Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verdens mest miljøvennlige....

Startet av HHF, fredag 08. juni 2007, klokken 11:10

« forrige - neste »

HHF

Min Think har originalmontert DEFA-alarm. Dette er vel og bra, men jeg må jo innrømme at det føles litt trist å ikke ha sentrallås koblet til når man har denne. Blir litt unødig fikling med låsene og noen uhell med alarmutløsning. Er det noen som har erfaring med montering av sentrallås på disse bilene. Pris og hvor det gjøres?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Wired

Har ikke erfaring fra Think , men fra mange andre fossil biler.
og det er ikke noen rakettforsker jobb , men det tar litt tid.
Avhengig av hvor du er hen i landet så er det mange steder som kan hjelpe deg med dette.
Se på internett eller i telefonkatalogen etter DEFA Alarm verksteder. de er proffe og kan gjøre dette for deg
slik at du får det riktig koblet mot alarmen. ;)

elektrolux

Mener å huske at det må være rette typen Defa for at den skal ha styring av sentrallås.

Har en original DEFA alarm forhandler manual. Dersom det er interresant kan jeg lage et PDF dokument av denne. Må bare sjekke at manualen ikke er for gammel.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HHF

Tror jeg også fikk det som var av manualer til DEFA'en med i pakka fra Ford. Skal se på dette når jeg kommer hjem igjen og se om det står noe der. Ellers kan det godt være en pdf ville vært ønskelig. Takker for svar!
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Wired

De går bra og ettermontere så lenge det er en defa alarm av serien 800.
Se denne lenken for og finne koblingssjema for sentrallås styringen.
Det eneste som trenges er kontakten med ledningene. denne kan du sikkert få tak i fra samme stedet som du kjøper driver .(sentrallås motor).
http://www.defa.com/doc/InstallationManualx800series.PDF

Good luck 8)

Wired

PS !!  ..... det er skjema nr 1. som skal benyttes ;)

TomTom

Hei.
ser dette er en gammel sak, men legger inn ett innlegg siden det kan være flere som lurer på det samme. Jeg har en Think uten Defa alarm, men hadde lyst på sentralås.
Så fant jeg denne på eBay: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110253433613&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:UK:31

Denne har en blanko nøkkel som er den samme til think + den hadde mulighet for trunk åpning:)
Så jeg har bestillt denne og montert den på thinken og kan bekrefte at den fungerer utmerket. Tar ganske lang tid å montere, men det er ikke så veldig vanskelig jobb. Trunk funksjonen koblet jeg inn på med å lodde meg på ledningen inn i bryteren med speedometeret. Husk: du må endre jumperene på sentrallåsen til å åpne trunken på minus(-)

Har brukt denne sentrallåsen i en uke nå og har ikke hatt noen problemer. kvaliteten på produktet virker bra:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA