Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av Tesla P85D, fredag 22. januar 2016, klokken 14:36

« forrige - neste »

Toonster

Har du fått bekreftet at det er adaptivt lys og filter om man har bestilt med Premium pakken?

pwb

hm, merkelig. Jeg har flere ganger nevnt at den fronten som er på dagen S er dritstygg og ser ut som den er designet av han som lagde den siste versjonen av Ford Scorpio og snudd på hodet og at Tesla burde gjøre noe med det. Da ble det svart at det kunne man ikke for det var liksom slik Tesla villa ha det og man kunne ikke endre på for da ville det ikke lenger se ut som en Tesla. Rart at de da nå endrer den, kanskje de ikke likte den selv en gang?

Øyvind.h

God morgen pcb. Alltid hyggelig med dine innlegg  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bjoris

Sitat fra: Toonster på torsdag 14. april 2016, klokken 00:02
Har du fått bekreftet at det er adaptivt lys og filter om man har bestilt med Premium pakken?

Ikke annet enn at jeg har skrevet at jeg syns pakken nå er verdt pengene med adaptive frontlys også og det var selger enig i, men det er jo tenkelig at de ikke legger inn dette for oss, men da blir jo mailen om at en får oppgraderingen delvis feil så jeg tror ganske sikkert at vi får dette også:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

Sitat fra: bjoris på torsdag 14. april 2016, klokken 08:35

Ikke annet enn at jeg har skrevet at jeg syns pakken nå er verdt pengene med adaptive frontlys også og det var selger enig i, men det er jo tenkelig at de ikke legger inn dette for oss, men da blir jo mailen om at en får oppgraderingen delvis feil så jeg tror ganske sikkert at vi får dette også:)

Alle med Premium pakke fra før får dette på de nye bilene, er bekreftet fra Usa, Alt som er nytt på bilen følger med.

Dvs midtkonsoll, 4g, Adaptiv Led, HepaFilter etc
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Bjoris

Så i videoen til BB at han ikke var imponert over de adaptive frontlysen på X, i videoen så det ikke ut til å være adaptive i det hele tatt, men jeg regner med at BB visste at bilen hadde dette... DET er jo dumt da...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

orjan

De adaptive lysene på X & S virker å være mest egnet til sakte kjøring. Selvfølgelig nyttig i kryss og boligfelt f.eks men kanskje ikke helt hva folk forventet.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

reinartg

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 14. april 2016, klokken 08:50

Alle med Premium pakke fra før får dette på de nye bilene, er bekreftet fra Usa, Alt som er nytt på bilen følger med.

Det er første gang jeg hører om at 4G er med. Står dette noen steder?

fonberg

Sitat fra: reinartg på torsdag 14. april 2016, klokken 11:04
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 14. april 2016, klokken 08:50

Det er første gang jeg hører om at 4G er med. Står dette noen steder?

4G/LTE har vært på plass i biler levert siden februar en gang her i landet.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Busa

Synes det var på tide med en oppgradering av fronten, den var helt klart det designmessig svakeste punktet ved bilen (litt fisk på land preg). Da vet vi også hva vi kan vente oss av front på TM3, der så jo fronten på prototypen ut som designeren hadde tatt tidlig lunch, dette blir nok bra :)
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

orjan

Jeg håper faktisk at Model 3 beholder snuten slik som allerede vist og ikke kopierer look'en til X & S. Synes personlig den er mye finere uten det sorte feltet med logoen i.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Amoss

Sitat fra: orjan på torsdag 14. april 2016, klokken 11:53
Jeg håper faktisk at Model 3 beholder snuten slik som allerede vist og ikke kopierer look'en til X & S. Synes personlig den er mye finere uten det sorte feltet med logoen i.

Det sorte feltet fungerer bra på Model S og X da dette er mellom panseret og fronten, men på Model 3 (slik den er vist) slutter panseret lengre bak og dette feltet vil etter min mening virke litt malplassert. Ligger ute noen forslag med mer avrundet front som jeg synes ser bedre ut, men hvis ikke kan den heller være slik den er/ble vist. Reagerte litt på "flaten" da jeg først så bilen, men den har "vokst" litt på meg med tiden, bl.a. når man tenker på at man jo stort sett vil se den mer ovenfra enn når man så den oppå scenen, og i tillegg kommer det jo reg-skilt på denne plassen.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

overlay

Sitat fra: orjan på torsdag 14. april 2016, klokken 10:53
De adaptive lysene på X & S virker å være mest egnet til sakte kjøring. Selvfølgelig nyttig i kryss og boligfelt f.eks men kanskje ikke helt hva folk forventet.

Har kjørt BMW med adaptive lys tidligere, og dette er ikke inærheten. Om hva BB sin video er korrekt, ser jeg ikke stor fremgang fra å tenne kurvelyset som er tilgjengelig fra før

Jan Henrik

Også fått mail om kostnadsfri oppgradering til facelift. Levering August.
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

jazzwheel

Sitat fra: orjan på torsdag 14. april 2016, klokken 10:53

Hadde det på min forrige BMW, og de virker bare under 40km/t. Jeg har alltid tenkt at det var på grunn av regelverk?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA