Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladetid Kiwi, Kløfta

Startet av Xirius, onsdag 20. januar 2016, klokken 22:43

« forrige - neste »

Cato76

Jeg finner ingen andre tråder som passer bedre å stille dette spørsmålet. Men for dere som har kjøpt brukt Tesla, hvordan/hva gjør man for å registrere ny eier mot myTesla? Sender man kopi av kjøpekontrakt eller salgsmelding? Hvor lang tid tar dette normalt? Eller er dette noe man enkelt kan gjøre selv ved at forrige eier logger inn i myTesla og endrer selv?

-Cato
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Sole

Sitat fra: Cato76 på onsdag 03. februar 2016, klokken 10:46
Jeg finner ingen andre tråder som passer bedre å stille dette spørsmålet. Men for dere som har kjøpt brukt Tesla, hvordan/hva gjør man for å registrere ny eier mot myTesla? Sender man kopi av kjøpekontrakt eller salgsmelding? Hvor lang tid tar dette normalt? Eller er dette noe man enkelt kan gjøre selv ved at forrige eier logger inn i myTesla og endrer selv?

-Cato

Gå inn på vegvesen.no og "salgsmelding på nett". Desidert enklest og raskest, da slipper man også å levere inn vognkort del 2.

Cato76

Sitat fra: Sole på onsdag 03. februar 2016, klokken 10:52
Sitat fra: Cato76 på onsdag 03. februar 2016, klokken 10:46
Jeg finner ingen andre tråder som passer bedre å stille dette spørsmålet. Men for dere som har kjøpt brukt Tesla, hvordan/hva gjør man for å registrere ny eier mot myTesla? Sender man kopi av kjøpekontrakt eller salgsmelding? Hvor lang tid tar dette normalt? Eller er dette noe man enkelt kan gjøre selv ved at forrige eier logger inn i myTesla og endrer selv?

-Cato

Gå inn på vegvesen.no og "salgsmelding på nett". Desidert enklest og raskest, da slipper man også å levere inn vognkort del 2.

Men får å få registrert Teslaen opp mot Tesla-systemet (myTesla) så må vel en kontakte Tesla direkte?
(får å kunne bruke Tesla app)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cobos

Jepp, dette er det bare Tesla selv som kan ordne, men salgsmelding på nett er nok sikkert et greit grunnlag for å sende inn til Tesla som bevis på overføringen.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Øyvind.h

Når jeg gjorde dette skulle de ha kopi av ny eiers førerkort og kopi av nytt eller midlertidig vognkort.

Helt spesifikt skrev de følgende:

Hei Øyvind,



For å overføre eierskap her hos oss trenger vi følgende:

·         Kopi av midlertidig eller nytt vognkort

·         Kopi av førerkort

·         E-post og telefonnummer du ønsker å ha registrert hos oss.


Så snart vi har denne informasjonen tar det 2-3 virkedager før eierskapet er overført og ny eier får en bekreftelse per e-post.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA