Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: FULLY CHARGED

Startet av elektrolux, onsdag 23. juni 2010, klokken 09:47

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Laban

Ja, sjeldent å lese en så positiv artikkel. Sitter igjen med ett spørsmål og det er prisen. 199.000.- inkl batterier eller en lavere sum og leieavtale på batteriet?

Da jeg kjøpte min i 2002 betalte jeg ca. 169.000.- og da inkl. det meste av ekstrautstyr som var tilgjengelig da. Jeg fikk aldri noe tilbud om leie av batterier (noe jeg heller ikke ville ha gjort) men synes prisen jeg betalte var veldig mye lavere enn det som var oppgitt her i 1999. Sank virkelig prisen så mye på 3 år?
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Lars C. Krogenæs

Hei Laban

Fra 1. juli 2001 ble det innført nullsats på mva for elbiler. Dermed sank prisen.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Hører det ikke med til historien at regjeringen gikk ut og annonserte dette god tid i forveien, slik at alle ble oppfordret til å vente med å kjøpe Think, akkurat idet fabrikken trengte å komme igang med salget?

Noen få år tidligere greide de å hasteinføre (  ( i løpet av 2 døgn ) nye regler for varebil, slik at Porsche 944 og 924 samt Ferrari Testarossa ikke lenger kunne innføres som 2 seter varebiler eller pickuper med redusert avgiftsats.



Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Stemmer det.

Nullsatsen på elbiler var endel av budsjettforliket mellom AP og sentrumspartiene høsten 2000. Det gikk 8-10 måneder før det ble innført.

Hvor mange privatpersoner var villige til å kjøpe elbil med full mva, når de visste at prisene ville synke med 20% noen måneder senere?

Lars

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Laban

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 14. mai 2010, klokken 08:44
Hei Laban
Fra 1. juli 2001 ble det innført nullsats på mva for elbiler. Dermed sank prisen.
Lars

Da skjønner jeg prisforskjellen ja. Det var kanskje derfor jeg ble interessert i elbil også ;).
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA