Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av psyfoon, torsdag 21. januar 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

psyfoon

2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Stjerneglis

2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

larsk

Kanonbra innlegg!! :)

Oppsummerer det jeg har inntrykk av at mange sitter med av erfaringer etter å "tatt steget" opp/ned til EL-bil... (alt etter hvordan man ser det ;) )

Har selv kjørt BMW de siste 20 år, 3/5-serier med M-Sport og ALT. ELbil var ikke noe for meg.
Nå er jeg kommet dit at jeg synes hele drivstoffkonseptet er fullstendig latterlig! Hvorfor skal jeg kjøre en plass for å fylle drivstoff?! I-mieven har full tank hver gang jeg entrer garasjen, varm og god er den også.
Det er langt fra noen sportsbil, men man blir jo voksen etterhvert  :o

Dieselpurka beholdes, motvillig, inntil det dukker opp fullgodt familiebil-nr-1-alternativ.

I-miev'n er en perfekt "bil nr2" - brukes hele tiden, hver dag, hit&dit i ett kjør....
2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

Beamer Screamer

Sitat fra: psyfoon på mandag 21. desember 2015, klokken 11:19
Beamer Screamer: Artig å høre at jeg ikke er den eneste bilentusiasten som trives med trilling, tvert imot kan det kanskje virke som  det er større andel entusiaster blant trilling-eier enn f.eks Leaf og andre elbil-eiere ;D

Men tror jeg hadde slitt litt med å KUN ha en tvilling og ikke noen andre biler da  ;)
Men prioriteringene blir så annerledes når man får hus, kjærring og unger. Fritiden blir mere verdt og pengene forsvinner raskere fra konto enn man klarer å si "lønningsdag". Derfor er elbil både pengebesparende og bekymringsløst. Så da velger jeg heller å bruke de pengene og den tiden jeg slipper å bruke på å skru på halvgamle bruksbiler, på veteranbilene mine  :)

Jeg er også ganske altspisende innen bilmerker, men liker gjerne det som er annerledes og setter pris på litt enkle biler. Sånn sett er trilling midt i blinken. De er snåle og enkle -men på en positiv måte.

Du får vurdere å kjøpe deg en billig og enkel veteranbil som ikke krever så mye vedlikehold og skruing og som du kan bruke på når du har tid på finværsdager. De er mye billigere å ha stående enn en 330 og kan nok gi minst like mye kjøreglede ;)

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg faktisk sliter litt da, med kun å ha trillingen som eneste bil. Men vi kjører utrolig lite utover det behovet iOn'en dekker så da blir det litt vel dyrt å ha en bil stående for de få anledningene. Enn så lenge får jeg utløp for min autofili ved å klinke til med litt friske leiebiler når jeg trenger bensinbil.

I Tyskland der jeg er et par ganger i året er det kurant å få leid seg M-biler på de større flyplassene. Til og med i gode gamle Norge får man nå leid Cayenne, RR Sport og 6-serie i Oslo. Dyrt, men likevel billigere enn å ha en bil stående.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

erik e

Har også noe stående i garasjen som koster mye pr. kjøretur. Når en bil kjøres under 5000 km. i året blir det mye pr. mil. Men kjekt og ha.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA