Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av Tesla P85D, fredag 22. januar 2016, klokken 14:36

« forrige - neste »

Diravi

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 14. april 2016, klokken 13:34
Sitat fra: orjan på torsdag 14. april 2016, klokken 10:53
De adaptive lysene på X & S virker å være mest egnet til sakte kjøring. Selvfølgelig nyttig i kryss og boligfelt f.eks men kanskje ikke helt hva folk forventet.

Hadde det på min forrige BMW, og de virker bare under 40km/t. Jeg har alltid tenkt at det var på grunn av regelverk?

De funker fint i alle hastigheter på min Citroën DS fra 1972 i hvert fall.  ;D
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

SunSeeker

Kanskje nevnt før, men ser ut som om radar er plassert helt til venstre nede i grillen. Eller tar jeg feil??

(blir helt til høyre på bildet for de som......)

overlay

Sitat fra: SunSeeker på torsdag 14. april 2016, klokken 14:50
Kanskje nevnt før, men ser ut som om radar er plassert helt til venstre nede i grillen. Eller tar jeg feil??

Er den ikke plassert bak støtfangeren?

HKS

Jeg har lest at den er plassert bak støtfangeren slik som på Model X.
Tesla Model S 90D

herr x

Radaren er plassert bak teslalogoen i fronten.

Et annet spørsmål: jeg har dobbeltlader i min Model S. Tror dere at det er mulig å ta ut den ene laderen og montere i min Model X som forhåpentligvis kommer til sommeren?
Model X, 90D

fortoggale

Noen som vet noe om hengerfeste på modesl S?

Lurer også på hvordan den nye fronten er. Må den fjernes ved tauing? Er det plast eller alu? Noen som har peiling?
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

mogu

Sitat fra: fortoggale på torsdag 14. april 2016, klokken 15:58
Noen som vet noe om hengerfeste på modesl S?

Lurer også på hvordan den nye fronten er. Må den fjernes ved tauing? Er det plast eller alu? Noen som har peiling?

Jeg er villig til å vedde ganske mye på at den er plast.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

HKS

Sitat fra: herr x på torsdag 14. april 2016, klokken 15:31Et annet spørsmål: jeg har dobbeltlader i min Model S. Tror dere at det er mulig å ta ut den ene laderen og montere i min Model X som forhåpentligvis kommer til sommeren?
Nei, Model X og facelift Model S kommer med en ny lader.
Her må man velge mellom 11 kW som er standard, eller oppgradere til 16,5 kW.
Tesla Model S 90D

Teslanewbie

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 14. april 2016, klokken 13:34
Sitat fra: orjan på torsdag 14. april 2016, klokken 10:53
De adaptive lysene på X & S virker å være mest egnet til sakte kjøring. Selvfølgelig nyttig i kryss og boligfelt f.eks men kanskje ikke helt hva folk forventet.

Hadde det på min forrige BMW, og de virker bare under 40km/t. Jeg har alltid tenkt at det var på grunn av regelverk?

Har adaptive kjørelys på vår bmw og disse virker i hastigheter over 40 kmh også..  Er svært fornøyd med disse lysene og det er altid en nedtur å gå fra Bmwn til Tesla ved kjøring nattetid. Dette er en av de få  ankepunkter jeg har ved TMS.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Er ikke dette uttaket til tau-kroken ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

herr x

Sitat fra: HKS på torsdag 14. april 2016, klokken 16:37
Sitat fra: herr x på torsdag 14. april 2016, klokken 15:31Et annet spørsmål: jeg har dobbeltlader i min Model S. Tror dere at det er mulig å ta ut den ene laderen og montere i min Model X som forhåpentligvis kommer til sommeren?
Men hvis jeg velger standard 11kW-lader til min Model X, er det da en annen type 11kW-lader enn den som sitter i min Model S? Hvil det ikke være mulig å ha to ladere i Model X?
Model X, 90D

SunSeeker

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 14. april 2016, klokken 16:44

Er ikke dette uttaket til tau-kroken ?

Ikke umulig det. Tenkte ikke på den problematikken før det ble nevnt her.

jkirkebo

Sitat fra: herr x på torsdag 14. april 2016, klokken 17:07
Sitat fra: HKS på torsdag 14. april 2016, klokken 16:37
Men hvis jeg velger standard 11kW-lader til min Model X, er det da en annen type 11kW-lader enn den som sitter i min Model S? Hvil det ikke være mulig å ha to ladere i Model X?

Jeg tipper to ladere ikke er mulig og at 16,5kW-utgaven erstatter 11kW-utgaven i bilen om du bestiller 16,5kW.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

herr x

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 14. april 2016, klokken 17:31Jeg tipper to ladere ikke er mulig og at 16,5kW-utgaven erstatter 11kW-utgaven i bilen om du bestiller 16,5kW.
Jeg tipper det også, men det virket som at brukeren HKS vet at det ikke er mulig med dobbeltlader til Model X? Eller gjetter han bare?

Det fantes en teknisk manual for Model S på nett tidligere, det kanskje finnes noe tilsvarende for Model X hvor man kan se om det er gjort plass for to ladere?
Model X, 90D

HKS

Sitat fra: herr x på torsdag 14. april 2016, klokken 17:37
Jeg tipper det også, men det virket som at brukeren HKS vet at det ikke er mulig med dobbeltlader til Model X? Eller gjetter han bare?
Dobbeltlader er ikke mulig på Model X nei.

Det står også veldig tydelig i Design Studio på valget om "High Amperage Charger Upgrade" at "This upgrade is not available after delivery".
Tesla Model S 90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA