Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Soul som vinterbil?

Startet av rolfh, torsdag 21. januar 2016, klokken 21:42

« forrige - neste »

pudderjagar

No er da vel bygarasjen me ser på her og då er da nok lite interessant med hurtiglading. Da er ytterst få bilar som kan hurtiglada på ac. Dc lading her vært da nok ikkje. Zoe slit med ladind då da er feilt nett her. Då er da betre med 10A kontakter. Då får flest mulig lade utan å legge inn eit beist av eit inntak.

Dei skal utvide med ca 60 ladeplassar i bygarasjen ganske snart.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

erikf

Sitat fra: qualbeen på onsdag 17. februar 2016, klokken 23:37
Hvorfor i h$%$%&$ skal vi elbilister få gratis strøm?
1. Fordi betalingsløsning for saktelading som ikke medfører minst dobling av prisen ikke er utviklet.
2. Fordi det er et incentiv for å få opp elbilsalget.

Jeg betaler gjerne for meg, men da helst til de som tilbyr ladingen og ikke til de som tilbyr betalingsløsningen.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

LMOR

Nå er vel redusert betaling i så fall et større "problem" enn gratis lading. Strømmen de fleste i Bygarsjen får gratis tilsvarer ca 1.- per time i kost.
Og de fleste av oss trenger ikke gratis lading. Vi vil heller ha gratis parkering.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA