 2016, klokken 13:06
Sitat fra: Kavorka på tirsdag 22. desember 2015, klokken 09:28
Hvis man benytter campingplasser har man vel tilgang på strøm og slikt. Men med så store flate tak hadde det kanskje hatt noe for seg med lettvekts solcellepanel? Kan jo fort bli noen kWh i løpet av en dag..
Et ganske bra 100W solcellepanel dekker ca 0,5m2. På min lange Caravelle har jeg ca 3m2 brukbar takflate, men den nye microbussen er nok en god del mindre enn en lang VW T4.
Hvis det er 2m2 takflate snakker vi om 400W solcellepaneler. Med ti timers optimal sol på en dag (når har vi det her til lands) snakker vi om teoretiske 4kWh ekstra til batteriet. Det er bare såvidt 5% av den foreslåtte 75kWh-pakka i microbussen.

Vi burde bruke takarealet på bil til solcellepaneler, men vi må være realistiske med tanke på hvor stor nytten av dette er.

Ellers har jeg store forhåpninger til denne bilen! Håper det kommer mer info på CES denne uka og at den ser ut som denne lekkerbiskenen



Sikker på at det går an å få så mye? Denne karen har solceller på det meste av huset sitt og får 4kw på en fin dag.http://www.elbil.no/nyheter/elbilisme/3259-elbil-pa-solenergi
Fremtiden er elektrisk.

PokerFjes

4KW per time ja :-)
Men tallene mine er teoretiske og over det man får i praksis
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Ferry

4 kW pr. time? Hva betyr det? Effektendring pr. time?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA