Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av Tesla P85D, fredag 22. januar 2016, klokken 14:36

« forrige - neste »

herr x

#270
Sitat fra: HKS på torsdag 14. april 2016, klokken 17:43
Sitat fra: herr x på torsdag 14. april 2016, klokken 17:37
Jeg tipper det også, men det virket som at brukeren HKS vet at det ikke er mulig med dobbeltlader til Model X? Eller gjetter han bare?
Dobbeltlader er ikke mulig på Model X nei.

Det står også veldig tydelig i Design Studio på valget om "High Amperage Charger Upgrade" at "This upgrade is not available after delivery".
Mitt spørsmål dreier seg ikke om hvorvidt man kan oppgradere til den nye laderen etterpå, uten om det er plass for en andre 11kW-lader slik som det er plass for i Model S.
Jeg gjetter at det kun er plass for en lader i Model X men har ikke funnet noen informasjon om saken - har du noen kilde til påstanden at dobbeltlader de facto ikke er mulig på Model X?



Edit: Jeg fant informasjon selv. Ser ser ut som at det kun vil være et valg i EU: en singel 16,5kW-lader:

According to a post on German Forum, European Model X has a 16.5kW charger, which means 24A with three phases.

US Model S is using 10kW charging with 20kW with double charger. (40 and 80A)
EU Model S is using 11kW charging with 22kW with double charger. (3x16 and 3x32A)
US Model X is using 12kW charging with 18kW secret option. (48 and 72A)
EU Model X is using 16.5kW charging with no secret option. (3x24A)
Model X, 90D

satheesh.net

Samtlige Model X som leveres i EU kommer med 16,5kW lader. Hverken mer eller mindre.

vnm

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 14. april 2016, klokken 13:34
Sitat fra: orjan på torsdag 14. april 2016, klokken 10:53
De adaptive lysene på X & S virker å være mest egnet til sakte kjøring. Selvfølgelig nyttig i kryss og boligfelt f.eks men kanskje ikke helt hva folk forventet.

Hadde det på min forrige BMW, og de virker bare under 40km/t. Jeg har alltid tenkt at det var på grunn av regelverk?
Du hadde ikke kurvelys da? Jeg har adaptive BiXenon lys på min 5 år gamle Skoda, og de svinger i langt høyere hastigheter (både nær- og fjernlys). I tillegg endret de lyskjeglens fasong etter vær og hastighet. Sa jeg at det er på en 5 år gammel Skoda? Til 330.000...
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

fredag

Går det an å få Tesla sc til å oppgradere gamle biler med nosecone til det nye designet foran? Evt pris?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

joda

I følge selger hos Tesla som jeg undersøkte med, så er svaret nei pr i dag.

Han hadde sjekket opp ifbm sin egen bil, men hadde fått beskjed om at dette ikke gikk. (hadde sjekket muligheten for ny front og nye lys)

Men hvem vet hva fremtiden vil bringe, kanskje det blir mulig på et seinere tidspunkt.

TMS 85D

Cookie Monster

#275
Der er nok svaret 100% sikkert nei.

Men mulig det går hvis man handler inn delene selv og gjør jobben. Er mange som bygger om fronten på eldre biler til facelift og nyere modell. Feks på Subaru Impreza er det vanlig å bygge om fra den mindre pene 2001-2002 fronten til 2003 eller 2006. Og der er det større forskjeller på front, panser og lykter enn på Tesla. Men delene er lette å få tak i og rimelig.

Det som blir utfordringen på Tesla er om lykter passer uten for mye styr, samt om ny type radar kan brukes på autopilot biler med gammel front, tipper den da må kalibreres på nytt. Forskjeller bak fangeren er som oftest et lite problem da man kan tilpasse det.

Eneste blir om man får dette til fornuftig pris, eller så får man vente på billig ebay facelift kit eller på at det kommer noen hos huggern som er knust bak som kan kan plukke deler av :P

For min del er det bare lyktene som er interessant.
2015 P85D

joda

Lysene var prioritet 1 her også, men den gang ei for nå..

Bakfanger skulle vistnok være mulig å bytte til den nye, men ikke så interesant det for min del..
TMS 85D

Cookie Monster

Sitat fra: joda på torsdag 14. april 2016, klokken 23:09
Lysene var prioritet 1 her også, men den gang ei for nå..

Bakfanger skulle vistnok være mulig å bytte til den nye, men ikke så interesant det for min del..

Den gamle bakfangeren med diffuser er jo finere og ser litt mer aggressiv ut på den gamle så lite poeng å bytte den :)
Men fronten er litt finere på den nye.
2015 P85D

Mc_Herreington

Er veldig usikker på det nye designet, venter spent på hvordan det blir seende ut annet enn på bilder. Fronten ser mer ut som en muskelbil ( høyere og rettere ) kontra den litt lavere og mer sportsbilaktige fronten på de gamle. I lyse farger ser det også ut som om den nye blir litt mer baktung med lakkering hele veien ned. Den hvite i konfiguratoren nå synes jeg slettes ikke ser bra ut.
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

nortrahof

#279
Den nye fronten er lite praktisk i Norge.
Har hatt biler tidligere med lakkert frontparti i stedet for massiv "plastgrill". En lakkert flate blir lettere "sandblåst" fra biler som ligger foran mens massiv plast tåler mere. Store lakkerte flater gjør at slike skader er mer synlige.
Eneste fordel kan være at radaren får en bedre plassering?

Hva med "nødlading" av 12V-batteri og slepekrok? - Blir det luker for disse?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Bjoris

Sitat fra: Mc_Herreington på fredag 15. april 2016, klokken 09:03
Er veldig usikker på det nye designet, venter spent på hvordan det blir seende ut annet enn på bilder. Fronten ser mer ut som en muskelbil ( høyere og rettere ) kontra den litt lavere og mer sportsbilaktige fronten på de gamle. I lyse farger ser det også ut som om den nye blir litt mer baktung med lakkering hele veien ned. Den hvite i konfiguratoren nå synes jeg slettes ikke ser bra ut.

Enig i at den ser litt rar ut i hvit, men fronten er mye bedre nå uansett, den gml hovne leppa måtte bort så dette var helt riktig, men usikker på dette med lakkering helt ned, ser for meg steinsprang, ser bra ut, men i praksis...?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

Foliering av fronten med gjennomsiktig folie kan være en løsning mot steinsprut..?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

overlay

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 15. april 2016, klokken 10:49
Foliering av fronten med gjennomsiktig folie kan være en løsning mot steinsprut..?

Jeg ville hvertfall hatt det som høyeste prioritert.
Dagens model s kunne jo bytte ut mesteparten av bilen som er flatt mot kjørerettning

Cookie Monster

Sitat fra: fredag på torsdag 14. april 2016, klokken 21:42
Går det an å få Tesla sc til å oppgradere gamle biler med nosecone til det nye designet foran? Evt pris?

Vet ikke om bildene er ekte. Men ser ut som en kineser har fått satt på den nye frontfangeren på en gammel bil allerede. Ser den har de gamle lyktene enda.

2015 P85D

plvr

Er ikke buen framme på panseret en annen på de to utgavene? Ihvertfall ser det slik ut på bildene, cookie?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA