Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Behov for Carnet??

Startet av vitcho, onsdag 20. januar 2016, klokken 14:15

« forrige - neste »

vitcho

Der har været lidt tale om dette i andre tråde, men jeg kan ikke få lov at aktivere mit Car-Net overhovedet. Min E-golf blev leveret 1/12. Kundeservice giver mig dette svar:
Sitat
Hej Arvid

Der er tale om et generelt problem med de helt nye Volkswagen e-Golf og Golf GTE, som både har e-remote og Guide & Inform. Det er desværre ude af vores hænder, og vi har ikke andre muligheder end at fejlmelde det i Tyskland.

Vi beklager ventetiden og ulejligheden. Vi vender tilbage, når vi hører nyt.

God dag.

Med venlig hilsen / Kind regards

Skandinavisk Motor Co.

Anne Nyberg
Kundeservice     

Mit spørgsmål er nu: Kan dette virkelig passe? Er der vitterligt ingen herinde med en nyere E-golf, der kan aktivere Car-Net, eller giver hun mig fejlagtig information her?

p8ndus

Jeg hentet min eGolf hos Sulland i Bodø den 15/12, fikk beskjed om at de ikke kunne aktivere Car-Net, men måtte vente til problemene de hadde med det ble løst, engang over nyttår.

hemi

Funka for meg siden første dag, jeg fikk min levert 4'e desember (og det er nye typen)

jeg brukte android telefon med hotspot for å gi bilen tilgang.

Thomas Longva

vitcho

Nu bliver det MEGET mystisk! Jeg prøvede dette link (desperat som jeg er)

Sitat fra: Raftepapp på torsdag 17. desember 2015, klokken 11:51
Her er link til de som har 2. Generasjon Discover Pro: https://www.volkswagen-car-net.com/portal/no_NO/web/no/login

Og fandeme om det så ikke virkede pludselig!? Jeg skulle indtaste min kilometerstand, som jeg har forsøgt 1000 gange før, men denne gang kom jeg så på. Skulle du også indtaste kilometerstand, Raftepapp? I øvrigt er jeg meget forvirret over, du siger, du "indtaster koden i bilen". Jeg har ikke noget sted at putte koden ind. Har du et punkt i menuen, der hedder Car-Net? Det har jeg ikke, nemlig?

Jeg har vedlagt min systemoplysninger - ligner de dine?

hemi

Nøkkelen for å regge de nye bilene er å skrive vin nr i portalen så du havner på riktig for registrering.

e-curious

Jeg får lagt VIN på min tidlig 2016 inn i begge, men på den ene får jeg en kode til å legge inn i bilen.  Jeg finner imidlertid ikke noe valg i infotainment enheten der jeg kan legge det inn.

Registeringen i e-remote i den andre portalen greit

Raftepapp

Jeg måtte ikke legge inn KM stand slik du må i E-Remote portalen. De ba meg slette kontoen jeg hadde opprettet i E-remote før jeg laget ny på den andre portalen.

Når jeg registrert meg fikk jeg en kode som jeg måtte taste inn i bilen (mens bilen er koplet til WIFI). Jeg har et eget CAR-NET ikon under Meny på bilen, der får du beskjed om å taste inn koden.

Dette gjelder Discover Pro 2. Generasjon, biler produsert etter uke 45 fikk jeg beskjed om.

Raftepapp

Thomas; Ladestasjoner fungerer greit. Kan søke via google maps direkte i bilen, men det letteste synes jeg er å laste inn ferske POI lister fra ladestasjoner.no direkte via Car-Net.

vitcho

Nej, det har jeg heller ikke. Det lyder som om, flere herinde har et punkt i menuen i bilen, der hedder car-net. Det har jeg ikke. Men skulle du taste din kilometerstand? Jeg skulle taste VIN og kilometerstand. Men hvorfor har vi ikke et punkt, der hedder CarNet i bilen!? Men nu siger du uge 45? Jeg troede det hed 'siden juni'? Min er fra 41 - betyder det så, jeg har det gamle system!? Surt, hvis det er sådan....

Raftepapp

Jeg skulle ikke taste KM stand nei, kun registrere meg å få koden.
Eget punkt i menyen, kan ikke oversees hvis du har det. Kan kanskje tyde på at du ikke har 2. gen dessverre. Kom vel samtidig med lyktespylere har jeg forstått, har du det?

Er vel egentlig ikke noe krise å ikke ha det. Eneste som kan være litt gøy er street view, men det har man da på mobilen også...

vitcho

Æv. Ingen lyktespulere heller på min bil. Jeg bestilte den åbenbart lige en my for tidligt. Men jeg har jo App Connect, så jeg har jo MIB2, går jeg ud fra. Kan den mon så opgraderes til Guide and Inform eller er det bare tough luck?

dabis

Jeg spurte VW Møller for noen uker siden og fikk dette til svar:
Din henvendelse til Harald A. Møller AS er besvart SAK29667
Hei!

Din henvendelse angående:
mangler tittel                                                                       
er nå besvart.

Informasjon fra Harald A. Møller AS:
Hei, David!                                                                         

Det er dessverre slik at kun E-golf produsert etter 01.11.2015 har tilgang til       
Guide&Inform.                                                                       
Fabrikken besluttet å slå sammen disse tjenestene for å gjøre det mer           
brukervennlig.                                                                       

Hvis bilen din ble kjøpt sent i sommer har den ikke Guide&Inform og det er heller   
ikke mulig å etterinstallere denne tjenesten                                       

Vi beklager at vi ikke kunne gi deg et mer positivt svar denne gangen,               
men ønsker deg samtidig lykke til videre med din Volkswagen.                       

Vennlig hilsen / Best regards                                                       
Even Vestland                                                                       
Kundeservice/Customer Service   

Det jeg tror kan være mulig er at jeg har hørt noen har åpnet opp ved bruk av VCDS utstyr. Så man kan få google søk og kart + noe til men dette krever etter hva jeg så at man har en tlf type Androide som kan dele nett via bluetooth rspa eller noe sånt.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

vitcho

Suk. Det var da ekstremt skuffende. Og mystisk, det ikke bare kan ordnes med softwareopdatering - hvad er mon forskellen i hardware?

dabis

Skrev et langt svar med oppfordring til å legge press på fabrikken til og gi oss andre med eldre versjon en oppgradering. Og måtte jo selvfølgelig oppfordre til og fikse sitt litt skrantne forhold til kundene med å gi oss en fin julegave. Så jeg sank svært lavt, så får vi se om de i det hele tatt gidder å prøve å gi oss en mulighet. Som jeg ser det så er det snakk om en ny "app" inne i enheten. Så det å gi oss en "gratis" oppgradering burde da ikke være noe problem. Skal høre med en kjenning av meg om han kan laste ned siste SW fra internsidene til vw og sende de til meg for og se om det hjelper :) Kan jo være Møller ikke gidder å si det høyt at det egentlig går and for å slippe rushet av egolfere som vil ha oppdatering. Merkelig de ikke gjør som alle andre og bare sender det via nett. til og med den billige Zoe får oppdateringer via nett direkte inn i mediasystemet.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA