Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Balto, torsdag 21. januar 2016, klokken 12:34

« forrige - neste »

Balto

Jeg fikk endelig bilen min forrige uke, men jeg har fått ett par problemer med connected drive.

Før jeg fikk laget meg connected drive konto fungerte internett nettleseren helt fint i bilen. Etter at jeg laget kontoen, får jeg bare opp feilmeldingen at den ikke fungerer fordi jeg er i utlandet. Etter litt research fant jeg ut at kontoen var blitt UK, jeg vet ikke hvordan dette har skjedd. Så jeg regner med problemstillingen ligger der. Problemet er at man ikke kan endre dette selv, så jeg prøvde å ringe til connected drive services i UK, men de nektet å hjelpe meg siden bilen var norsk og ble bare henvist til Norge. Jeg tok så med bilen til forhandler og de kunne heller ikke hjelpe meg, men de sendte problemstillingen videre. Så nå står jeg her å venter på svar, men dette tar sikkert tid.

Andre ting som ikke heller fungerer er Office (mail osv) og Spotify i bilen. Usikker om dette kan ha noe å gjøre med dette.

Spørsmålet mitt er om jeg bare lager en ny konto som er norskog tilknytter denne til bilen, vil alle services i bilen fungere slik som de skal igjen? For når jeg prøver å legge til bilen på en annen konton så får jeg opp en advarsel om at jeg vil miste mine connected drive services hvis jeg bytter konto, så jeg har ikke turt å trykke videre. Er det noen som har vært borti dette før?

All hjelp mottas med stor takk!
- 2016 Black fluid i3
- 2005 Mazda 6
- 1998 Jeep Wrangler

LMOR

Du må først gå inn i den du har laget, og så melde bilen ut derfra. Så oppretter du en ny norsk konto, legger til bilen, aktiverer den, venter litt, og så er alt OK  :)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Balto

Takk for at du bekreftet mistanken min!

Da lagde jeg meg en ny konto og la alt i på nytt. Så nå fungerer alt (nesten)! Selvom den nye kontoen var på vei til å bli UK igjen (skjønner ikke hvorfor den velger dette automatisk når jeg legger inn VIN), så la jeg merke til det og fikk slettet det før det var for sent!

Men jeg sitter igjen med to spørsmål

Nr 1: Jeg får ikke Spotify til å fungere gjennom kabelen, jeg har connected appen og den viser at spotify som er av appene er tilgjengelig. Men allikevel kommer den ikke opp på media menyen, selvom jeg er connected med appen og er inne på spotify på telefonen..? Sony Z3 med android 5.1.1

Nr 2: Alle videoer av hovedskjemene viser en et valg som heter "office" på hovedmenyen. For at jeg skal kunne komme inn på denne så må jeg via "Connected Drive"->"BMW Online"->"Office". Finnes det noen måte å få det i hovedmenyen istedet? Eller var dette tidligere SW?
- 2016 Black fluid i3
- 2005 Mazda 6
- 1998 Jeep Wrangler

Klykken

CD-appen henter bare kjøredata fra bilen i Android. Den er ubrukelig, da samme info er tilgjengelig i iRemote uten kabel. Du må ha iPhone for å få full funksjonalitet.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Eller en iPod som kobler seg opp på nettet via mobilen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

turfsurf

Sitat fra: Klykken på fredag 18. desember 2015, klokken 23:45
CD-appen henter bare kjøredata fra bilen i Android. Den er ubrukelig, da samme info er tilgjengelig i iRemote uten kabel. Du må ha iPhone for å få full funksjonalitet.

Selv med iPhone er CD funksjonaliteten utrolig klønete m.t.p. Remote Apps. Internet radio virker bra. Hadde vært genialt med CarPlay, men det kommer vel kun til neste modell.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Balto

Hmm okey..  Blæ, etter at jeg la inn bilen på nytt i CD vil ikke iRemote oppdatere seg. Alle funksjonene fungerer, men batteristatus osv blir ikke oppdatert.
- 2016 Black fluid i3
- 2005 Mazda 6
- 1998 Jeep Wrangler

AndreS

Syns ikke iremote fungerer særlig godt. Setter opp forvarming, men går ut til bilen på det tidspunktet og intet skjer. Settes opp i bilen og alles Ok...
I3 i bestilling

Milo

Jeg sendte en rute fra CD appen på iPhone. Appen sa at turen ble sendt og at jeg kunne inne den under meldinger for CD i bilen (i3 Fully charged par uker gammel)). Ingen melding dukket opp i bilen. CD på iPhone fungerer ellers bra. Noen tips hvorfor sending av rute ikke fungerer?

Milo

Meldingen kom frem til slutt, men altfor sent til å være nyttig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA